18 Αυγ 2009

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ για το σκάνδαλο SIEMENS

ΣΚΑΝΔΑΛΟ SIEMENS:
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΣΗ ΚΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ

Η “επιστροφή” Χριστοφοράκου, όποτε και αν γίνει, και η νέα φάση στην οποία μπαίνει η διελεύκανση (;) του σκανδάλου Siemens θέτουν τα πολιτικά κόμματα, ιδιαίτερα τα δύο κόμματα εξουσίας, το πολιτικό σύστημα και τους θεσμούς προ των ευθυνών τους. Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούν ότι η υπόθεση Siemens μπορεί, έστω και τώρα, να αποτελέσει την ιστορική ευκαιρία για πραγματική κάθαρση της πολιτικής και κοινωνικής ζωής από τα φαινόμενα διαφθοράς και για ανανέωση του πολιτικού συστήματος, ώστε να κερδίσει ξανά η πολιτική τον ρόλο που της ανήκει στη διαμόρφωση των εξελίξεων και κατά συνέπεια την εμπιστοσύνη των πολιτών. Η αποτυχία κάθαρσης θα βυθίσει τη χώρα σε μεγαλύτερη κρίση και οι πολίτες θα συνεχίσουν να πληρώνουν το μεγάλο οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος της διαφθοράς που μας κατατάσσει σε μια από τις πιο διεφθαρμένες χώρες παγκοσμίως. Οι Οικολόγοι Πράσινοι εκτιμούν ότι έφτασε η ώρα για πραγματικές δημοκρατικές αλλαγές στο πολιτικό μας σύστημα.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι καλούμε τα δύο κόμματα εξουσίας να αλλάξουν τακτική και να αναλάβουν το ποσοστό ευθύνης που τους αντιστοιχεί έμπρακτα:
 δίνοντας στη δημοσιότητα τα στοιχεία για τα χρήματα που μπήκαν στα κομματικά ταμεία από το “μαύρο χρήμα” της Siemens αλλά και τις διαδρομές που ακολουθήθηκαν,
 επιστρέφοντας τα χρήματα αυτά εκεί από όπου εκλάπησαν, στα δημόσια ταμεία, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση της ανεργίας αλλά και για τη δημιουργία θεσμών που θα ενδυναμώσουν τη διαφάνεια.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι επισημαίνουν, επίσης, ότι υπάρχουν σοβαρές ευθύνες - που πρέπει να αναζητηθούν και αποδοθούν τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις δικαστικές αρχές - για την τουλάχιστον ατυχή διαχείριση της υπόθεσης Siemens που είχαν ως αποτέλεσμα:
 να “σέρνεται” η υπόθεση των ερευνών και της διελεύκανσης μιας τόσο σοβαρής υπόθεσης για χρόνια,
 να διαφύγουν στο εξωτερικό στελέχη της Siemens κατηγορούμενα για τις μίζες (Μ. Χριστοφοράκος, Χρ. Καραβέλας),
 να παραγραφούν σοβαρά αδικήματα και να δημιουργηθούν σοβαρά κενά και αξεπέραστα εμπόδια στη δυνατότητα δικαστικής διερεύνησης τόσο της διακίνησης εμβασμάτων τουλάχιστον 57.000.000 Ευρώ αλλά και διερεύνησης της υπόθεσης για ολόκληρο το χρονικό διάστημα της διακίνησης του “μαύρου χρήματος”.
Βασική πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης είναι και η άρνησή της να στηρίξει με μέσα και με επαρκή αριθμό δικαστικών και ειδικών τις έρευνες, ώστε αυτές να “τρέξουν” με ρυθμό αντίστοιχο με τη σοβαρότητα του σκανδάλου, καθώς και η απουσία εκ μέρους της οποιασδήποτε πίεσης στην εταιρία ώστε να δώσει αναλυτικά στοιχεία για τη διακίνηση του “μαύρου χρήματος”, για παράδειγμα με την απειλή ότι αν δεν το έκανε δεν θα μπορούσε να αναλάβει ξανά δουλειές στην Ελλάδα.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι υπενθυμίζουν επίσης ότι είναι ανάγκη να εντοπιστούν όλα τα κομματικά, κρατικά ή άλλα στελέχη τα οποία πήραν προσωπικά μίζες από τη Siemens και να υποχρεωθούν – πέρα από τη διαγραφή ή όχι των άλλων ποινικών ευθυνών τους – να επιστρέψουν τα χρήματα στα δημόσια ταμεία. Επίσης, οι πολιτικοί, βουλευτές και υπουργοί που δέχτηκαν “δώρα” από τη Siemens πρέπει να τα επιστρέψουν άμεσα, ανεξαρτήτως άλλων διαδικασιών που προβλέπονται λόγω παράβασης της σχετικής νομοθεσίας, ακόμα και αν αυτά τα αδικήματα έχουν παραγραφεί.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι εκτιμούν ότι τα δύο κόμματα εξουσίας κάνουν μεγάλο λάθος πιστεύοντας ότι έχει ήδη προεξοφληθεί η ζημιά από το σκάνδαλο Siemens και η κοινωνία θα αποδεχθεί το κουκούλωμα άλλου ενός σκανδάλου χωρίς άλλο κόστος για αυτά. Ας μην ξεχνάνε, επίσης, ότι η αδυναμία τους – κάτι πολύ πιθανό - να σχηματίσουν μονοκομματική κυβέρνηση μετά τις εθνικές εκλογές, θα τα εξαναγκάσει να ξεκαθαρίσουν με το διεφθαρμένο παρελθόν τους, αν θέλουν να συνεργαστούν με άλλα κόμματα για το σχηματισμό κυβέρνησης συνεργασίας. Τουλάχιστον οι Οικολόγοι Πράσινοι δεσμεύονται σε αυτό.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι η κοινωνία, οι υγιείς πολιτικές δυνάμεις (και μέσα στα κόμματα) αλλά και ο κάθε πολίτης δεν πρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις παθητικά αλλά να διαμορφώσουμε στην πράξη ένα μέτωπο “μηδενικής ανοχής στη διαφθορά”. Το να ξεκαθαρίσουν τα δύο κόμματα εξουσίας τους λογαριασμούς τους με ένα διεφθαρμένο παρελθόν είναι πραγματικά και προς το συμφέρον τους, θα δείξουν ότι είναι σε θέση να αλλάζουν. Αλλά κυρίως δίνει το σωστό πολιτικό μήνυμα και στην κοινωνία, ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε επιτέλους την εκτεταμμένη διαφθορά καθώς και να θέσουμε τις βάσεις για διαφάνεια και αποσύνδεση τη λήψης των αποφάσεων από την εξυπηρέτηση διαφόρων συμφερόντων. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν καταθέσει εδώ και καιρό αναλυτικές προτάσεις για την αντιμετώπιση της διαφθοράς και τη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των κομμάτων.

Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να επιτρέπουμε στα 2 κόμματα εξουσίας να συνεχίσουν να κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν και να βλέπουν μόνο τα σκάνδαλα του άλλου κόμματος. Μια τέτοια πολιτική δεν κάνει μεγάλη ζημιά μόνο στα δύο κόμματα εξουσίας και στην πολιτική ζωή του τόπου αλλά “νομιμοποιεί” στα μάτια της κοινωνίας μια κυνική αντίληψη που ήδη την έχει διαβρώσει βαθιά, ότι “όλα επιτρέπονται και όλοι τα παίρνουν, γιατί όχι και εγώ;”

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ
Πληροφορίες: Νίκος Χρυσόγελος, εκπρόσωπος τύπου Γραμματείας, τηλ 6936672882
Μιχάλης Πετράκος, συντονιστής Γραμματείας, τηλ 6942984455

17 Αυγ 2009

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΟΖΑΝΗΣ:Όχι στις παράνομες απελευθερώσεις γουνοφόρων ζώων

Πριν λίγες μέρες άγνωστοι απελευθέρωσαν παράνομα ένα μεγάλο αριθμό γουνοφόρων ζώων σε δύο εκτροφεία της Σιάτιστας και της Γαλατινής παραβιάζοντας κλουβιά και περιφράξεις. Η πράξη αυτή είχε επαναληφθεί και παλιότερα από την οργάνωση «Κοράκια της εκδίκησης», η οποία ήθελε να δηλώσει έτσι την αντίθεση της στα εκτροφεία και τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης – θανάτωσης των γουνοφόρων ζώων.

Ως Οικολόγοι Πράσινοι είμαστε υποχρεωμένοι να διαχωρίσουμε τη θέση μας από τέτοιες ενέργειες.

Ανεξαρτήτως των απόψεων που μπορεί να έχει κάποιος για τα εκτροφεία των γουνοφόρων ζώων και τη γουνοποιία, δεν μπορεί να προβαίνει σε καταστροφικές πράξεις σε βάρος νόμιμων επιχειρήσεων, προκαλώντας συγχρόνως παρενέργειες στο ευρύτερο περιβάλλον, φυσικό και ανθρωπογενές.

Τα γουνοφόρα ζώα των εκτροφείων σπάνια επιβιώνουν αν αφεθουν ελεύθερα. Λόγω του εγκλεισμού τους είναι πολύ επιθετικά, ενώ δεν έχουν ανεπτυγμένους μηχανισμούς προφύλαξης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας αρκετά από τα ζώα που απελευθερώθηκαν έπεσαν θύματα τροχαίων, καθώς πατήθηκαν από διερχόμενα αυτοκίνητα, ενώ άλλα περιφέρονται και στην Εγνατία οδό.
Επίσης έχουν κάνει σημαντικές ζημιές σε κοτέτσια.

Οι ενέργειες αυτές δεν βοηθούν ούτε τα έγκλειστα ζώα ούτε το οικολογικό κίνημα, το οποίο αμαυρώνεται και κατηγορείται αδίκως και συλλήβδην. (Προχθές μάλιστα στη σύσκεψη του αντινομάρχη κ Μαργαρίτη με τους κυνηγετικούς συλλόγους, οι οικολογικές οργανώσεις –που σημειωτέον δεν κλήθηκαν - μπήκαν αδίκως στο στόχαστρο με αφορμή το περιστατικό με τα γουνοφόρα ζώα).

Οι φιλοζωικές και οικολογικές οργανώσεις θα πρέπει να απομονώσουν τέτοιες πράξεις. Να χρησιμοποιήσουν κάθε θεμιτό μέσο για να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των ζώων που κατοχυρώνονται σε διεθνείς συμβάσεις, τις οποίες έχει υπογράψει και η χώρα μας. Οι συνθήκες εκτροφής και θανάτωσης των γουνοφόρων ζώων καθώς και η διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων ορισμένων μεταποιητικών επιχειρήσεων της γούνας σπανίως ελέγχονται. Γι’ αυτό χρέος των ευαίσθητων πολιτών και των οργανώσεων να καταγγέλλουν και να δημοσιοποιούν οποιαδήποτε παράβαση.

Όσον αφορά το γενικότερο πρόβλημα της γουνοποιίας θα πρέπει να αντιμετωπισθεί ριζικά σε μεσοπρόθεσμη βάση.

Η γούνα βρίσκεται σε διαρκή κρίση και διεθνώς εγκαταλείπεται ως δραστηριότητα σε αρκετά προηγμένα κράτη. Οι λόγοι δεν είναι στενά οικονομικοί, αλλά συνδέονται και με την αλλαγή νοοτροπίας και της ευαισθησίας των καταναλωτών που προσανατολίζονται σε μη ζωικά παράγωγα. Χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστρία και η Κροατία έχουν εγκαταλείψει τη γούνα και την εκμετάλλευση των γουνοφόρων ζώων.

Πρέπει συνεπώς και στην Δυτική Μακεδονία να βρεθούν τρόποι σταδιακής και οριστικής μετάβασης σε μια νέα εποχή, όπου η γουνοποία θα αντικατασταθεί με εναλλακτικές παραγωγικές δραστηριότητες. Για το σκοπό αυτό απαιτείται σοβαρός διάλογος, πολιτικές κινήτρων – αντικινήτρων και καταληκτικές ημερομηνίες, ώστε να μην πληγούν ανεπανόρθωτα οι 15000 περίπου πολίτες που άμεσα ή έμμεσα απασχολούνται στη γούνα. Με εύκολα συνθήματα κραυγές και «απελευθερωτές» δεν λύνεται το πρόβλημα

Σε καμιά περίπτωση πάντως η λύση δεν είναι αυτό που ισχύει σήμερα: Να επιδοτείται συνεχώς η γούνα και να προωθούνται χαριστικές ρυθμίσεις των δανείων σε βάρος του φορολογούμενου πολίτη και της ίσης μεταχείρισης των επιχειρήσεων.

Κοζάνη, 13-8-2009

ΤΠΚ Οικολόγων Πράσινων Κοζάνης

Πληροφορίες: Λ. Τσικριτζής

16 Αυγ 2009

Η αντιπαράθεση με τη ΔΕΥΑΛ και τον κ δήμαρχο
για τον βιολογικό καθαρισμό Λαμίας

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
Πολιτική Κίνηση Φθιώτιδας
Πλούτωνος 1 35100 Λαμία
2231021007 6977261256
oikologoi-prasinoi-fthiotidas@gmail.com
Λαμία,10.8.2009

Η πρόσφατη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Λαμίας για τον Βιολογικό Καθαρισμό και οι αναφορές του δημάρχου κ Κοτρωνιά, που άφηνε διάφορες αιχμές, μας υποχρεώνουν να ανοίξουμε περισσότερο τη συζήτηση, αν και δεν ήταν στις προθέσεις μας. Είναι φανερό ότι οι προσπάθειες για την βελτίωση της κατάστασης στον Μαλιακό θα συνεχιστούν και θα ενταθούν το επόμενο διάστημα. Στα πλαίσια αυτά ζητήσαμε να έχουμε γραπτά κάποια στοιχεία για τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού της Λαμίας.

Η ΔΕΥΑΛ μας απάντησε με έναν ντοσιέ, που περιέχει οκτώ φακέλους με 1.100 σελίδες. Στην πράξη μας είπε: πάρετε δέκα πέντε κιλά αρχείο και ψάξτε να βρείτε τα στοιχεία που ζητάτε. Επίσης, ο κ δήμαρχος θεώρησε κακόπιστο το έγγραφο, που του απευθύναμε, και την διάθεσή μας για ενημέρωση. Δεν δικαιολογείται διαφορετικά ότι το ίδιο το έγγραφο και την απάντηση την έστειλε σε όλα τα κόμματα με διάφορες αιχμές και υπονοούμενα. Εμείς δεν διεκδικούμε την αποκλειστικότητα της ευαισθησίας για το περιβάλλον. Διεκδικούμε όμως το δικαίωμα της ενημέρωσης χωρίς υπαινιγμούς και υπονοούμενα. Επειδή όμως ο κ δήμαρχος κοινοποίησε τόσο την επιστολή μας, όσο και την απάντησή του, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε το ίδιο.

Στο φάκελο της ΔΕΥΑΛ και την επιστολή του κ δημάρχου δεν πήραμε απαντήσεις για:
- Τον αριθμό και τις ειδικότητες των εργαζομένων στον Βιολογικό
- Αν δέχεται ο Βιολογικός βιομηχανικά απόβλητα και από ποιες βιομηχανίες και σύμφωνα με ποιες άδειες διάθεσης των αποβλήτων τους
- Αν όλες οι περιοχές της πόλης της Λαμίας έχουν συνδεθεί με το δίκτυο της ΔΕΥΑΛ και αν όχι, ποιες είναι και πού διαθέτουν τα λύματά τους.

Μερικές παρατηρήσεις που απορρέουν από το αρχείο των 1100 σελίδων που πήραμε:
- Τόσο στην ΚΥΑ 106759/23.3.2000 περί «έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την εγκατάσταση επεξεργασίας και καθαρισμού λυμάτων του Δήμου Λαμίας» όσο και στην ΚΥΑ 105453/5.7.2006 περί «ανανέωσης και τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων» δεν αναφέρεται ότι οδηγούνται στην εγκατάσταση βιομηχανικά λύματα, εκτός μόνο από τα επεξεργασμένα υγρά απόβλητα της ΒΙΠΕ Λαμίας και τα προεπεξεργασμένα υγρά απόβλητα των Δημοτικών Σφαγείων.

- Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΥΑΛ η μέση ημερήσια τιμή εισερχομένων προς επεξεργασία λυμάτων (m3/d) για το 2007 ήταν 14.908 m3 και για το 2008 ήταν 16.885 m3. Ο σχεδιασμός του συστήματος έγινε για 11.830 m3/d (ΚΥΑ 105453/5.7.2006). Επομένως έχουμε μια μέση ημερήσια τιμή εισερχομένων λυμάτων που υπερβαίνει κατά 126% την αντοχή του συστήματος για το 2007 και κατά 143% για το 2008. Για τους πρώτους 5 μήνες του 2009 η μέση ημερήσια τιμή εισερχομένων προς επεξεργασία λυμάτων ανέρχεται σε 16.927 m3/d. Αντίστοιχες είναι και οι αποκλίσεις στο BOD5. Πώς λοιπόν μπορούμε να είμαστε ήσυχοι για την ποιότητα της επεξεργασίας τη στιγμή που εμφανίζεται αυτή η απόκλιση;

- Η ΔΕΥΑΛ υποχρεούται να συντηρεί και να φροντίζει, με ευθύνη και δαπάνες της, τον αγωγό διαθέσεως των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων σε όλο του το μήκος, για την αποφυγή δημιουργίας εναποθέσεων ουσιών, οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν κινδύνους στη Δημόσια Υγεία, σηπτικές, οχληρές και αντιαισθητικές καταστάσεις. Άρα έχει υποχρέωση να έχει καθαρό τον αγωγό, τη Γερμανική Τάφρο εν προκειμένω, σε όλο το μήκος της.

- Σε περίπτωση αστοχίας του συστήματος, η ΔΕΥΑΛ υποχρεούται στην πρόβλεψη εφεδρικού μηχανισμού λειτουργίας του συστήματος για την υγιεινή διάθεση των υγρών αποβλήτων. Υπάρχει εφεδρικός μηχανισμός και πού οδηγούνται τα λύματα όταν το σύστημα είναι εκτός (λόγω βλάβης, λόγω εργασιών, διακοπής ρεύματος, λόγω καταιγίδας, κλπ); Κατά τη διάρκεια των καταιγίδων του Μαρτίου, πού οδηγήθηκαν τα λύματα της πόλης;

- Αξίζει να επισημάνουμε αυτό που αναφέρεται στην ΚΥΑ 105453/5.7.2006 (σελ 19 της ΚΥA παρ ε2) “Απαιτείται ιδιαίτερη επιμέλεια στην τήρηση της ποιότητας εκροής, δεδομένου ότι η περιοχή προστατεύεται ως υπό ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000”. Ποια είναι η ιδιαίτερη επιμέλεια που ασκείται; Και αναφερόμαστε εδώ και στις υπηρεσίες προληπτικού ελέγχου της ΝΑΦ

- Αναφέρεται στην ΚΥΑ ότι η κίνηση των βυτιοφόρων και το χρονοδιάγραμμα μεταφοράς των βοθρολυμάτων να γίνεται με ευθύνη της ΔΕΥΑ Λαμίας και με σκοπό να ελαχιστοποιούνται οι δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η όχληση των κατοίκων. Γίνεται κίνηση βυτιοφόρων τις απογευματινές και βραδινές ώρες προς το βιολογικό και γιατί; Είναι επαρκής ο έλεγχος των λυμάτων αυτών των βυτίων;

Επιπλέον ο κ δήμαρχος επιμένει ότι κάποιοι συσχέτισαν την κρίση του Μαρτίου – Απριλίου στον Μαλιακό με την κακή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού. Εμείς ως απάντηση τον παραπέμπουμε στις αναφορές των επιστημόνων και των ΜΜΕ την χρονική εκείνη περίοδο, για τις οποίες τότε ο κ δήμαρχος τήρησε «σιγήν ιχθύος».

Δείτε παρακάτω αναλυτικότερα την απάντησή μας


---------------------------------------------------------
Πληροφορίες: Στέφανος Σταμέλλος τηλ 2231021007 6977261256



ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΟΜΜΑ
Πολιτική Κίνηση Φθιώτιδας
Πλούτωνος 1 35100 Λαμία
2231021007 6977261256
oikologoi-prasinoi-fthiotidas@gmail.com


Η πρόσφατη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Λαμίας για τον Βιολογικό Καθαρισμό και οι αναφορές του δημάρχου κ Κοτρωνιά, που άφηναν διάφορες αιχμές, μας υποχρεώνουν να ανοίξουμε περισσότερο τη συζήτηση, αν και δεν ήταν στις προθέσεις μας. Είναι φανερό ότι οι προσπάθειες για την βελτίωση της κατάστασης στον Μαλιακό θα συνεχιστούν και θα ενταθούν το επόμενο διάστημα. Στα πλαίσια αυτά ζητήσαμε να έχουμε γραπτά κάποια στοιχεία για τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού της Λαμίας.

Δείτε την επιστολή που στείλαμε στην ΔΕΥΑ Λαμίας

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΟΜΜΑ
Πολιτική Κίνηση Φθιώτιδας
Πλούτωνος 1 35100 Λαμία
2231021007 6977261256
oikologoi-prasinoi-fthiotidas@gmail.com

ΠΡΟΣ:
Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας
1ο χιλ Λαμίας – Αθήνας
35100 Λαμία

Λαμία, 17.6.2009
Κύριε διευθυντή,

Προκειμένου να αποκτήσουμε πληρέστερη εικόνα για τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού της πόλης μας, σας παρακαλούμε να μας δώσετε:

1. Τις μετρήσεις ποιότητας επεξεργασμένων λυμάτων από τις εγκαταστάσεις του Βιολογικού Καθαρισμού, αναλυτικά ανά μήνα κατά το έτος 2008 και τους μήνες του 2009.

2. Τον αριθμό και τις ειδικότητες των εργαζομένων στον Βιολογικό

3. Τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους με τους οποίους λειτουργεί η Μονάδα και την άδεια διάθεσης των νερών και των λυμάτων του Βιολογικού

4. Την παραγόμενη ποσότητα και το χώρο διάθεσης της λυματολάσπης σύμφωνα με τους Περιβαλλοντικούς Όρους

Να μας γνωρίσετε επίσης:
1. Αν δέχεστε βιομηχανικά απόβλητα και από ποιες βιομηχανίες και σύμφωνα με ποιες άδειες διάθεσης των αποβλήτων τους
2. Αν λειτουργείτε Εργαστήριο Ελέγχου Ποιότητας Νερού και Λυμάτων.
3. Αν όλες οι περιοχές της πόλης της Λαμίας έχουν συνδεθεί με το δίκτυο της ΔΕΥΑΛ και αν όχι, ποιες είναι και πού διαθέτουν τα λύματά τους

Παρακαλούμε για την έγγραφη απάντησή σας εντός των προθεσμιών που ορίζονται από το σχετικό Νόμο και τη Συνθήκη του Aarhus


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Συνήγορο του Πολίτη
Χατζηγιάννη Μέξη 5
115 28 Αθήνα (περιοχή Χίλτον)


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Πληροφορίες: Στέφανος Σταμέλλος τηλ 2231021007 6977261256


Πολλές φορές βλέπουμε δεκάδες, εκατοντάδες σελίδες τυπωμένου χαρτιού χωρίς σχεδόν καμιά ή με ελάχιστη γνώση/πληροφορία. Η γνώση και η πληροφορία γίνεται πιο λειτουργική, διεισδυτική και χρήσιμη σε όσο λιγότερες σελίδες αναλύεται. Δηλαδή, όταν δεν πλατειάζει -με αποτέλεσμα να χάνεται η ουσία. Εκτός κι αν γίνεται σκόπιμα. “Ουκ εν τω πολλώ το εύ” κύριοι της ΔΕΥΑΛ, κύριε δήμαρχε. Μας απαντήσατε με ένα ντοσιέ, που περιέχει οκτώ φακέλους με 1.100 σελίδες. Στην πράξη μας είπατε: πάρετε δέκα πέντε κιλά αρχείο και ψάξτε να βρείτε τα στοιχεία που ζητάτε.

Ιδού η απάντηση του κ δημάρχου.

Δ.Ε.Υ.Α.Λ. Λαμία 15 Ιουλίου 2009
Αριθμ. Πρωτ.:2529/Ε

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Προς τα κόμματα :
ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ “ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ”
ΛΑΜΙΑΣ ΝΟΔΕ Φθιώτιδας
“ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ”
Ν.Ε. Φθιώτιδας
“ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ”
Ν.Ε. Φθιώτιδας
“ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ”
Ν.Ε. Φθιώτιδας
“ΛΑΪΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ”
Ν.Ε. Φθιώτιδας
“ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ”
Π.Κ. Φθιώτιδας

Με αφορμή την από 17-6-2009 επιστολή του κόμματος “ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ” με την οποία ζητούνται λεπτομερή στοιχεία για την λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού της Λαμίας και επειδή θεωρούμε ότι όλα τα κόμματα έχουν την ίδια ευαισθησία και αγωνία για το περιβάλλον, σας αποστέλλουμε τις ετήσιες εκθέσεις λειτουργίας περίληψη των οποίων (αναλύσεις κλπ) στέλνονται και στις αρμόδιες υπηρεσίες. Για πληρέστερη ενημέρωσή σας, σας θέτουμε υπόψη τα παρακάτω :

Η Μονάδα Επεξεργασίας Υγρών Αστικών Αποβλήτων (Βιολογικός Καθαρισμός) λειτουργεί αδιάκοπα και αποτελεσματικά από το 1995 όπως μπορεί να διαπιστώσει οποιοσδήποτε διαθέτει το συγκεκριμένο γνωστικό επιστημονικό αντικείμενο.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι εγκαταστάσεις εξελίσσονται και βελτιώνονται σύμφωνα με τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες και τους περιβαλλοντικούς όρους.
Ήδη σαν μέρος του προϋπάρχοντος σχεδιασμού και όχι με αφορμή οποιοδήποτε γεγονός ή καταγγελία έχει υποβληθεί αίτημα στο ΕΠΠΕΡΑΑ του ΥΠ.ΧΩ.Δ.Ε. επέκτασης της δυναμικότητας της μονάδας που αποτελεί συνέχεια του έργου βελτίωσης ύψους 1,2 εκ. Ευρώ που αποπερατώθηκε προ έτους στα πλαίσια του Ταμείου Συνοχής.
Το παραπάνω αίτημα επέκτασης έχει πλήρη ωριμότητα, μελέτη, αδειοδοτήσεις, πιστοποίηση και τεκμηρίωση.

«Βιομηχανικά απόβλητα» δεν δέχεται ο Βιολογικός Καθαρισμός της Λαμίας από καμία βιομηχανία. Δέχεται επεξεργασμένα απόβλητα, τόσο από την ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας με αγωγό μεταφοράς, όσο και από μεμονωμένες εταιρείες με βυτιοφόρα. Τα απόβλητα αυτά, μικρής ποσότητας, έχουν κατά κανόνα μικρότερο ρυπαντικό φορτίο από τα βοθρολύματα, ελέγχονται κατά την είσοδό τους και η αποδοχή ή μη γίνεται από το ειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό της Δ.Ε.Υ.Α.Λαμίας με γνώμονα την προστασία τόσο της μονάδας του Βιολογικού Καθαρισμού όσο και του περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής γενικότερα.

Η Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας διαθέτει σύγχρονο χημικό εργαστήριο στο οποίο πραγματοποιούνται εκατοντάδες μετρήσεις ανά έτος, τόσο του πόσιμου νερού όσο και των λυμάτων του Βιολογικού Καθαρισμού. Επιπλέον συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για κάποιες επιπλέον μετρήσεις του πόσιμου νερού, ενώ βέβαια ισχύουν οι αρμοδιότητες πραγματοποίησης αναλύσεων των Υπηρεσιών τόσο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας όσο και του ΥΠ.ΧΩ.Δ.Ε.
Με την αποπεράτωση των πρόσφατων έργων που είχαν ενταχθεί στο Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όλες οι εντός σχεδίου περιοχές της Λαμίας (και αρκετές εκτός σχεδίου περιοχές) διαθέτουν δίκτυα αποχέτευσης και μάλιστα στην συντριπτική τους πλειονότητα, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90%, σύγχρονα χωριστά δίκτυα, ενώ η υποχρέωση της πολιτείας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι για τους οικισμούς σαν την Λαμία η ύπαρξη δικτύων αποχέτευσης σε ποσοστό τουλάχιστον στο 70% της πόλης.

Ο Δήμος Λαμιέων από τη δεκαετία του 80 υπήρξε πρωτοπόρος στην προστασία του περιβάλλοντος σχεδιάζοντας και υλοποιώντας το σημαντικό αυτό περιβαλλοντικό έργο που επί δεκαπέντε χρόνια προστατεύει το περιβάλλον και τον Μαλιακό Κόλπο. Η πολιτική αυτή συνεχίζεται αδιάκοπα (έργα 24.000.000,00 € στην τελευταία επταετία) τόσο στον εκσυγχρονισμό των μονάδων και των δικτύων όσο και στην ποιότητα και την επάρκεια του πόσιμου νερού.

Όσον αφορά το πρόσφατο φαινόμενο στον Μαλιακό Κόλπο το οποίο μας θέτει όλους σε εγρήγορση, σημειώνω ότι κανένας κρατικός ή ερευνητικός ή άλλος επιστημονικός φορέας το συνέδεσε με την λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού της Λαμίας.
Επιβεβαίωση των παραπάνω αποτελεί η επίσημη απαντητική επιστολή του ΕΛΚΕΘΕ την οποία σας επισυνάπτουμε.

Πιστεύοντας ότι υπεύθυνη στάση απέναντι στους πολίτες και τις δραστηριότητές τους είναι η τεκμηριωμένη ενημέρωσή τους για τόσο σοβαρά θέματα που επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή, και την οικονομική τους, καλώ οποιονδήποτε έχει αντίθετα στοιχεία να τα θέσει υπόψη όλων μας, φορείς και επιστήμονες.

Τα στελέχη της Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας και εγώ είμαστε στη διάθεσή σας για ενημέρωση και επίλυση οποιασδήποτε απορίας σας.

Βέβαιος ότι εργαζόμαστε για το κοινό καλό,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Λ.
Γεώργιος Κοτρωνιάς Δήμαρχος Λαμίας

Κύριε δήμαρχε,
Ξέρουμε ότι όταν κάποιος σου κάνει ένα έγγραφο, ή το θεωρείς καλόπιστο και του απαντάς ευγενικά, όπως σου απευθύνεται, ή το θεωρείς κακόπιστο και κοινοποιείς, τόσο την επιστολή όσο και την απάντηση, σε όλους με διάφορες αιχμές και υπονοούμενα για τον αποστολέα “… επειδή θεωρούμε ότι όλα τα κόμματα έχουν την ίδια ευαισθησία και αγωνία για το περιβάλλον”.

Δεν διεκδικούμε την αποκλειστικότητα της ευαισθησίας για το περιβάλλον. Διεκδικούμε όμως το δικαίωμα της ενημέρωσης χωρίς υπαινιγμούς και υπονοούμενα. Εσείς όμως έχετε και τον τίτλο του προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΚΕ. Για το λόγο αυτόν, αν θέλετε, έχουμε περισσότερες απαιτήσεις από σας. Επειδή όμως κοινοποιήσατε τόσο την επιστολή μας, όσο και την απάντησή σας, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε το ίδιο.

Λέμε λοιπόν ότι δεν μας απαντάτε στις 1100 σελίδες σας για:

- Τον αριθμό και τις ειδικότητες των εργαζομένων στον Βιολογικό
Πόσους εργαζόμενους και ποιες ειδικότητες απασχολεί η ΔΕΥΑΛ. Είναι κατά αποκλειστικότητα εργαζόμενοι στο βιολογικό καθαρισμό ή απασχολούνται και σε άλλα τμήματα της ΔΕΥΑΛ και σε ιδιωτικές εταιρείες και ποιες; Σύμφωνα με τα κείμενα, για τη σωστή λειτουργία της μονάδας απαιτούνται τακτικοί εργαστηριακοί έλεγχοι, επίβλεψη χειρισμών από επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, καθώς και μόνιμη απασχόληση εξειδικευμένου προσωπικού για τη λειτουργία και τη συντήρηση της εγκατάστασης. Αυτά έχουν να κάνουν και με τις βάρδιες αλλά και τις ώρες που δέχεται βοθρολύματα η μονάδα.

- Αν δέχεστε βιομηχανικά απόβλητα και από ποιες βιομηχανίες και σύμφωνα με ποιες άδειες διάθεσης των αποβλήτων τους
Δέχεστε, για παράδειγμα, εργοστασιακά – βιομηχανικά λύματα εταιρείας, η οποία λειτουργεί στην Αταλάντη (ένα από τα πιο σύγχρονα και άρτια εξοπλισμένα εργοστάσια παραγωγής απορρυπαντικών στην Ελλάδα). Γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία δεν πηγαίνει τα λύματα στον βιολογικό της Αταλάντης ή της Μαλεσίνας και προτιμά να τα φέρνει στη Λαμία; Υπάρχει ή όχι αλληλογραφία με την εταιρεία επεξεργασίας και τυποποίησης ελαιών, που λειτουργεί κοντά στο Αυλάκι, και γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται αυτή η αλληλογραφία επίσης στα στοιχεία που μας στείλατε; Ποιες ώρες δέχεστε τα λύματα των εργοστασίων; Όλες τις ώρες;

- Αν όλες οι περιοχές της πόλης της Λαμίας έχουν συνδεθεί με το δίκτυο της ΔΕΥΑΛ και αν όχι, ποιες είναι και πού διαθέτουν τα λύματά τους.
Μιλάτε για τη Γερμανική Τάφρο, αλλά ποια λύματα πέφτουν σ’ αυτή και ποιος την ελέγχει; Δέχεται λύματα του Ξηριά, του Εσχατορέματος της Λαμίας και ποιων άλλων; Δεν έχει καμιά ευθύνη γι’ αυτό ο δήμος της Λαμίας; Η περιοχή δεν ανήκει στο δήμο;

Μερικές παρατηρήσεις που απορρέουν από το αρχείο των 1100 σελίδων που μας στείλατε:
- Τόσο στην ΚΥΑ 106759/23.3.2000 «έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την εγκατάσταση επεξεργασίας και καθαρισμού λυμάτων του Δήμου Λαμίας» όσο και στην ΚΥΑ 105453/5.7.2006 «ανανέωσης και τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων» δεν αναφέρεται ότι οδηγούνται στην εγκατάσταση βιομηχανικά λύματα. Αναφέρεται μόνο ότι δέχεται τα επεξεργασμένα υγρά απόβλητα της ΒΙΠΕ Λαμίας και τα προεπεξεργασμένα υγρά απόβλητα των Δημοτικών Σφαγείων (σελ 4 της ΚΥΑ).

Ο σχεδιασμός της εγκατάστασης έγινε με βάση τα παρακάτω δεδομένα για το σύνολο των εισερχομένων αστικών λυμάτων (σελ 5 της ΚΥΑ 105453/5.7.06):
Παρούσα φάση Α’ φάση Β’ φάση
Ισοδύναμος πληθυσμός (κάτοικοι) 57000 66700 93250
Μέση ημερήσια παροχή (m3/d) 11830 11560 20500
Ημερήσια παροχή βοθρολυμάτων (m3/d) 90 45
BOD5 (kg/d) 3430 3335 5600
Αιωρούμενα στερεά (kg/d) 3190 4430 6910
Ολικό Άζωτο (kg/d) 762 735 1150
Φωσφόρος (kg/d) 101 114 200

Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας στείλατε, η μέση ημερήσια τιμή εισερχομένων προς επεξεργασία λυμάτων (m3/d) για το 2007 ήταν 14.908 m3 και για 2008 ήταν 16.885 m3. Ο σχεδιασμός του συστήματος έγινε για 11.830 m3/d. Επομένως έχουμε μια μέση ημερήσια τιμή εισερχομένων λυμάτων που υπερβαίνουν κατά 126% την αντοχή του συστήματος για το 2007 και κατά 143% για το 2008. Για τους πρώτους 5 μήνες του 2009 η μέση ημερήσια τιμή εισερχομένων προς επεξεργασία λυμάτων ανέρχεται σε 16.927 m3/d. Αντίστοιχες είναι και οι αποκλίσεις στο BOD5. Πώς λοιπόν μπορούμε να είμαστε ήσυχοι για την ποιότητα της επεξεργασίας τη στιγμή που εμφανίζεται αυτή η απόκλιση;

- Η ΔΕΥΑΛ υποχρεούται να συντηρεί και να φροντίζει με ευθύνη και δαπάνες της τον αγωγό διαθέσεως των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων σε όλο του το μήκος, για την αποφυγή δημιουργίας εναποθέσεων ουσιών, οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν κινδύνους στη Δημόσια Υγεία, σηπτικές, οχληρές και αντιαισθητικές καταστάσεις (απόφαση 4441/6.6.08 της ΝΑΦ). Άρα είσαστε υποχρεωμένοι να έχετε καθαρό τον αγωγό, τη Γερμανική Τάφρο εν προκειμένω, σε όλο της το μήκος

- Σε περίπτωση αστοχίας του συστήματος, η ΔΕΥΑΛ υποχρεούται στην πρόβλεψη εφεδρικού μηχανισμού λειτουργίας του συστήματος για την υγιεινή διάθεση των υγρών αποβλήτων (στην ίδια παραπάνω απόφαση της ΝΑΦ). Υπάρχει εφεδρικός μηχανισμός και πού οδηγούνται τα λύματα όταν το σύστημα είναι εκτός (λόγω βλάβης, λόγω εργασιών, διακοπής ρεύματος, απεργιών της ΔΕΗ, λόγω καταιγίδας κλπ); Κατά τη διάρκεια των καταιγίδων του Μαρτίου πού οδηγήθηκαν τα λύματα της πόλης;

- Αξίζει να επισημάνουμε αυτό που αναφέρεται στην ΚΥΑ 105453/5.7.2006 (σελ 19, παρ ε2) “Απαιτείται ιδιαίτερη επιμέλεια στην τήρηση της ποιότητας εκροής, δεδομένου ότι η περιοχή προστατεύεται ως υπό ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000” Ποια είναι η ιδιαίτερη επιμέλεια που ασκείται; Και αναφερόμαστε εδώ και στις υπηρεσίες προληπτικού ελέγχου της ΝΑΦ.

- Αναφέρεται επίσης στην ΚΥΑ, η κίνηση των βυτιοφόρων και το χρονοδιάγραμμα μεταφοράς των βοθρολυμάτων να γίνεται με ευθύνη της ΔΕΥΑ Λαμίας και με σκοπό να ελαχιστοποιούνται οι δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η όχληση των κατοίκων. Γίνεται κίνηση βυτιοφόρων τις απογευματινές και βραδινές ώρες προς το βιολογικό και γιατί; Είναι επαρκής ο έλεγχος των λυμάτων αυτών των βυτίων;

- Επιπλέον ο κ δήμαρχος επιμένει ότι κάποιοι συσχέτισαν την κρίση του Μαρτίου – Απριλίου στον Μαλιακό με την κακή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού. Εμείς ως απάντηση τον παραπέμπουμε στις αναφορές των επιστημόνων και των ΜΜΕ την χρονική εκείνη περίοδο, για τις οποίες τότε ο κ δήμαρχος τήρησε “σιγήν ιχθύος”.

“Τα αίτια του μαζικού θανάτου ψαριών στον κλειστό κόλπο της Φθιώτιδας δίχασαν επιστημονικό κόσμο και τοπικούς παράγοντες, ωστόσο όλα κατατείνουν ότι οι πηγές ρύπανσης είναι πολλαπλές, όπως αποδεικνύουν τα υψηλά ποσοστά αζώτου και φωσφόρου που εντοπίστηκαν στα ύδατα”. “Το άζωτο περιλαμβάνεται στα αστικά λύματα, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι δεν υπόκεινται στην ανάλογη επεξεργασία στους βιολογικούς καθαρισμούς της περιοχής” έλεγαν οι επιστήμονες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Τα αστικά λύματα είναι μια ακόμη πηγή φωσφόρου και αζώτου, έλεγε ο κ. Κουκάρας. “Όταν ο βιολογικός καθαρισμός δεν διαθέτει τριτοβάθμια επεξεργασία αλλά μόνο δευτεροβάθμια, δεν απομακρύνει από τα λύματα το άζωτο και το φώσφορο, αλλά απλώς τα διασπά” τόνιζε.

Αυτά είναι από τα δημοσιεύματα της εποχής της κρίσης του Μαλιακού

Κύριε δήμαρχε, ό,τι και να μας πείτε, εμείς δεν θα πάψουμε να φωνάζουμε ότι στον Μαλιακό πρέπει να οδηγούνται καθαρά τα λύματα της πόλης της Λαμίας και όλων των παράκτιων οικισμών. Είναι υποχρέωσή μας, αν θέλουμε να διατηρήσουμε τη θάλασσα ζωντανή

Δείτε την νέα απάντηση του κ δημάρχου

ΔΗΜΟΣ ΛΑΜΙΕΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Λαμία, 11 Αυγούστου 2009

ΠΡΟΣ: ΜΜΕ

Δελτίο Τύπου

Ο Δήμαρχος Λαμιέων & Πρόεδρος του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας Γιώργος Κοτρωνιάς, με αφορμή την ανακοίνωση αλλά και τις δημόσιες δηλώσεις του εκπροσώπου των ΄΄Οικολόγων Πράσινων΄΄ κ. Στεφ.Σταμέλλου έκανε την παρακάτω δήλωση:

« Πιστεύω, ότι κάποιοι χρησιμοποιούν τον Βιολογικό Καθαρισμό της Λαμίας ως βήμα για να εξασφαλίσουν την προβολή και την δημοσιότητα τους. Αυτό κατά το διάστημα των Ευρωεκλογών έγινε ανεκτό για να μην οξυνθεί το πολιτικό κλίμα.
Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ανακοίνωσα, ότι απέστειλα σε όλα τα πολιτικά Κόμματα τα καθημερινά στοιχεία μετρήσεων και λειτουργίας του Βιολογικού Καθαρισμού των τελευταίων χρόνων, τονίζοντας, ότι η λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού είναι ικανοποιητική και μέσα στις προδιαγραφές.
Έκανα σαφές , ότι για μας το θέμα έχει λήξει και ζήτησα από όποιον έχει στοιχεία περί του αντιθέτου να τα προσκομίσει , διαφορετικά η συνέχιση και ανακύκλωση ενός ανύπαρκτου θέματος , βλάπτει το κύρος της επιχείρησης , το μέλλον των εργαζομένων και θα προχωρήσουμε σε κάθε πρόσφορη ενέργεια που θα τα προστατεύσει .
Στη συνέχεια ο κ. Σταμέλλος ενεργώντας ως εκπρόσωπος Πολιτικού Κόμματος έστειλε νέα επιστολή στην οποία τις δικές του απορίες και ερωτήματα (αφού δηλώνει μη ειδικός) τις εμφανίζει σαν πιθανή δυσλειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού.
Μάλιστα έκανε δηλώσεις σε Μέσα Ενημέρωσης με τις οποίες προσπαθεί να εμπλέξει την μόλυνση του Μαλιακού με την λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού . Ζήτησα αντίγραφο των δηλώσεων και ως ΔΣ της Δ.Ε.Υ.Α. Λαμίας θα προβούμε σε όποια ενέργεια χρειαστεί προκειμένου να αποκαταστήσουμε την αλήθεια και το κύρος της επιχείρησης .
Πάντως για τελευταία φορά ενημερώνω, ότι για το Βιολογικό Καθαρισμό Λαμίας εκτός των συνεχών ελέγχων έγιναν και δύο (2) έλεγχοι ανεξάρτητων αρχών .
1) Η μια το 2008 από τμήμα του ΕΛΚΕΘΕ που ασχολήθηκε με την ποιότητα των ποταμών της Ελλάδας και με αφορμή μια φράσης’’….που δέχεται τα επεξεργασμένα λύματα του Βιολογικού καθαρισμού Λαμίας…’’, έγινε σημαία παραπληροφόρησης. Φράση που ο ίδιος ο συντάκτης της ανακάλεσε σε νεώτερη επιστολή του . Από αυτή την μέτρηση αποσιωπήθηκαν ότι το BOD5 ήταν 4,77mg/l με όριο τα 25mg/l . Πως λοιπόν ο Βιολογικός Καθαρισμός δεν λειτουργεί;
2) Οι ψαράδες της περιοχής , τον Μάρτιο του 2009 έστειλαν δείγματα σε εξωτερικό εργαστήριο, το αποτέλεσμα ανακοινώθηκε στην ημερίδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας . Τιμή COD 5mg/l ενώ η Κ.Υ.Α. προβλέπει < 90 mg/l.
Αυτά φτάνουν για να σταματήσουν την παραπληροφόρηση .

Βεβαίως για μας προκύπτουν απορίες :
1) Από ποιο δείγμα δικό του προκύπτει, ότι δεν λειτουργεί ο Βιολογικός Καθαρισμός; Τον καλούμε να μας το καταθέσει. Αν ενδιαφερόταν θα έπρεπε όχι να ρωτάει και να εκφράζει απορίες αλλά να δώσει περίπου 100 ΕΥΡΩ και να πάει σε ένα ανεξάρτητο εργαστήριο και να κάνει όχι μια αλλά 10 μετρήσεις.
2) Ο ποταμολόγος του ΕΛΚΕΘΕ κ.Χατζηνικολάου σε απαντητική επιστολή, αυτοαναιρείται και ανασκευάζει τα όσα αρχικά έγραφε .
3) Το κείμενο του κ.Σταμέλλου είναι γεμάτο ανακρίβειες( 43% και όχι 143% όπως αναγράφεται είναι το επιπλέον φορτίο), άραγε είναι λάθος ή σκόπιμο λάθος;
4) Οι 1100 σελίδες που του παραδόθηκαν και τις οποίες ειρωνεύεται, αποδεικνύουν ότι το μόνο που δεν μπορεί να ισχυριστεί είναι ότι δεν λειτουργεί ο Βιολογικός Καθαρισμός Λαμίας.

Όμως, επειδή το θέμα είναι εξειδικευμένο, και όπως ομολογεί ο κ. Σταμέλλος δεν είναι ειδικός , τον καλούμε λοιπόν, αύριο Τετάρτη 12 Αυγούστου, το πρωί με όποιον ειδικό επιστήμονα της εμπιστοσύνης του επιθυμεί να έρθει στην Δ.Ε.Υ.Α.Λ. για την επίλυση κάθε απορίας του. Αν δεν έρθει, αυτό για μας θα σημαίνει κακοπιστία και πολιτική σκοπιμότητα».

Από το Γραφείο Τύπου

Αναγκαστήκαμε να κάνουμε νέα απάντηση στη ΔΕΥΑΛ και τον κ δήμαρχο

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΟΜΜΑ
Πολιτική Κίνηση Φθιώτιδας
oikologoi-prasinoi-fthiotidas@gmail.com

Λαμία,11.8.2009

Οι Οικολόγοι Πράσινοι, ασκώντας το δικαίωμα στην ενημέρωση, απευθύναμε έγγραφη επιστολή στην ΔΕΥΑΛ, με την οποία ζητούσαμε ορισμένα στοιχεία για τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού της πόλης της Λαμίας. Ο κ δήμαρχος εκτιμώντας πιθανόν ως κακόπιστη την επιστολή φρόντισε να τη σχολιάσει στο δημοτικό συμβούλιο με αιχμές και υπονοούμενα εναντίον μας, ενώ απουσιάζαμε, κοινοποιώντας και την επιστολή μας και την απάντησή του στα άλλα κόμματα και στα ΜΜΕ της πόλης μας. Την ατζέντα λοιπόν την άνοιξε ο κ δήμαρχος. Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν είχαν καμιά πρόθεση να ανοίξουν αυτή τη συζήτηση. Η σημερινή του απάντηση(11/8), την οποία επισυνάπτουμε, προκαλεί, με τον τρόπο της, και αφήνει περιθώρια απειλών για την πολιτική μας δράση. Ελπίζουμε να μην ερμηνεύουμε σωστά το περιεχόμενο, το οποίο αφήνουμε στην κρίση του καθένα

Επιμένουμε ότι ζητήσαμε και δεν πήραμε απάντηση για πολλά, από τη ΔΕΥΑΛ και τον κ δήμαρχο:
- Και ρωτάμε λοιπόν ξανά τον κ δήμαρχο. Πόσοι εργαζόμενοι και ποιων ειδικοτήτων απασχολούνται στο Βιολογικό Καθαρισμό της Λαμίας;
- Ρωτάμε: Δέχεται βιομηχανικά απόβλητα ο Βιολογικός και από ποιες βιομηχανίες και σύμφωνα με ποιες άδειες διάθεσης των αποβλήτων τους; Δέχεται, για παράδειγμα, εργοστασιακά – βιομηχανικά λύματα εταιρείας, η οποία λειτουργεί στην Αταλάντη (ένα από τα πιο σύγχρονα και άρτια εξοπλισμένα εργοστάσια παραγωγής απορρυπαντικών στην Ελλάδα). Γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία δεν πηγαίνει τα λύματα στον βιολογικό της Αταλάντης ή της Μαλεσίνας και προτιμά να τα φέρνει στη Λαμία; Υπάρχει ή όχι αλληλογραφία με την εταιρεία επεξεργασίας και τυποποίησης ελαιών, που λειτουργεί κοντά στο Αυλάκι, και γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται αυτή η αλληλογραφία στα στοιχεία που μας έχουν σταλεί; Ποιες ώρες δέχεται τα λύματα των εργοστασίων; Όλες τις ώρες;
- Ρωτάμε: Ποιες περιοχές της πόλης της Λαμίας δεν έχουν συνδεθεί με το δίκτυο της ΔΕΥΑΛ και πού διαθέτουν τα λύματά τους. Πολλές φορές λέμε ότι τα μελανά λύματα που μυρίζουν δεν είναι του βιολογικού αλλά της Γερμανικής Τάφρου, στην οποία πέφτει ο αγωγός του βιολογικού. Ποια λύματα δέχεται η Γερμανική Τάφρος και ποιος την ελέγχει; Δέχεται λύματα του Ξηριά; του Εσχατορέματος της Λαμίας και ποιων άλλων;

Επιμένουμε στις παρατηρήσεις μας, που απορρέουν από το αρχείο των 1100 σελίδων που μας έστειλε η ΔΕΥΑΛ, και στις οποίες δεν απαντάει ο κ δήμαρχος:
- Τόσο στην ΚΥΑ 106759/23.3.2000 «έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την εγκατάσταση επεξεργασίας και καθαρισμού λυμάτων του Δήμου Λαμίας» όσο και στην ΚΥΑ 105453/5.7.2006 «ανανέωσης και τροποποίησης των Περιβαλλοντικών Όρων» δεν αναφέρεται ότι οδηγούνται στην εγκατάσταση βιομηχανικά λύματα. Αναφέρεται μόνο ότι δέχεται τα επεξεργασμένα υγρά απόβλητα της ΒΙΠΕ Λαμίας και τα προεπεξεργασμένα υγρά απόβλητα των Δημοτικών Σφαγείων (σελ 4 της ΚΥΑ).

Σε ότι αφορά τα λύματα, οι παρατηρήσεις μας αφορούν στα στοιχεία που μας έστειλε η ΔΕΥΑΛ και στα ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΥΜΑΤΑ, με το σχεδιασμό και τις δυνατότητες της Εγκατάστασης από τη μια, και το εισερχόμενο φορτίο από την άλλη, και μάλιστα τη μέση ημερήσια παροχή και ανά μήνα. Μπορεί να είναι λάθος η έκφραση «που υπερβαίνουν κατά 143% την αντοχή του συστήματος» αντί του σωστού «που υπερβαίνουν κατά 43%». Εννοείται ότι η Εγκατάσταση δέχεται σήμερα φορτίο, κι εσείς το αποδέχεστε, τουλάχιστον 50% πάνω από την ποσότητα που μπορεί να επεξεργαστεί. Σκεφτείτε ότι είναι μέρες, ή μήνες, που αυτή η απόκλιση αγγίζει και το 100%. Αντίστοιχα είναι τα στοιχεία σας και για το BOD5. Ρωτάμε: Καταφέρνει να επεξεργάζεται ΠΛΗΡΩΣ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ όλο αυτό το φορτίο η Εγκατάσταση; Αν ναι, πρέπει να μιλάμε για αστοχία του μελετητή και του κατασκευαστή.

Αν θα μπορούσαμε, ή θα έπρεπε, να απευθυνθούμε σε ιδιωτικό εργαστήριο να ελέγξει την ποιότητα των εξερχομένων λυμάτων του βιολογικού, που λέει ο κ δήμαρχος, λέμε ότι ναι, έχουμε απευθυνθεί σε ιδιωτικό εργαστήριο. Ελπίζουμε να προχωρήσει άμεσα η συνεργασία μας μαζί του.
- Η ΔΕΥΑΛ υποχρεούται να συντηρεί και να φροντίζει με ευθύνη και δαπάνες της τον αγωγό διαθέσεως των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων σε όλο του το μήκος, για την αποφυγή δημιουργίας εναποθέσεων ουσιών, οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν κινδύνους στη Δημόσια Υγεία, σηπτικές, οχληρές και αντιαισθητικές καταστάσεις (απόφαση 4441/6.6.08 της ΝΑΦ). Ρωτάμε: Καθαρίζει η ΔΕΥΑΛ τον αγωγό, τη Γερμανική Τάφρο δηλαδή, σε όλο της το μήκος;
- Σε περίπτωση αστοχίας του συστήματος, η ΔΕΥΑΛ υποχρεούται στην πρόβλεψη εφεδρικού μηχανισμού λειτουργίας του συστήματος για την υγιεινή διάθεση των υγρών αποβλήτων (στην ίδια παραπάνω απόφαση της ΝΑΦ). Ρωτάμε: Υπάρχει εφεδρικός μηχανισμός και πού οδηγούνται τα λύματα όταν το σύστημα είναι εκτός (λόγω βλάβης, λόγω εργασιών, διακοπής ρεύματος, απεργιών της ΔΕΗ, λόγω καταιγίδας κλπ); Κατά τη διάρκεια των καταιγίδων του Μαρτίου πού οδηγήθηκαν τα λύματα της πόλης;
- Αξίζει να επισημάνουμε αυτό που αναφέρεται στην ΚΥΑ 105453/5.7.2006 (σελ 19, παρ ε2) “Απαιτείται ιδιαίτερη επιμέλεια στην τήρηση της ποιότητας εκροής, δεδομένου ότι η περιοχή προστατεύεται ως υπό ένταξη στο δίκτυο NATURA 2000” Ρωτάμε: Ποια είναι η ιδιαίτερη επιμέλεια που ασκείται; Και απευθυνόμαστε εδώ και στις Υπηρεσίες προληπτικού ελέγχου της ΝΑ Φθιώτιδας, από τις οποίες θα περιμένουμε απάντηση.
- Αναφέρεται επίσης στην ΚΥΑ, η κίνηση των βυτιοφόρων και το χρονοδιάγραμμα μεταφοράς των βοθρολυμάτων να γίνεται με ευθύνη της ΔΕΥΑ Λαμίας και με σκοπό να ελαχιστοποιούνται οι δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η όχληση των κατοίκων. Ρωτάμε: Γίνεται κίνηση βυτιοφόρων τις απογευματινές και βραδινές ώρες προς το βιολογικό και γιατί; Είναι επαρκής ο έλεγχος των λυμάτων αυτών των βυτίων; Υπάρχει στη βραδινή βάρδια χημικός;
- Επιπλέον ο κ δήμαρχος επιμένει ότι κάποιοι συσχέτισαν την κρίση του Μαρτίου – Απριλίου στον Μαλιακό με την κακή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού. Εμείς ως απάντηση τον παραπέμψαμε στις αναφορές των επιστημόνων και των ΜΜΕ την χρονική εκείνη περίοδο, για τις οποίες τότε ο κ δήμαρχος τήρησε “σιγήν ιχθύος”. “Τα αίτια του μαζικού θανάτου ψαριών στον κλειστό κόλπο της Φθιώτιδας δίχασαν επιστημονικό κόσμο και τοπικούς παράγοντες, ωστόσο όλα κατατείνουν ότι οι πηγές ρύπανσης είναι πολλαπλές, όπως αποδεικνύουν τα υψηλά ποσοστά αζώτου και φωσφόρου που εντοπίστηκαν στα ύδατα”. “Το άζωτο περιλαμβάνεται στα αστικά λύματα, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι δεν υπόκεινται στην ανάλογη επεξεργασία στους βιολογικούς καθαρισμούς της περιοχής” έλεγαν οι επιστήμονες κατά τη διάρκεια της κρίσης. Τα αστικά λύματα είναι μια ακόμη πηγή φωσφόρου και αζώτου, έλεγε ο κ. Κουκάρας. “Όταν ο βιολογικός καθαρισμός δεν διαθέτει τριτοβάθμια επεξεργασία αλλά μόνο δευτεροβάθμια, δεν απομακρύνει από τα λύματα το άζωτο και το φώσφορο, αλλά απλώς τα διασπά” τόνιζε.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν έχουμε καμία πρόθεση να βλάψουμε το δήμο και τις επιχειρήσεις του. Δεν είπαμε εμείς ότι ο βιολογικός καθαρισμός της Λαμίας είναι ο υπεύθυνος για την κρίση του Μαλιακού. Και ούτε μας ενδιαφέρει άμεσα η αιτία του θανάτου των ψαριών. Οι αναφορές μας είναι στο «εκρηκτικό μίγμα» και τη συσσώρευση λυμάτων από διάφορες πηγές στον κόλπο, που απειλούν άμεσα τον Μαλιακό και τη ζωή στη θάλασσα. Μέσα στις πηγές αυτές είναι και τα αστικά λύματα των πόλεων, των παράκτιων οικισμών του Μαλιακού και των παρόχθιων οικισμών του Σπερχειού. Είπαμε ότι ο Σαρωνικός, που ήταν χαβούζα, καθάρισε με τη σωστή λειτουργία του βιολογικού της Ψυττάλειας. Είπαμε ότι ο κ Κοτρωνιάς ως πρόεδρος της ΤΕΔΚ Φθιώτιδας έχει πολιτική ευθύνη για την μη λειτουργία των βιολογικών καθαρισμών της Στυλίδας και των Σπερχειάδας – Μακρακώμης καθώς και για τη μη κατασκευή βιολογικών στις κωμοπόλεις του Μαλιακού και όχι μόνο.

Κύριε δήμαρχε,
Όπως καταλαβαίνετε οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε διαφορετική αντίληψη για τη διαχείριση του περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων. Τα μέλη των Οικολόγων Πράσινων δεν έχουν ανάγκη προβολής, ούτε φιλοδοξούν σε τίποτα από αυτά που υπονοείτε. Η πορεία του καθένα μας στην πόλη αυτή είναι γνωστή. Και αυτό που προσπαθούν τα μέλη μας να κάνουν είναι αυτό που τους λέει η φωνή της συνείδησής τους και τίποτα περισσότερο. Η συνείδησή μας δεν μας επιτρέπει εφησυχασμό, ούτε κουκουλώματα. Στο Μαλιακό τελικά δεν πρέπει να οδηγούνται καθόλου λύματα της πόλης της Λαμίας, αν θέλουμε να διατηρήσουμε τη ζωή στη θάλασσα. Ζητάμε από σας να σεβαστείτε το κόμμα των Οικολόγων Πράσινων και τα μέλη του, όπως σεβαστήκαμε κι εμείς το θεσμικό σας ρόλο σε όλες τις μέχρι τώρα επικοινωνίες μας μαζί σας. Ζητάμε να απαντήσετε στα ερωτήματά μας γραπτά και αυτό το δικαίωμα μας το παρέχει η σχετική νομοθεσία, την οποία γνωρίζετε.

8 Αυγ 2009

64 ΧΡΟΝΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΡΗΤΗΣ

Συμπληρώνονται αυτές τις μέρες 64 χρόνια από την είσοδο του πλανήτη στην πυρηνική εποχή. Μια είσοδο στην πυρηνική εποχή που έγινε με τραγικό τρόπο με τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα των ατομικών βομβών που έριξαν οι ΗΠΑ στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι της Ιαπωνίας.

Η δικαιολογία ήταν «για να σταματήσει ο πόλεμος». Όμως, η ήττα της Ιαπωνίας ήταν θέμα χρόνου. Οπότε, αυτό που μέτρησε κυρίως ήταν «οι μελλοντικές απώλειες Αμερικανών στρατιωτών μέχρι να παραδοθεί η Ιαπωνία», δηλαδή με άλλα λόγια μπήκαν στην ίδια ζυγαριά «οι δικοί μας στρατιώτες» από τη μια κι οι άμαχοι, τα γυναικόπαιδα, δυο πόλεις ολόκληρες «του εχθρού» από την άλλη. Κι αποφάσισαν ότι «πάνω απ’ όλα οι δικοί μας στρατιώτες και η νίκη». Με άλλα λόγια, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

Με αυτήν την κίνηση, τη ρίψη ατομικών βομβών κατά ολόκληρων πόλεων, οι ΗΠΑ διέπραξαν ένα έγκλημα για το οποίο δε δικάστηκαν ποτέ, ένα έγκλημα πολέμου όπως εκείνα των Ναζί με το ολοκαύτωμα, την μαζική εξόντωση Εβραίων, τσιγγάνων, αντιστασιακών και αντιφρονούντων στα κρεματόρια.

Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα λοιπόν; Αν ο σκοπός είναι ηθικός (το τέλος του πολέμου, η ειρήνη), δικαιούμαστε να κάνουμε οτιδήποτε, ακόμη και τέτοια εγκλήματα κατά αμάχων; Η απάντηση του ειρηνιστικού και οικολογικού κινήματος είναι όχι κατηγορηματικά. Τα μέσα μας πρέπει να είναι ανάλογα του σκοπού μας. Αν θέλουμε ειρήνη, τότε τα μέσα μας πρέπει να είναι ειρηνικά.

Και το απέδειξε η Ιστορία. Η ρίψη των ατομικών βομβών σταμάτησε μεν τον πόλεμο, εγκαινίασε όμως μια νέα εποχή πλανητικού τρόμου, την πυρηνική εποχή, με τον ανταγωνισμό των πυρηνικών εξοπλισμών. Εφ’ όσον το μέσο που οδήγησε στην ειρήνη ήταν ο τρόμος των πυρηνικών όπλων, το αποτέλεσμα ήταν μια πλανητική κοινωνία τρόμου εξαιτίας των πυρηνικών.

Σύντομα ατομικές βόμβες απέκτησαν η Σοβιετική Ένωση, η Κίνα, η Γαλλία, η Βρετανία, τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ μαζί με τις ΗΠΑ. Ο ανταγωνισμός των πυρηνικών εξοπλισμών, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, έδωσε τη θέση του στην ανεξέλεγκτη διάδοση των πυρηνικών, που είχε ήδη από παλιότερα αρχίσει με την απόκτηση ατομικής βόμβας από το Ισραήλ, την Ινδία και το Πακιστάν.

Πώς απέκτησαν πυρηνικά όπλα αυτές οι τρεις χώρες; Ξεκινώντας από την «ειρηνική» χρήση της πυρηνικής ενέργειας, για παραγωγή ρεύματος, προχώρησαν τις έρευνές τους κι έφτασαν στα πυρηνικά όπλα. Γι’ αυτό και είναι μια ιδιαίτερα επικίνδυνη εξέλιξη η προσπάθεια της Τουρκίας να αποκτήσει πυρηνικά εργοστάσια, κι οι πρόσφατες συζητήσεις για το θέμα αυτό με τη Ρωσία. Γι’ αυτό επιμένει το ειρηνιστικό και το οικολογικό κίνημα ότι δεν υπάρχει «ειρηνική» χρήση της πυρηνικής ενέργειας, είναι απλά το πρώτο βήμα για την απόκτηση πυρηνικών όπλων. Η στάση των ΗΠΑ και των άλλων χωρών του Συμβουλίου Ασφαλείας απέναντι στις προσπάθειες του Ιράν και της Βόρειας Κορέας για την απόκτηση «ειρηνικών» πυρηνικών εργοστασίων, είναι η απόδειξη της στενής διασύνδεσης της «ειρηνικής» με την πολεμική χρήση της πυρηνικής ενέργειας.

Όμως η δική μας ευαισθησία δεν πρέπει να είναι επιλεκτική. Θέλουμε έναν κόσμο χωρίς τον πυρηνικό τρόμο. Η πυρηνική ενέργεια δεν είναι «δικαίωμα», είναι κατάρα! Όπως καταδικάζουμε τις πυρηνικές έρευνες του Ιράν και της Βόρειας Κορέας, έτσι καταδικάζουμε και τα πυρηνικά όπλα των ΗΠΑ, της Ρωσίας, της Κίνας, της Γαλλίας, της Βρετανίας, του Ισραήλ, της Ινδίας και του Πακιστάν. Όλες αυτές οι χώρες θα πρέπει να δώσουν το παράδειγμα του πυρηνικού αφοπλισμού, της κατάργησης των πυρηνικών όπλων, αντί να προσπαθούν να κρατήσουν απλά το κλαμπ κλειστό αποκλειστικά για τα μέλη. Ειδάλλως, δε δικαιούνται δια να ομιλούν. Αντιθέτως, το ειρηνιστικό και το οικολογικό κίνημα ανησυχεί για όλα τα πυρηνικά όπλα και εργοστάσια, σε όποια χώρα και αν βρίσκονται. Και πρέπει να κινητοποιηθούμε όλοι για να δώσουμε ένα τέλος στον πυρηνικό παραλογισμό, ένα τέλος στην πυρηνική εποχή, που δεν θα έρθει υποστηρίζοντας τα πυρηνικά των μεν κατά των δε, αλλά κλείνοντας όλα τα πυρηνικά εργοστάσια και καταργώντας όλα τα πυρηνικά όπλα. Η λογική «αφού κι οι άλλοι έχουν, γιατί όχι κι εμείς» οδηγεί στον όλεθρο κι πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες πυρηνικού πολέμου ή ατυχήματος.

Φώτης Ποντικάκης
Μέλος της Περιφερειακής Γραμματείας Κρήτης των Οικολόγων Πράσινων

31 Ιουλ 2009

Οικολλογοι Πράσινοι Λέσβου για το θέμα των μεταναστών

«Σκουπίζοντας» απλά κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλάκι

Το θέμα της μετανάστευσης είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και δεν λύνεται ούτε με αστυνομικά μέτρα και επιχειρήσεις σκούπα, ούτε και με χιλιάδες επαναπροωθήσεις. Τα μέτρα που ετοιμάζονται μοιάζουν στοχευμένα μόνο στην προσωρινή ικανοποίηση μερίδας πολιτών που λόγω της πλήρους ανυπαρξίας σοβαρής μεταναστευτικής πολιτικής νοιώθουν ότι κινδυνεύουν στην ίδια τους τη χώρα.

Τις τελευταίες ημέρες αυξήθηκε η ένταση σε Χίο και Μυτιλήνη από τις προσπάθειες των αρχών να προχωρήσουν σε παράνομες επαναπροωθήσεις μεταναστών στην Τουρκία. Ως επιχείρημα χρησιμοποιείται ότι η «μεταγωγή» ήταν προς όφελος των μεταναστών και στοιχείο πολιτικής για την αποσυμφόρηση των νησιωτικών κέντρων κράτησης με τη μεταφορά τους σε αντίστοιχο της Καβάλας. Στη Καβάλα όμως δεν υπάρχει κέντρο κράτησης, οπότε όλοι καταλαβαίνουμε ποια ήταν η μοίρα των μεταναστών. Μεταξύ των 63 που επιχειρήθηκε η μεταφορά τους από τη Μυτιλήνη βρίσκονταν αιτούντες άσυλο, πρόσφυγες από Σομαλία, Αφγανιστάν, Παλαιστίνη για τους οποίους είναι παράνομη η απέλαση. Το τσουβάλιασμα σιδηροδέσμιων ανθρώπων σε λεωφορεία για τη μεταφορά τους προσβάλει τον πολιτισμό μας. Σύμφωνα με καταγγελίες, στη μεταφορά, που παρά τις διαμαρτυρίες των πολιτών, τελικά πραγματοποιήθηκε από την Χίο στις 16/7 για Καβάλα, οι μετανάστες κρατήθηκαν παρανόμως για όλα το διάστημα του ταξιδιού στο αμπάρι του πλοίου δεμένοι με χειροπέδες ανά δύο. Στη συνέχεια, οδηγηθήκαν σε παράνομη επαναπροώθηση στην Τουρκία (τους μετέφεραν στον Έβρο κι από εκεί πήραν 10 άτομα την πρώτη νύχτα και 20 άτομα τέσσερις μέρες αργότερα.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους ότι αυτά τα μέτρα όχι μόνο δεν θα αποφέρουν ουσιαστικά οφέλη για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, αλλά ότι θα εντείνουν κοινωνικές συγκρούσεις και θα ενισχύσουν την ξενοφοβία. Είναι γεγονός ότι τόσο η Ελλάδα όσο και τα υπόλοιπα κράτη μέλη που βρίσκονται στα <<σύνορα>> της ΕΕ, έχουν αναλάβει ρόλο <<συνοριοφύλακα>> χωρίς όμως να έχουν προηγουμένως αναπτυχθεί οι ανάλογες πολιτικές και υποδομές προκειμένου να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα όλων και να εξασφαλίζονται οι ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και συμβίωσης των ντόπιων και των μεταναστών. Μια ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική θα πρέπει να έχει συνολική, πολυεπίπεδη και διεθνή προσέγγιση του θέματος. Πρώτα από όλα όμως θα πρέπει σε επίπεδο ΕΕ να ερευνηθούν και να αναγνωριστούν οι αιτίες που
αναγκάζουν εκατομμύρια ανθρώπους να εγκαταλείπουν τη χώρα τους, όχι μόνο αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο, αλλά προσπαθώντας εναγωνίως να επιβιώσουν. Αν η Ελλάδα αλλά και η ΕΕ θέλουν να <<αναχαιτιστεί>> το κύμα μεταναστών θα πρέπει να συμβάλουν στην ουσιαστική επίλυση των οικονομικών, κοινωνικών, περιβαλλοντικών κ.α. προβλημάτων που επικρατούν στις χώρες προέλευσης. Η πολιτική που μέχρι τώρα ακολουθεί η Ελλάδα έχει μόνο αρνητικά αποτελέσματα για όλους μας.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι προτείνουν:

* Ενεργοποίηση των τοπικών αρχών για τη δημιουργία ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης των προσφύγων κατά την παραμονή τους στη Μυτιλήνη
* Συνεργασία με την ΕΕ ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές υποδοχής των μεταναστών που θα εξασφαλίζουν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης,
* Επιτάχυνση των διαδικασιών εξέτασης του αιτήματος για άσυλο σε συνδυασμό με την άμεση χορήγηση προσωρινής άδειας παραμονής, έτσι ώστε οι μετανάστες να μην μένουν εγκλωβισμένοι σε συγκεκριμένες περιοχές και να μπορούν να εργαστούν νόμιμα
* έλεγχο της ανασφάλιστης εργασίας, που λειτουργεί αρνητικά τόσο για τους μετανάστες όσο και για τους έλληνες και τα ασφαλιστικά ταμεία
* Δημιουργία υποδομών για την άμεση και ομαλή ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία
* Συνεργασία με τα υπόλοιπα κράτη μέλη έτσι ώστε να μοιραστεί το βάρος της μετανάστευσης. Είναι γεγονός ότι για πολλούς μετανάστες στόχος δεν είναι να παραμείνουν στη χώρα μας, αλλά να περάσουν σε άλλες. Η αργοπορία νομιμοποίησής τους όμως τους εγκλωβίζει στην Ελλάδα.

26 Ιουλ 2009

Κριτική στις εξαγγελίες Σουφλιά
για το ΙΧ αυτοκιίνητο και τη ρύπανση

Την περασμένη Τετάρτη ο Υπουργός Περιβάλλοντος (;) – αλλά στην ουσία Δημοσίων Έργων – κ. Γ. Σουφλιάς εξήγγειλε με περισπούδαστο τρόπο τα «νέα πράσινα» μέτρα για τη «μείωση της ρύπανσης» από το Ι.Χ, τα οποία «θα συμβάλλουν κατά 25% στη συνολική μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας».

Το σύνολο της «φιλοσοφίας» των νέων μέτρων βρίσκεται απόλυτα εκτός της οικολογικής λογικής:

Η απόσυρση των παλαιάς τεχνολογίας Ι.Χ αυτοκινήτων αλλά και φορτηγών και η επανεισδοχή στη θέση τους των δήθεν «νέας» τεχνολογίας, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ενσυνείδητη ΑΠΑΤΗ που έχει ως σκοπό την εισροή στα Δημόσια Ταμεία «ζεστού» χρήματος τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, να απαλλάξει τις πολυεθνικές από το στοκ των απούλητων αυτοκινήτων τους και να αναθερμάνει την οικονομία του κ. Σαρκοζί και της κ. Μέρκελ, ενώ θα βυθίσει τα ελληνικά νοικοκυριά στην υπερχρέωση και στην περεταίρω εξαθλίωση.

Ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος των κατόχων Ι.Χ απλούστατα δεν χρειάζονται το Ι.Χ. Απλώς το διατηρούν «με το αίμα τους» κυριολεκτικά, επειδή δεν μπορούν να μετακινηθούν με έναν τρόπο- ανθρώπινα αποδεκτό- από τα Μ. Μ. Μεταφοράς.

Πότε αυτή η κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για τους πεζόδρομους και τους ποδηλατόδρομους εντός των πόλεων; Πότε ενδιαφέρθηκε για την συγκοινωνία της υπαίθρου – την οποία έχει παραχωρήσει στα κατά τόπους ΚΤΕΛ με μονοπωλιακό σχεδόν χαρακτήρα, όταν δεν υπάρχουν δρομολόγια πχ για να κάνει κανείς ένα μπάνιο, ή για να πάει τα παιδιά του για φροντιστήρια στην παρακείμενη κωμόπολη ή όταν τα δρομολόγια κανονίζονται σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρίας ώστε μαζί με τους μαθητές να εξυπηρετούνται και οι πολίτες (ενώ πληρώνονται για ξεχωριστά δρομολόγια);

Πότε αυτή η κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για σύγχρονο δίκτυο τρένων, όταν ολόκληρη η Ευρώπη, Η Ιαπωνία, η Κίνα και οι ΗΠΑ μπαίνουν δυναμικά στο νέο αιώνα με τα τρένα υψηλών ταχυτήτων;

Επομένως, μια μερίδα πολιτών, ενώ θα μπορούσε να διατηρήσει το παλιό Ι.Χ του, σήμερα ωθείται και στην ουσία εξαναγκάζεται είτε να περιπέσει στον τριτοκοσμικό φαύλο κύκλο της ανυπαρξίας σύγχρονων ΜΜΜετακίνησης, ποδηλατόδρομων κλπ είτε να δανειστεί με υψηλά επιτόκια για να αγοράσει ένα ΙΧ ελάχιστα βελτιωμένο από ένα παλαιότερο, το οποίο οι ίδιες οι κατασκευαστικές εταιρείες (και οι πολιτικοί τους στις Βρυξέλλες) ονομάζουν πράσινο.

Τα αυτοκίνητα δεν κατασκευάζονται με αέρα. Χρειάζονται για να κατασκευαστούν φυσικούς (μη ανανεώσιμος) πόρους – μέταλλα και πλαστικά και φυσικά ηλεκτρικό ρεύμα, δηλαδή Κιλοβατώρες και μάλιστα πολλές χιλιάδες Κιλοβατώρες για το καθένα.

Ένα Ι.Χ Αυτοκίνητο για να κατασκευαστεί χρειάζονται 150.000 - 200.000 κιλοβατώρες και 200-250 ΤΟΝΟΙ ΑΠΟΒΛΗΤΑ.

Αν λοιπόν, αποσυρθούν 1 εκατομμύριο παλιά και κυκλοφορήσουν 1.000.000 νέα αυτοκίνητα – όπως υπολογίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ - θα έχουμε σπαταλήσει 150 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες με την παραγωγή ανάλογων ρύπων, που αντιστοιχούν σε περίπου 135.000.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. !!

Αν θέλουμε να επεκτείνουμε την ανάλυσή μας: Αυτά τα ένα εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα θα κοστίσουν στην ελληνική οικονομία περίπου 15.000.000.000 ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ.

Με αυτά τα χρήματα, αν το ελληνικό Δημόσιο ζητούσε ένα δάνειο αντίστοιχο από τον ελληνικό λαό μέσω ομολόγων, και με συγχρηματοδότηση της Ε.Ε θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο περίπου 2.000 χιλιομέτρων, διπλάσιο, δηλαδή, εκείνου που είχε κατασκευάσει ο Χαρίλαος Τρικούπης πριν από ενάμιση αιώνα !!!

Τα μέτρα ΣΟΥΦΛΙΑ είναι σχεδόν σίγουρο ότι μελετήθηκαν μόνο από το Υπουργείο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Ετσι ελπίζουν ότι θα γεμίσουν τα άδεια ταμεία του κράτους με 60 εκατομμύρια ΕΥΡΩ επί πλέον! Είναι μέτρα σπασμωδικά, κοντόφθαλμα και δείχνουν μια κρίση πανικού. Σιγά μην τους έπιασε ο πόνος για το περιβάλλον! Δεν λύνεται έτσι το πρόβλημα! Χθες Κλιματιστικά – Σήμερα Ι.Χ – Αύριο Ψυγεία κλπ. Κι αν τα κατασκευάζαμε εδώ στην Ελλάδα, θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα χρήματα θα έμεναν στη χώρα. Όμως θα τα εισάγουμε και μάλιστα με δανεικά!

Και ενώ το φαινόμενο του θερμοκηπίου ΘΕΡΙΕΥΕΙ και ενώ η Κλιματική Αλλαγή επιταχύνεται και καθιστά πλέον ορατά –και στον πιο δύσπιστο πλέον- και στη χώρα μας όλα τα συμπτώματα αυτής της κατάρρευσης (ξηρασία, λειψυδρία, πυρκαγιές, υψηλές θερμοκρασίες κλπ), η κυβέρνηση, με αυτή την πολιτική που ακολουθεί, μοιάζει να βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου: Σε έναν άλλο αιώνα και σε μια άλλη χώρα…

Η βιώσιμη «ανάπτυξη», στην οποία πρέπει να προχωρήσουμε αμεσα (ως χώρα και ως πλανήτης), βρίσκεται πέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων…

Τελικά, ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑ δεν είναι τίποτα άλλο από… ΑΝΘΡΑΚΕΣ (διοξείδιο του άνθρακα).


Καλαμάτα 23-07-2009


ΠΚ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ




24 Ιουλ 2009

Αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης
ο Μιχάλης Τρεμόπουλος

Βρυξέλλες, 21 Ιουλίου 2009

Δυναμική παρουσία των Πράσινων
στις Επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης ο Μιχάλης Τρεμόπουλος

Σημαντικά στελέχη των Πράσινων εκλέχτηκαν ως πρόεδροι και αντιπρόεδροι στις Επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
"Οι Πράσινοι ευρωβουλευτές ετοιμάζονται να δώσουν δυναμικό το παρόν στη νέα σύνοδο του ευρωκοινοβουλίου και να επηρεάσουν την ευρωπαϊκή πολιτική προς πιο πράσινες και κοινωνικά αλληλέγγυες κατευθύνσεις", δήλωσε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος, ο οποίος εκλέχτηκε ως αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης ενώ συμμετέχει, ακόμη, και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων.

Οι Πράσινοι, με συνολικά 55 μέλη στην ομάδα Greens/EFA (από τα 42 που είχαν κατά την προηγούμενη θητεία), πήραν τις προεδρίες στην Επιτροπή Ανάπτυξης (Eva Joly, Γαλλία) και στην Υποεπιτροπή για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Heide Hautala, Φινλανδία).
Στις εκλογές σε γενικές γραμμές δεν υπήρχε καμία αλλαγή σε σχέση με αυτά που είχαν προκύψει μετά τις διαβουλεύσεις μεταξύ των κοινοβουλευτικών ομάδων, εκτός από την Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού, όπου δεν ψηφίστηκε η υποψήφια των Συντηρητικών Marta Andreasen. Η κυρία Andreasen πρότεινε τον Πράσινο Βέλγο Ευρωβουλευτή Bart States ως αναπληρωτή, ο οποίος εκλέχτηκε ομόφωνα.

Οι Πράσινοι έχουν τις αντιπροεδρίες στις ακόλουθες Επιτροπές:
-Γεωργίας και Ανάπτυξης, José Bové (Γαλλία)
-Ελέγχου Προϋπολογισμού, Bart Staes (Βέλγιο)
-Πολιτισμού και Παιδείας, Helga Truepel (Γερμανία)
-Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων, Elisabeth Schroedter (Γερμανία)
-Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας, Carl Schlyter (Σουηδία)
-Διεθνές Εμπόριο, Yannick Jadot (Γαλλία)
-Περιφερειακή Ανάπτυξη, Μιχάλης Τρεμόπουλος (Ελλάδα)

Δείτε φωτογραφίες (1, 2) του Μ. Τρεμόπουλου, ενώ πηγαίνει στο προεδρείο αμέσως μετά την εκλογή του και λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του αντιπροέδρου

30 Ιουν 2009

ΟΜΙΛΙΑ PHILIP LAMBERTS
Εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος στο 6ο Συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων


Αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα μπορέσω να σας απευθυνθώ στα Ελληνικά, αν και σαν μαθητής είχα μάθει αρχαία ελληνικά, επομένως θα κάνω την ομιλία μου στα Αγγλικά και θα υπάρχει μετάφραση.
Καταρχάς, θέλω να σας συγχαρώ για το εκλογικό σας αποτέλεσμα και να μεταφέρω ένα μεγάλο «ευχαριστώ» από όλη την Ευρώπη γιατί, ακριβώς, φέρνετε μία ελπίδα. Για την ελπίδα που δείξατε ότι ακόμα και στην Νότια Ευρώπη, στην περιοχή της Μεσογείου, οι Πράσινοι μπορούν να φέρουν επιτυχίες. Ακόμα και σε περιπτώσεις που δύο μεγάλα κόμματα μονοπωλούν το πολιτικό σκηνικό για δεκαετίες. Η επιτυχία σας είναι ένα πολύ καλό σημάδι για όλους μας.
Ίσως κάποιοι να νιώθουν λίγο απογοητευμένοι γιατί δέκα μέρες πριν τις εκλογές ορισμένες δημοσκοπήσεις σας έδιναν κοντά στο 10% και με δύο ευρωβουλευτές, και μετά ήρθαν οι επιθέσεις. Αντιλαμβάνομαι ότι πολλές φορές είναι δύσκολο να αποκρούουμε τέτοιες επιθέσεις από ακραίες δυνάμεις οι οποίες μας αποκαλούν προδότες. Ο εθνικισμός είναι κάτι με το οποίο ποτέ δεν θα μπορέσουμε να συμφωνήσουμε.
Όπως γνωρίζετε, έρχομαι από το Βέλγιο, μία χώρα η οποία είναι χωρισμένη σε δύο κοινότητες. Και στο Κοινοβούλιο, εκείνη η πολιτική οικογένεια η οποία έχει μία ενωμένη, ολοκληρωμένη ομάδα κοινή είναι οι Πράσινοι. Και οι Φλαμανδοί Εθνικιστές αποκαλούν τους Φλαμανδούς Πράσινους ως προδότες. Εμείς πάντα αγαπούμε την ποικιλία. Την ποικιλία στην ταυτότητά μας. Ναι, θέλουμε την ποικιλία, θέλουμε την ταυτότητα αλλά δεν θέλουμε τον εθνικισμό. Θέλουμε να δουλεύουμε πάνω σ’αυτά που μας ενώνουν. Γι’αυτό θέλω να σας ενθαρρύνω να σταθείτε δυνατοί και να μην αφήσετε τον εθνικισμό να σας επηρεάσει.
Η φετινή χρονιά, οι εκλογές, ήταν μία χρονιά επιτυχίας για τους Πράσινους, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη. Μέχρι τώρα, αν μπορείτε να φανταστείτε, να θυμηθείτε, ο κόσμος, σε περιόδους οικονομικής κρίσης, έλεγε πως αυτή δεν είναι μια περίοδος για τους Πράσινους. Το πράσινο αντιμετωπίζονταν ως μία πολυτέλεια για περιόδους όπου όλα τα άλλα πήγαιναν καλά. Και τώρα που αντιμετωπίζουμε την χειρότερη κρίση για εδώ και πολλές γενιές, έχουμε το φαινόμενο οι Πράσινοι να δυναμώνουν. Θα σας δώσω ορισμένα στοιχεία τα οποία σας ενθαρρύνω να χρησιμοποιείτε προκειμένου να πείσετε τον κόσμο ότι οι Πράσινοι αποτελούν πραγματικά μια επιλογή.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με εφαρμογή της Συνθήκης της Νίκαιας, έχει γίνει μικρότερο. Υπάρχουν 49 θέσεις λιγότερες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γι’αυτή τη θητεία. Και παρόλο που υπάρχουν 49 θέσεις λιγότερες στο Κοινοβούλιο, υπάρχουν 11 περισσότεροι Πράσινοι Ευρωβουλευτές. Σε 7 χώρες οι Πράσινοι πήραν ποσοστό πάνω από 10%. Οι Πράσινοι είμαστε το τρίτο κόμμα σε χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο και η Σουηδία, και κατοχυρωνόμαστε σαν ένας τρίτος πολιτικός χώρος. Στο Παρίσι οι Πράσινοι ήταν η δεύτερη πολιτική δύναμη. Και στην Στουτγάρδη, που θα έλεγε κανείς ότι είναι και πρωτεύουσα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου φτιάχνεται η Μερσέντες, η Πόρσε, και σ’αυτή την πόλη οι Πράσινοι είναι πρώτη πολιτική δύναμη.
Στο Βέλγιο, τη χώρα μου, οι Πράσινοι πήραν 23%, και είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχουν πάρει οι Πράσινοι, οπότε είμαι λίγο περήφανος που είμαι Πράσινος Βέλγος. Θα’θελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις μου για το ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας, δηλαδή ποια είναι τα συστατικά της και ποιος ο τρόπος να πάμε εκεί πέρα.
Το πρώτο συστατικό είναι η ενότητα. Δεν μπορούμε να ενώσουμε τους πολίτες αν δεν είμαστε ενωμένοι μεταξύ μας. Αυτή είναι η βάση των πάντων. Όπου οι Πράσινοι είναι χωρισμένοι απλά εξαφανίζονται.
Το δεύτερο βασικό συστατικό είναι να έχεις ένα αξιόπιστο όραμα, ένα πρόγραμμα το οποίο θα αποτελεί πρόταση για λύση. Και σ’αυτές τις συγκυρίες το κλειδί είναι να αρθρώσουμε ζητήματα που αντιμετωπίσουμε από κοινού την Οικολογία και την Οικονομία. Αν αυτό πετύχει, πραγματικά θα μπορούμε να έχουμε ολοκληρωτική επιτυχία.
Τα ζητήματα της οικονομίας είναι πολύ σημαντικά. Μην ξεχνάτε ότι ακόμα και για τους Πράσινους ψηφοφόρους η οικονομία είναι το Νο1 ζήτημα που τους απασχολεί, με δεύτερο ζήτημα τα κοινωνικά, και τα ζητήματα του περιβάλλοντος έρχονται τρίτα, ακόμα και για τους Πράσινους ψηφοφόρους. Επομένως, ακόμα κι αν θεωρούμαστε από πολλούς ότι είμαστε οι καλύτεροι στα θέματα του περιβάλλοντος, αυτό δεν είναι αρκετό.
Το τρίτο βασικό συστατικό είναι οι άνθρωποι. Οι Πράσινοι χρειάζονται ανθρώπους που έχουν την αξιοπιστία να μεταφέρουν το «πράσινο» μήνυμα, οι οποίοι θα πρέπει να’ναι ικανοί και, ταυτόχρονα, να συμπεριφέρονται μ’έναν ηθικό τρόπο, δηλαδή ν’αποδεικνύουν ότι δεν μπαίνουν στην πολιτική για να πλουτίσουν.
Αυτά είναι τα τρία συστατικά: Ενότητα, ένα ισχυρό πρόγραμμα και οι κατάλληλοι άνθρωποι. Βέβαια, υπάρχει και η διάσταση του χρόνου γιατί χρειάζεται κανείς να είναι καλός, όχι μόνο σε μία στιγμή αλλά, σε διάρκεια του χρόνου, μ’έναν σταθερό συνεκτικό τρόπο.
Στη χώρα μου το Βέλγιο είναι η δεύτερη φορά που οι Πράσινοι παίρνουν πάνω από 22%. Επί της ουσίας, επαναλάβαμε την επιτυχία που είχαμε πριν από 10 χρόνια. Το 1999 είχαμε πάρει 23%, όμως 5 χρόνια αργότερα, το 2004, χάσαμε τους μισούς. Ο τρόπος με τον οποίο αντιδράσαμε ήταν να παραμείνουμε ενωμένοι και να χτίσουμε το πρόγραμμά μας. Και έτσι, 5 χρόνια μετά την ήττα, είμαστε πάλι στο σημείο της νίκης, εκεί που ήμασταν πριν από 10 χρόνια.
Θα ήθελα να ολοκληρώσω, αναφερόμενος στο ζήτημα του Πράσινου New Deal και να ανταποκριθώ πάνω σε θέματα που τέθηκαν ήδη από τους εκλεκτούς ομιλητές. Θα χρησιμοποιήσω και πάλι το παράδειγμα της μαγειρικής και θα πω ότι η πρότασή μας για το Green New Deal έχει τέσσερα συστατικά:
Το πρώτο συστατικό, κι αυτό το οποίο συζητιέται όλο και πιο ευρέως, είναι το ζήτημα των «πράσινων επενδύσεων». Πράσινων επενδύσεων ως απάντηση στην κρίση. Ο καλύτερος τρόπος, λοιπόν, για να αναστήσουμε την Οικονομία είναι να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση, την κρίση των φυσικών πόρων, την κρίση της βιοποικιλότητας. Και επομένως απαιτούνται πράσινες επενδύσεις κυρίως σε τέσσερις τομείς: Στον τομέα των κατασκευών, τον τομέα των μεταφορών, της ενέργειας και της αγροτοκτηνοτροφίας. Αυτά είναι, όμως, πράγματα που τα έχουμε ακούσει κι από άλλους, ακόμα και σήμερα, έχουν υποστηρίξει μια τέτοια λύση, μια τέτοια πρόταση. Τι είναι αυτό που μας διαφοροποιεί εμάς τους Πράσινους;
Οι μεγάλες πολιτικές οικογένειες, και μιλάω για την Δεξιά και την Σοσιαλδημοκρατία, μιλάνε γι’αυτό αλλά δεν έχουν δράσεις για κάτι τέτοιο και γι’αυτό θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Κοιτάξτε τα σχέδια ανάκαμψης τα οποία έχουν παρουσιαστεί σε διάφορες χώρες του κόσμου. Στην Ε.Ε. υπάρχουν κάποιες «πράσινες» πρωτοβουλίες σ’αυτά τα σχέδια οικονομικής ανάπτυξης. Στην Ε.Ε. τα επόμενα 2,5 χρόνια αναμένεται να επενδυθούν περίπου 54 δισεκατομμύρια σε «πράσινες» επενδύσεις. Και θυμίζω πως η Ε.Ε είναι περίπου 480 εκατομμύρια κάτοικοι. Στις ΗΠΑ, τα σχέδια του Ομπάμα μιλάνε για 112 δισεκατομμύρια «πράσινες» επενδύσεις, σε μία χώρα 300 εκατομμυρίων κατοίκων. Ενώ στην Ασία, η Νότια Κορέα, μία όχι από τις μεγαλύτερες χώρες της Ασίας, με 40 εκατομμύρια κατοίκους, θα επενδύσει 30 δισεκατομμύρια σε «πράσινες» επενδύσεις. Επομένως, μία Ευρώπη 50 δισεκατομμύρια, η Νότιος Κορέα από μόνη της 30. Κι αν προσθέσουμε και την Κίνα, πάμε πολύ πάνω από 200 δισεκατομμύρια. Έτσι, θα μπορούσαμε να πούμε ότι για κάθε 1€ που επενδύουμε στην Ευρώπη για «πράσινες» επενδύσεις, στην Αμερική επενδύονται 2€ και στην Ασία 5€. Επομένως, θα καλούσα τους φίλους από την Δεξιά ή την Σοσιαλιστική οικογένεια, αν πραγματικά πιστεύουν σ’αυτά που λένε, να επιταχύνουν, να αναβαθμίσουν τις εξαγγελίες τους σε δράσεις και δεν πιστεύω ότι ο κύριος Μπαρόζο, αν όντως είναι ο επόμενος Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα καταφέρει, πραγματικά, να κάνει κάτι τέτοιο.
Είπαμε πολλά για τις επενδύσεις αλλά, όπως ειπώθηκε και από τον κύριο Κουράκη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι μόνο οι επενδύσεις, είναι, για παράδειγμα, και το ζήτημα της τεχνολογίας, της ενεργειακής τεχνολογίας. Για να ικανοποιήσουμε μία ενεργειακή εξίσωση, δηλαδή να ταιριάξουμε την ζήτηση με την παραγωγή, τι είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε; Η μία πρώτη απάντηση είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες είναι μία τεχνολογική απάντηση. Η δεύτερη απάντηση είναι η αποδοτικότητα, να χρησιμοποιούμε την ενέργεια πιο αποδοτικά στις μεταφορές, στα κτίρια. Κι αυτό είναι, με μια έννοια, μία τεχνολογική απάντηση. Όμως, το τρίτο ζήτημα είναι να κοιτάξουμε και την πλευρά της ζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μειώσουμε τη ζήτηση ενέργειας, ν’αρχίσουμε να ζούμε διαφορετικά. Γιατί, πραγματικά, κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι 9 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούν να ζήσουν με επίπεδα ζήτησης κατανάλωσης, όπως τα σημερινά δικά μας στον Δυτικό Κόσμο. Επομένως, χρειάζεται να κάνουμε διαφορετικές επιλογές. Διαφορετικές επιλογές στο πώς μετακινούμαστε, στο τι τρώμε κλπ. Με την ευκαιρία, μια που μιλάμε για τη διατροφή, πρέπει να γνωρίζουμε πόσο μεγάλη σπατάλη γίνεται στο φαγητό. Πετιέται μέχρι και το μισό, το 50% του φαγητού που παράγεται τελικά ποτέ δεν τρώγεται. Κι αυτό, αν είναι μία φορά χαζό, από πλευράς κατανάλωσης ενέργειας είναι δυο φορές χαζό.
Περνώντας, μετά, στις επενδύσεις, το δεύτερο συστατικό του Πράσινου New Deal είναι οι ρυθμίσεις, κι εδώ θα υπενθυμίσω και τον εκπρόσωπο του ΚΚΕ που, όντως, τόνισε ότι δεν μπορούμε ν’αφήσουμε την αγορά να λειτουργήσει χωρίς έλεγχο, ανεξέλεγκτη. Ας πάρουμε για παράδειγμα το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Ένα εστιατόριο δεν μπορεί να πουλήσει στους πελάτες του οτιδήποτε, όμως, τουλάχιστον μέχρι τώρα, μια τράπεζα μπορεί να πουλήσει οτιδήποτε, μπορεί να πουλήσει τοξικά προϊόντα. Μέχρι τώρα βλέπαμε ότι τα πάντα δινόντουσαν στην αγορά, όμως θα πρέπει να πάμε αντίστροφα και να δώσουμε τα πάντα στον κρατικό έλεγχο; Η απάντηση η δικιά μας είναι «Όχι. Σε καμιά περίπτωση, όχι». Υπάρχει χώρος για την αγορά, όμως το σημαντικό είναι ότι θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες για την αγορά, και το δεύτερο που δεν πρέπει να ξεχνούμε είναι η τιμή. Στην τιμή θα πρέπει να αντανακλώνται όχι μόνο το άμεσο κόστος αλλά και το κόστος, το εξωτερικό κόστος στην κοινωνία, στους ανθρώπους, στην υγεία τους. Και από τη στιγμή που ενσωματωθεί κάτι τέτοιο στην τιμή, αυτό θα οδηγήσει και στην αλλαγή των επιλογών και των συμπεριφορών των ανθρώπων.
Το τρίτο βασικό συστατικό του Green New Deal είναι η κοινωνική προστασία. Θυμάστε, μέχρι πριν από 2 χρόνια, αν διάβαζε κανείς τον οικονομικό τύπο στην Ευρώπη, θα διάβαζε ότι το ευρωπαϊκό μοντέλο κοινωνικής προστασίας σκοτώνει την οικονομία. Κι όμως, στις ίδιες σελίδες των ίδιων εφημερίδων, τον Νοέμβριο μετά την κρίση, θα μπορούσε να διαβάσει κανείς ότι αυτό ακριβώς το ευρωπαϊκό μοντέλο κοινωνικής προστασίας κάνει μια πολύ καλή δουλειά, προστατεύει τον κόσμο από την φτώχεια πολύ καλύτερα από το αμερικάνικο μοντέλο. Θα συμφωνήσουμε ότι η κοινωνική προστασία είναι κάτι σημαντικό, όμως ποια είναι η διαφορά των Πράσινων;
Στη χώρα μου το Βέλγιο αλλά και σε άλλες χώρες, απ’όσο γνωρίζω, τα συστήματα κοινωνικής προστασίας κρατούν κομμάτια του πληθυσμού εξαρτημένα. Για μας τα συστήματα κοινωνικής προστασίας θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε οι άνθρωποι να παίρνουν το μέλλον στα χέρια τους, να είναι ελεύθεροι να κάνουν τις επιλογές τους.
Το τέταρτο συστατικό του Green New Deal είναι η εκπαίδευση, η παιδεία, η έρευνα και η τεχνολογία. Αν δεν επενδύσουμε πραγματικά σε θέματα εκπαίδευσης και έρευνας και ανάπτυξης της τεχνολογίας, δεν θα μπορέσουμε να έχουμε ένα αποτελεσματικό, επιτυχημένο, Πράσινο New Deal. Εκπαίδευση καταρχάς, ώστε οι ίδιοι οι άνθρωποι να είναι εκπαιδευμένοι, καταρτισμένοι, να κάνουν τη δουλειά που απαιτείται. Η έρευνα με την έννοια του να οδηγήσουμε την Ευρώπη να καινοτομήσει. Ξέρετε, δουλεύω τα τελευταία 22 χρόνια στην ΙΒΜ. Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και της Πληροφορικής η επανάσταση, σ’αυτό τον τομέα, έγινε, κατά κύριο λόγο, στις ΗΠΑ. Αυτό που θέλουμε είναι η Ε.Ε. να πάρει το δίκαιο μερίδιό της στην «πράσινη» τεχνολογική επανάσταση.
Και τελειώνοντας με το θέμα αυτό και της εκπαίδευσης είναι ότι χρειαζόμαστε μια διαφορετική κουλτούρα, μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ζούμε, μια αλλαγή πολιτισμού. Είναι μια αλλαγή, μια μεταστροφή, από έναν κόσμο όπου το περισσότερο είναι πάντα και καλύτερο σε έναν κόσμο στον οποίο η ποιότητα ζωής θα’ναι ο τρόπος, το μέτρο με το οποίο θα μετράμε, θα αξιολογούμε την ζωή. Και μια αλλαγή στον τρόπο σκέψης, στον τρόπο συμπεριφοράς, στις αξίες, γνωρίζετε και γνωρίζω ότι η Παιδεία είναι πραγματικά το κλειδί. Φυσικά, αυτό ξεκινάει από την οικογένεια αλλά συνεχίζεται και στα σχολεία, και επομένως είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλίσουμε ότι τα σχολεία θα μπορούν να μεταφέρουν αυτό το μήνυμα.
O «Εξολοθρευτής», ο Σβαρτσενέγκερ – είναι ο Κυβερνήτης της Καλιφόρνια, όπως γνωρίζουμε, και αποφάσισε ότι σε κάθε σχολείο, από το Νηπιαγωγείο μέχρι τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι μαθητές θα μαθαίνουν και για την βιώσιμη ανάπτυξη. Δηλαδή, η Πολιτεία της Καλιφόρνια αποφάσισε να επενδύσει 30 εκατομμύρια δολάρια για το σκοπό αυτό. Επομένως, αν αυτοί μπορούν να το κάνουν, τότε μπορούμε κι εμείς.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ, αυτά ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Θα είμαι διαθέσιμος για τις οποιεσδήποτε ερωτήσεις σας. Σας ευχαριστώ.

29 Ιουν 2009

Ολοκλήρωσε τις εργασίες του
το 6ο Τακτικό Συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων

Με την εκλογή του Πανελλαδικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Γραμματείας ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 6ου Τακτικού Συνεδρίου των Οικολόγων Πράσινων που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη από τις 26-28.06.2009.

Στόχος του συνεδρίου ήταν η αποτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος, και κυρίως η διαμόρφωση του πολιτικού προσανατολισμού, της οργάνωσης αλλά και της επικοινωνιακής πολιτικής του κόμματος στη νέα περίοδο αναβαθμισμένων απαιτήσεων και προσδοκιών στην οποία έχει εισέλθει.

Η πρώτη συνεδρίαση του 34μελούς Πανελλαδικού Συμβουλίου έγινε αμέσως μετά τη λήξη του Συνεδρίου και σε αυτή εξελέγη η 6μελής Εκτελεστική Γραμματεία που αποτελείται από τα παρακάτω μέλη:

· Ελεονόρα Ζώτου
· Ιωάννα Κοντούλη
· Κάτια Λεμπέση
· Γιάννης Παρασκευόπουλος
· Μιχάλης Πετράκος
· Νίκος Χρυσόγελος

Ο ευρωβουλευτής Μιχάλης Τρεμόπουλος σύμφωνα με το καταστατικό του κόμματος δεν θα μπορούσε να είναι μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας. Ταυτόχρονα, δεν έβαλε υποψηφιότητα για το Πανελλαδικό Συμβούλιο προκειμένου να δώσει βάρος στις αυξημένες υποχρεώσεις στην Ευρωβουλή. Οι Οικολόγοι Πράσινοι επιδιώκουν να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη του κόμματος στα όργανα και γενικότερα σε υπεύθυνες θέσεις.

Η Εκτελεστική Γραμματεία καλεί εκπροσώπους των ΜΜΕ σε Συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη, 1 Ιουλίου, ώρα 12.00 στα γραφεία μας στην Αθήνα, Κολοκοτρώνη 31.

Η Εκτελεστική Γραμματεία

17 Ιουν 2009

ΔΑΣΗ: ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΣΤΑΧΤΗ
ΛΟΓΩ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ;

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr ecogreen@otenet.gr
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

16 Ιουνίου 2009

ΔΑΣΗ: ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΣΤΑΧΤΗ ΛΟΓΩ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ;

Με σημαντικές πυρκαγιές σε ήδη ταλαιπωρημένες δασικές εκτάσεις άρχισε και το φετινό καλοκαίρι, επαναφέροντας στη μνήμη μας την αγωνία και το φόβο που ζήσαμε τα δύο περασμένα "καυτά" καλοκαίρια. Οι πυρκαγιές σε εκτάσεις - φιλέτα, η αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να τις θέσει εγκαίρως σε έλεγχο, αλλά και η μη λήψη προληπτικών μέτρων σε τοπικό επίπεδο - με ενεργοποίηση και κατάλληλο εξοπλισμό των τοπικών κοινωνιών και με βιώσιμη διαχείριση του δάσους - που θα εμπόδιζαν τη γρήγορη εξάπλωσή τους αποδεικνύουν την εγκληματική αδιαφορία για τη δασοπροστασία που επιδεικνύει η κυβέρνηση ακόμα και μετά την τραγική εμπειρία του 2007.
Η παντελής έλλειψη δασικής πολιτικής, η συστηματική απαξίωση και εξαθλίωση της Δασικής Υπηρεσίας και η ανύπαρκτη πρόληψη για τις πυρκαγιές είναι πλέον ασυγχώρητες, τόσο γιατί καταστρέφουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ελληνικής γης και βλάπτουν τη χώρα περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά, όσο και γιατί επαναλαμβάνονται χωρίς δισταγμό και κάθε χρόνο με χειρότερο τρόπο.
Φέτος αυξάνονται κατακόρυφα οι κίνδυνοι για τα δάση λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων: αύξηση φυτικής μάζας -καύσιμης ύλης μέγα στα δάση λόγω των βροχοπτώσεων του χειμώνα, απουσία διαχείρισης των δασών, πιθανότητα υψηλών θερμοκρασιών λόγω κλιματικής αλλαγής, πίεση για αλλαγή χρήσης γης, σκουπίδια και απρόσεκτη ανθρώπινη παρουσία. Για να αποφευχθεί μια μεγάλη καταστροφή σαν αυτή του 2007, οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ καλούμε την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει με συγκεκριμένα στοιχεία στα αμείλικτα ερωτήματα που υπάρχουν σε σχέση με τη δασική πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση, τα μέτρα για τη δασοπροστασία και κυρίως για το τι γίνεται για να αποφευχθεί μια νέα μεγάλη καταστροφή: Ζητάμε στοιχεία για τις πιο πρόσφατες προσλήψεις δασικών υπαλλήλων (δασολόγων, δασοπόνων, δασοφυλάκων και δασεργατών), για τα χρήματα που διατέθηκαν φέτος στην πρόληψη, τα έργα που εκτελέστηκαν με αυτά τα χρήματα, την επάρκεια των δασαρχείων σε υλικά και προσωπικό, το σχεδιασμό της δασοπυρόσβεσης και τους φορείς που εμπλέκονται σε αυτή, τον απολογισμό των πυρκαγιών του 2008 και τι έγινε με την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων, τι γίνεται με το δασικό κτηματολόγιο και τους δασικούς χάρτες - πλην των περιοχών Αττικής και Χαλκιδικής. Η περιβαλλοντολογική ευαισθησία αποδεικνύεται μόνο με έργα.
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ θεωρούμε ότι μόνο με μια ισχυρή και συνεκτική δασική πολιτική μπορεί να υπάρξει πραγματική και αποτελεσματική δασοπροστασία. Οφείλουμε να δουλέψουμε στην κατεύθυνση αυτή, ακριβώς επειδή τα δασικά οικοσυστήματα αποτελούν πολύτιμους φυσικούς πόρους με πολλαπλά οφέλη. Έχουμε ήδη από πέρυσι ανοίξει δημόσιο διάλογο για τη δασική πολιτική. Ελπίζουμε στη διεύρυνσή του και καλούμε την κυβέρνηση να ανταποκριθεί και να συμμετέχει. Καλούμε επίσης τους πολίτες, ιδιαίτερα όσους ψήφισαν και υποστήριξαν τους Οικολόγους Πράσινους, να συμμετάσχουν στις τοπικές πρωτοβουλίες εθελοντών για την προστασία των δασών. Χρειαζόμαστε το δάσος. Όμως και το δάσος μας χρειάζεται για να υπάρχει και αύριο.

Πληροφορίες:
Βασιλική Νάκου, υπεύθυνη για θέματα δασικής πολιτικής - 6983903061

11 Ιουν 2009

Νότης Μαυρουδής: Προσωπικές σκέψεις γύρω από το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών 2009.

http://www.mavroudis.eu/nea-content.php?show_cat=46

Ο κύβος ερρίφθη και το αποτέλεσμα έδειξε 3,45% για τους Οικολόγους Πράσινους (Οι.Π.), που σημαίνει: έναν Ευρωβουλευτή και ένα καλό ξεκίνημα προοπτικής, για μια …πορεία προς τη Βουλή των Ελλήνων. Με ένα γενικό αποτέλεσμα που έχει ως μελαγχολικό θριαμβευτή την αποχή από την κάλπη, οι οποίοι «απέχοντες» ακολούθησαν την (σχεδόν) κρυφή προτροπή των τηλεοπτικών ΜΜΕ για παραλίες, μπάνια και έξοδο, αντί της προτροπής για δικαίωμα ψήφου…
Για άλλη μια φορά (παρ’ όλη την πτώση του δικομματισμού) η αριστερά δεν έφτασε το 15% (με αθροισμένα τα ποσοστά του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ). Ο κυρ Καρατζαφέρης, όντως, μπορεί να θριαμβολογεί (μαζί με τους ομοϊδεάτες του της Ευρώπης) και όλοι μαζί να ξανασκεφτούμε το τι μέλει γενέσθαι σε ένα ευρωπαϊκό status που δεν ευνοεί την κίνηση προς την απέναντι όχθη, δηλαδή από τον ακραίο συντηρητισμό και την ξενοφοβία, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, να πάμε σε μια Ευρώπη που θα συγκρουστεί με τα ισχυρά συμφέροντα, για να σταματήσει η εξαθλίωση των ανθρώπων καθώς και να ανατρέψουν τα αίτια που γεννάνε τόσους κινδύνους για το περιβάλλον και τον πλανήτη.
Οι Οι.Π. καλούνται να διαχειριστούν με σωφροσύνη το ποσοστό τους. Κανείς δεν τους χρωστάει και οι ψήφοι των πολιτών προϋποθέτουν μια πολιτική –οικολογική ταυτότητα αναγνωρίσιμη και ανεξάρτητη, στοχεύοντας πάντα στο συνδυασμό των ιδεών με τις πράξεις.
Σε μια χώρα που ο κόσμος έχει «φάει» πολύ το φαγητό της θεωρητικής ανάλυσης και των αριστερών λόγων, οι Οι.Π. καλούνται να απλώσουν ένα λόγο διαφορετικό, απτό, κατανοητό, να φτιάξουν τους δεσμούς τους με τους πολίτες και να δηλώσουν παρουσία όποτε οι ανάγκες το επιβάλλουν. Οι Οι.Π. είναι ένας νέος πολιτικός σχηματισμός με ικανούς ανθρώπους επικεφαλής, που έχουν βαθιά δημοκρατική συνείδηση αφού προέρχονται ως επί τω πλείστον από αριστερούς πολιτικούς χώρους και δεν επέτρεψαν να αλωθούν στην κομματική μηχανή. Είναι η σειρά τους τώρα να φτιάξουν το δικό τους πολιτικό τοπίο και να υλοποιήσουν εξαγγελίες από το πρόγραμμά τους, αλλά και άλλες σκέψεις που με τον καιρό θα παρουσιάζονται στο διεθνές τοπίο και στην ελληνική κοινωνία, στην εποχή της άκρατης πληροφόρησης και του διαδικτύου…

Οι ΟΙ.Π. θα προασπίσουν την ποιότητα και το βάθεμα της δημοκρατίας, των ατομικών δικαιωμάτων, των οικολογικών προβληματισμών και της πράσινης ανάπτυξης (με ό,τι αυτό συνεπάγεται). Οι άνθρωποί του (τα στελέχη και οι φίλοι του) τώρα θα πρέπει να κάνουν το μεγάλο βήμα και να προσεγγίσουν όλον αυτόν τον κόσμο (3,45%) που δυσκολευόταν να τους «συναντήσει».

Είναι πιο εύκολο να πάρεις ένα ποσοστό και πιο δύσκολο να το διαχειριστείς. Αυτό είναι κανόνας παλαιός και δεν εξαιρείται κανείς.
Οι Οι.Π. έχουν τώρα σειρά να αναδείξουν έναν καινούργιο «πολιτικό πολιτισμό», για να ξεχωρίσουν από το κοπάδι και την ισοπεδωτική κουλτούρα που προκαλεί η συντηρητική σκέψη και η κακή χρήση των ΜΜΕ. Να εδραιώσουν έναν πολιτισμό που να στοχεύει στη γνώση, τη μνήμη και τις βαθύτερες έννοιες των δημιουργημάτων της τέχνης και της γλώσσας. Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί την παράδοση ως εργαλείο δουλειάς, γιατί μόνο έτσι θα φτιάξει «γέφυρες» με τον ορίζοντα του μέλλοντος. Οι Οι.Π. είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν τις βάσεις για ρήξεις και ανατροπές που τις έχει «ξεχάσει» ο κόσμος από τα άλλα κόμματα, έστω και αν αυτά λέγονται «προοδευτικά».
Η οπτική γωνία των Οι.Π. είναι από τα αριστερά, όσο και αν τους το αρνούνται αυτό τα αριστερά κόμματα. Για να φτιάξουν λοιπόν τις ρίζες τους στην ελληνική κοινωνία, θα πρέπει τις θεωρίες να τις συνδέσουν με πράξεις που θα ποτίσουν με νερό τις δεξαμενές των αριστερών σκέψεων. Λογικές των συνεργασιών, της πράσινης ανάπτυξης, των οικολογικών ισορροπιών, της δημοκρατίας και των πάσης φύσεως θεμάτων που απορρέουν από αυτά, θα είναι η δοκιμασία που θα φέρει τους Οι.Π. μπροστά στο ρεαλισμό των πραγμάτων.

Θα υπάρξουμε ως πολιτισμική και πολιτική αφύπνιση ή θα επαναλάβουμε μια από τα ίδια που χαρακτηρίζει τα κουρασμένα κόμματα της Βουλής;

Νότης Μαυρουδής
(8/6/2009)

9 Ιουν 2009

Εδώ είμαστε και σας θέλουμε από αύριο
μαζί στις νέες προσπάθειες.

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

Μετά το πέρας των Ευρωεκλογών ο απολογισμός. Αν κάτι πρέπει να χαρακτηριστεί ως κορυφαίο γεγονός των φετινών αποτελεσμάτων είναι ότι πρώτη φορά στα χρονικά της ελληνικής πολιτικής ιστορίας Έλληνας πράσινος ευρωβουλευτής θα περάσει το κατώφλι των Βρυξελλών, για να συνταχθεί με το όραμα των υπόλοιπων πράσινων ευρωβουλευτών, για μια Ευρώπη συνειδητοποιημένη, ανθρώπινη, αλληλέγγυα και οικολογική!

Οι Οικολόγοι Πράσινοι κατάφεραν με την παρουσία τους να ταρακουνήσουν τους καρεκλοκένταυρους, με αναμενόμενη αντίδραση -όπως κάθε θιγόμενου- την διαστρέβλωση των θέσεων μας. Εμείς στηρίζουμε την πολιτική μας στην ενημέρωση του πολίτη σχετικά με τις θέσεις μας, με πρωτεύον μέλημα τη δημιουργία ενός σοβαρού πυρήνα ανθρώπων που προτίθενται να δουλέψουν μαζί μας για έναν κοινό σκοπό.

Τώρα που η παρουσία μας έγινε αισθητή, ως επόμενο στόχο θέτουμε το να υιοθετηθεί η ατζέντα μας από τις άλλες πολιτικές δυνάμεις, και με την ενεργή συμμετοχή όλων σας να γράψουμε μαζί τις σελίδες της πολιτικής οικολογίας.

Η επιτυχία των Οικολόγων Πράσινων ανήκει σε όλους σας, σε όλους όσους πιστεύουν στην οικολογική λογική, στον εναλλακτικό τρόπο ζωής και σκέψης. Σας ευχαριστούμε για τη βοήθεια που προσφέρατε, ο καθένας με τον τρόπο του.

Στη Φθιώτιδα το ποσοστό των ΟΠ είναι 2,63% με 2.478 ψήφους. Αντίστοιχα τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών του 2004 ήταν 0,51% με 541 ψήφους (αύξηση 458%) και των εθνικών εκλογών του 2007 0,81% με 1016 ψήφους (αύξηση 244%).

Σε τοπικό επίπεδο, καλούμε όσους ψήφισαν Οικολόγους Πράσινους σ’ αυτές τις ευρωεκλογές, αλλά και αυτούς που δεν τους ψήφισαν, αλλά νιώθουν ότι είμαστε στην ίδια συχνότητα, να γνωριστούμε για να “παράγουμε” πολιτική. Εδώ είμαστε και σας θέλουμε αύριο μαζί, στις νέες μας προσπάθειες. Επικοινωνήστε μαζί μας!

Πολιτική Κίνηση Φθιώτιδας των Οικολόγων Πράσινων
http://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.com
oikologoiprasinoifthiotidas@gmail.com
τηλ 2231021007 6977261256

21 Μαΐ 2009

Καταγγέλουμε την αφισορύπανση στη Λαμία και τη Φθιώτιδα

Δελτίο τύπου

Καταγγέλλουν την αφισορύπανση οι Οικολόγοι Πράσινοι

Οι Οικολόγοι πράσινοι καταγγέλλουν την αφισορύπανση που προκλήθηκε στην πόλη της Λαμίας και στο νομό χθες και σήμερα από τα κόμματα του δικομματισμού. Δυστυχώς αυτή η εικόνα δεν τιμά κανέναν. Αποτελεί στοιχείο του παρελθόντος, που δείχνει πώς τα κόμματα αυτά επιμένουν ακόμα και σήμερα στις πρακτικές του παρελθόντος χωρίς να σέβονται το κοινό αίσθημα, χωρίς να σέβονται τη νέα γενιά, η οποία απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας και πρακτικών, χωρίς να λογαριάζουν την τεράστια σπατάλη χαρτιού και πόρων, χωρίς να λογαριάζουν την αισθητική της πόλης. Είναι τα ίδια κόμματα που καταδικάζουν την εικόνα των πανεπιστημίων κατά τη διάρκεια των φοιτητικών εκλογών, τα ίδια κόμματα που προβάλλουν ένα εκσυγχρονιστικό πρόσωπο και μια νέα αντίληψη για το περιβάλλον και τις σύγχρονες πόλεις αντικατοπτρίζοντας το μέγεθος της υποκρισίας τους σε όλα τα επίπεδα

Κάνουμε έκκληση να τηρηθεί ο νόμος ο οποίος είναι ξεκάθαρος ως προς τους χώρους που επιτρέπεται η αφισοκόλληση και να γίνει άμεσα απορύπανση από τις αφίσες με ευθύνη των ίδιων των κομμάτων.

Εμείς μένουμε σταθεροί στις αρχές μας: Δεν θα κάνουμε αφισορύπανση και ηχορύπανση, δεν θα ανεβάσουμε αεροπανό, δεν θα πετάξουμε τρυκάκια και θα σεβαστούμε γενικά την αισθητική της πόλης και την ησυχία των συμπολιτών μας.


ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ, ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ

13 Μαΐ 2009

Το ψηφοδέλτιο των Οικολόγων Πράσινων για τις Ευρωεκλογές

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

12 Μαΐου 2009

ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

Τους 22 υποψηφίους/ες του ψηφοδελτίου με το οποίο θα συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές της 7ης Ιουνίου του 2009 ανακοίνωσαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου οι Οικολόγοι Πράσινοι. Με κυρίαρχο σύνθημα «Πράσινη Λύση στην Κρίση: οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον» οι Οικολόγοι Πράσινοι στοχεύουν στην εκλογή 1 ή 2 ελλήνων πράσινων ευρωβουλευτών, επιδιώκοντας ταυτοχρόνως πολιτικές αλλαγές και στην ελληνική πολιτική και κοινωνία. Μήνυμά τους είναι το «Αλλάζουμε πολιτικές, αλλάζουμε και εμείς».

Η σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου θα είναι καθοριστική για την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Οικολόγοι Πράσινοι παίρνουν μέρος στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2009 σε κοινή καμπάνια με τα υπόλοιπα πράσινα κόμματα για να επηρεάσουν τις εξελίξεις καθοριστικά προς την κατεύθυνση της οικολογικής-κοινωνικής βιωσιμότητας. Η δυναμική παρουσία των Οικολόγων Πράσινων στις ευρωεκλογές στοχεύει όχι μόνο στην εκλογή πράσινων ευρωβουλευτών για πρώτη φορά στην πολιτική ιστορία της χώρας, την ενδυνάμωση της ομάδας των Πρασίνων και την αλλαγή συσχετισμών στο Ευρωκοινοβούλιο αλλά και στην ισχυροποίηση του ευρωπαϊκού νότου στο πλαίσιο των Ευρωπαίων Πράσινων.

Μερικά χαρακτηριστικά των υποψηφίων των Οικολόγων Πράσινων:
- Στελέχη του ελληνικού οικολογικού κινήματος, ενεργοί πολίτες σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προστασίας των καταναλωτών, πράσινης οικονομίας, πράσινων τεχνολογιών (με προσωπικές διαδρομές που συνδυάζουν γνώση, εμπειρία, σημαντικές παρεμβάσεις αλλά και αγώνες για το δημόσιο συμφέρον).
- Ακτιβιστές αλλά και πανεπιστημιακοί, άνθρωποι του πολιτισμού αλλά και στελέχη μη κυβερνητικών οργανώσεων
- Κυρίως στελέχη κοινωνικών χώρων και λιγότερο στελέχη άλλων κομμάτων παλιότερα.
- Ελληνικής καταγωγής πολίτες αλλά και ένας πολίτης ιρλανδικής καταγωγής, μια ελληνικής καταγωγής επαναπατρισθείσα από την Αλβανία και μια παλαιστίνια που ζει στην Ελλάδα, μια ελληνίδα στέλεχος και βουλευτής των Αυστριακών Πρασίνων (ως απόδειξη της ευρωπαϊκής και πολυπολιτισμικής ταυτότητάς τους).
- Δύο από τους υποψηφίους (Μ. Τρεμόπουλος, Λ. Τσικριτζής) έχουν εκλεγεί επανειλημμένα σύμβουλοι σε εκλογές για την αυτοδιοίκηση με οικολογικά σχήματα, ενώ μια γυναίκα (Μ. Βασιλάκου) έχει εκλεγεί επανειλημμένα βουλευτής των Πρασίνων στο κοινοβούλιο της Βιέννης.

Οι εσωτερικές διαδικασίες για την προετοιμασία των Οικολόγων Πράσινων για τις ευρωεκλογές ξεκίνησαν με το συνέδριο τον Μάρτιο 2008 όπου διαμορφώθηκαν οι πολιτικές θέσεις για την Ευρώπη. Οι Οικολόγοι Πράσινοι συμμετείχαν στο διάλογο με τα υπόλοιπα Eυρωπαϊκά Πράσινα κόμματα και συν-διαμόρφωσαν τις κοινές θέσεις για τις ευρωεκλογές του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος, ιδρυτικό μέλος του οποίου είναι από το 2004.

Το ψηφοδέλτιο των Οικολόγων Πράσινων αναδείχτηκε με ευρύτατες δημοκρατικές διαδικασίες και ψηφοφορία όλων των μελών, τον Νοέμβριο 2008. Οι 16 υποψήφιοι για το Ευρωκοινοβούλιο εκλέχτηκαν από την εσωτερική ψηφοφορία, ενώ οι υπόλοιπες 6 θέσεις του ψηφοδελτίου (7-8 & 19-22) είναι τιμητικές και καλύφθηκαν από ενεργούς πολίτες, όπως ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Νότης Μαυρουδής, ο Ross Daly, η Σουχάντ Νιεράτ, ο Γιώργος Κατσαδωράκης και η Λυδία Κονιόρδου.

Στο ψηφοδέλτιο οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 36,4% (8 γυναίκες σε σύνολο 22 υποψηφίων).

ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

Κατά σειρά στο ψηφοδέλτιο οι υποψήφιοι/ες είναι:
1. ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, Νομαρχιακός σύμβουλος Θεσσαλονίκης από το 1998, δημοσιογράφος, συγγραφέας, νομικός, στέλεχος του οικολογικού κινήματος από το 1975
2. ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ, Προεδρεύουσα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Πράσινων στη Βουλή της Βιέννης και Αναπληρωματική Πρόεδρος των Πράσινων της Αυστρίας. Με μάστερ Γλωσσολογίας και επιλεγμένων θεμάτων Ψυχολογίας
3. ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ ΝΙΚΟΣ, Xημικός-Περιβαλλοντολόγος, από τα ιδρυτικά στελέχη του οικολογικού κινήματος στην Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε θέματα ανακύκλωσης, προστασίας των ακτών και της θάλασσας, εκπαίδευσης για τη βιωσιμότητα, πράσινης πολιτικής.
4. ΔΙΑΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, Δικηγόρος, νομικός Περιβάλλοντος, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της «Ένωσης Καταναλωτών Βιολογικών Προϊόντων» (Β.Ι.Ο.Ζ.Ω.), Ιδρυτής της ΜΚΟ «Αττική-Περιβάλλον S.O.S.», Ιδρυτικό στέλεχος της Ομοσπονδίας Καταναλωτικών Οργανώσεων Ελλάδας.
5. ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ ΤΑΣΟΣ, Ηλεκτρολόγος-Μηχανικός, κλίματος. με μεταπτυχιακό δίπλωμα MSc στα Οικονομικά και την Πολιτική της Ενέργειας. Έχει εργαστεί στο χώρο των ΑΠΕ και σε θέματα προστασίας του κλίματος
6. ΜΥΡΙΒΗΛΗ ΛΕΝΙΩ, Λέκτορας του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Πανεπιστήμιου Αιγαίου. Με διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο Columbia, της Νέας Υόρκης, στην Κοινωνική Ανθρωπολογία.
7. ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΝΟΤΗΣ, Μουσικοσυνθέτης-κιθαριστής.
8. DALY ROSS, Ιρλανδικής καταγωγής Μουσικοσυνθέτης, Ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μουσικού Εργαστηρίου «Λαβύρινθος».
9. ΖΩΤΟΥ ΕΛΕΟΝΩΡΑ, Οικονομολόγος, έχει επαναπατριστεί από την Αλβανία, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Μεταναστριών Β. Ελλάδας. Έχει βοηθήσει και συνεργαστεί με την Ομόνοια και το Κόμμα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.
10. ΣΤΑΜΕΛΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, Οικονομολόγος, με έντονη οικολογική δραστηριότητα στην Φθιώτιδα και την Ευρυτανία, δραστήριος στο Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων.
11. ΤΣΙΡΩΝΗ ΝΑΤΑΣΑ, Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Κοινωνιολογία του Αστικού Χώρου.
12. ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, Νομικός-Ιδιωτικός υπάλληλος, στέλεχος του οικολογικού κινήματος, δραστηριοποιείται σε θέματα βιώσιμων μεταφορών, δικαιωμάτων πεζών και ποδηλατιστών
13. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΚΟΣ, τακτικός καθηγητής Πανεπιστημίου (ΑΠΘ), στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης-ΤΕΠΑΕ, πρόεδρος Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης.
14. ΟΛΓΑ ΚΗΚΟΥ, Κοινωνιολόγος, με μεταπτυχιακές σπουδές στις ΗΠΑ σε θέματα κοινωνικής αλλαγής και στα κοινωνικά κινήματα, με ιδιαίτερη έμφαση στα κινήματα της δεκαετίας του ’60. Στέλεχος ΜΚΟ σε Ελλάδα και Αμερική.
15. ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΣΙΚΡΙΤΖΗΣ, Dr Χημικός Μηχανικός του ΑΠΘ, αναπληρωτής καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, πρόεδρος Οικολογικής Κίνησης Κοζάνης, 3 φορές Δημοτικός Σύμβουλος (τις δύο με την Οικολογική Κίνηση Κοζάνης).
16. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Οικονομολόγος, μέλος της εκτελεστικής Γραμματείας του Πανελληνίου Δικτύου Οικολογικών Οργανώσεων, στέλεχος του καταναλωτικού κινήματος
17. ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ, Στέλεχος περιβαλλοντικών οργανώσεων (Μέλος του Συμβουλίου της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας και πρώην πρόεδρός της. Ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Κέντρου Περίθαλψης Άγριων Ζώων).
18. ΚΟΝΤΟΥΛΗ ΓΙΑΝΝΑ, Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, με μεταπτυχιακές σπουδές στο «Περιβάλλον και Ανάπτυξη». Συμμετέχει ενεργά σε κινήσεις πολιτών (για τη διάσωση της Βίλας Ζωγράφου, για τον Υμηττό κα).
19. ΚΑΤΣΑΔΩΡΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Δρ Οικολογίας-Βιολόγος, ειδικός σε θέματα διαχείρισης υγροτόπων και προστατευόμενων περιοχών. Του απονεμήθηκε το περιβαλλοντικό βραβείο Goldman για τη συνεισφορά του στην προστασία της Πρέσπας. Στέλεχος περιβαλλοντικών οργανώσεων.
20. ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ ΛΥΔΙΑ, βραβευμένη ηθοποιός, σκηνοθέτης, καλλιτεχνική διευθύντρια στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου, στο Κέντρο Μουσικού Θεάτρου Βόλου και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με τους «ΔΕΣΜΟΥΣ» της Ασπασίας Παπαθανασίου, το Εθνικό Θέατρο, το «Θέατρο Τέχνης» του Κάρολου Κουν, το «Θέατρο Πολιτεία» και τη «Νέα Σκηνή» του Λευτέρη Βογιατζή.
21. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, Ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος τα τελευταία 30 χρόνια. Πολιτεύεται ως ενεργός πολίτης.
22. ΝΙΕΡΑΤ ΣΟΥΧΑΝΤ, Φιλόλογος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της παλαιστινιακής παροικίας της Ελλάδας και υπεύθυνη μορφωτικών υποθέσεων της παροικίας.
Δείτε αναλυτικά στοιχεία για τα βιογραφικά, φωτογραφίες των υποψηφίων (ανδρών και γυναικών), την εκλογική διακήρυξη, το κοινό Μανιφέστο των Ευρωπαίων Πράσινων καθώς και τις θέσεις των Οικολόγων Πράσινων για τις ευρωεκλογές στην ιστοσελίδα www.ecogreens.gr

5 Μαΐ 2009

Θέσεις των Οικολόγων Πράσινων για τη γεωργία

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΟΠ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2007

3.4 Βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση
Η πρόκληση του 21ου αιώνα είναι η επίτευξη καλύτερης ποιότητας ζωής για όλους, με αποσύνδεση της οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας από την κατανάλωση πόρων και ενέργειας κι ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Κάτι τέτοιο απαιτεί αλλαγή του σπάταλου και ρυπογόνου μοντέλου παραγωγής και κατανάλωσης προς βιώσιμες κατευθύνσεις. Πριν από οτιδήποτε άλλο, θέτουμε ερωτήματα τι, πως, ποιος, γιατί και για ποιον παράγει και αναζητούμε άλλους τρόπους παραγωγής, κατανάλωσης και διανομής του εισοδήματος.

Αλλαγές στην παραγωγή με στόχο τη βιωσιμότητα
Οι παραγωγοί και διακινητές προϊόντων, πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων τους, ώστε να εξασφαλίζεται ο περιορισμός της σπατάλης πρώτων υλών και ενέργειας, η υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών παραγωγής, η ελαχιστοποίηση των επικίνδυνων παραπροϊόντων, ο μέγιστος βαθμός ανάκτησης, ανακύκλωσης κι επαναχρησιμοποίησης προϊόντων ή πρώτων υλών.
Η χώρα μας, που δεν μπορεί να στηριχθεί σε χαμηλού κόστους παραγωγή, μπορεί να γίνει πόλος έλξης "πράσινων τεχνολογιών" και "πράσινων επενδύσεων", απαντώντας με σύγχρονο τρόπο τόσο στη φυγή παραδοσιακών βιομηχανιών προς πιο φτηνές χώρες όσο και στις αυξανόμενες απαιτήσεις για "πράσινα" προϊόντα και υπηρεσίες και τη δυναμική που έχουν στην παγκόσμια οικονομία τέτοιου είδους επενδύσεις και για την απασχόληση.

Υπεύθυνα μοντέλα ζωής με κριτική στάση απέναντι στην κατανάλωση ώστε να μην απειλείται η βιωσιμότητα
Βασικές αλλαγές στην κοινωνία επιτυγχάνονται όταν οι πολίτες συνειδητοποιούν τη δύναμη τους, αναπτύσσουν κριτική στάση απέναντι στην κατανάλωση και υιοθετούν υπεύθυνη από οικολογική και κοινωνική άποψη συμπεριφορά στην καθημερινότητά τους. Στη σύγχρονη καταναλωτική κοινωνία έχει ιδιαίτερη σημασία η υποστήριξη στάσεων που διαμορφώνουν ένα μη καταναλωτικό τρόπο ζωής.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ θεωρούν ότι:
- Τόσο μέσω της εκπαίδευσης όσο και μέσω της δημόσιας ενημέρωσης και της σήμανσης των προϊόντων και υπηρεσιών, ο πολίτης χρειάζεται να έχει όλες τις πληροφορίες, ώστε να μπορεί να επιλέξει με συνειδητό τρόπο τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που θα ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια.
- Το δημόσιο, ως ο μεγαλύτερος καταναλωτής προϊόντων και υπηρεσιών, χρειάζεται να υιοθετήσει άμεσα ένα σύστημα προμηθειών που σταδιακά θα εξασφαλίσει ότι μέχρι το 2012 το 30% των προϊόντων και υπηρεσιών που χρησιμοποιεί (περιλαμβανομένης της ενέργειας) να είναι "πράσινες προμήθειες".
- Η συγκρότηση ενός καταναλωτικού κινήματος ελεύθερου από νομοθετικούς περιορισμούς και ανεξάρτητου από τις οικονομικές επιλογές του «νεοφιλελευθερισμού» με ποιοτική μεταστροφή του από τον αμυντικό χαρακτήρα του σε θέματα ελέγχου και ποιότητας προϊόντος στο διεκδικητικό χαρακτήρα να επιβάλει την άποψή του στην καταναλωτική επιλογή με τέτοιο τρόπο ώστε να στρέψει την παραγωγή και πώληση του προϊόντος στην κατεύθυνση της ποιότητας και την πραγματικής αντιστοιχίας κόστους και τιμής, με προβλεπόμενο θεμιτό κέρδος.

3.5 Βιώσιμη αλιεία, οικολογική γεωργική-κτηνοτροφική παραγωγή. Στήριξη της υπαίθρου
Το σημερινό κυρίαρχο μοντέλο βιομηχανικής και εντατικής γεωργίας και κτηνοτροφίας δεν είναι βιώσιμο καθώς: Εξαντλεί φυσικούς πόρους, ρυπαίνει και επιβαρύνει το έδαφος, τον αέρα και το νερό, σπαταλά ενέργεια και υδάτινους πόρους, απειλεί είδη και την βιοποικιλότητα, επιβαρύνει την υγεία των καταναλωτών, απαξιώνει την μικρή παραγωγή και τις τοπικές κοινότητες, συνοδεύεται από απάνθρωπη μεταχείριση ζώων, υπονομεύει την παραγωγική ικανότητα αναπτυσσόμενων χωρών. Ειδικότερα για την Ελλάδα, είναι επιτακτική ανάγκη να στραφεί το σύνολο των πολιτικών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης σε κατευθύνσεις φιλικότερες προς το περιβάλλον.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ προτείνουν:
Γεωργία και κτηνοτροφία που συμβάλει στη βιωσιμότητα της υπαίθρου - Βιολογική Γεωργία
Οι βασικές αρχές της Βιολογικής Γεωργίας, όπως η βιολογική μέθοδος καλλιέργειας και εκτροφής ζώων, ο σεβασμός του περιβάλλοντος και η κοινωνική δικαιοσύνη, έχουν διαμορφωθεί από ένα διεθνές κίνημα τις τελευταίες δεκαετίες. Η Βιολογική Γεωργία είναι ένα παγκόσμιο πρότυπο αειφορικής παραγωγής, με σαφείς διατυπωμένους κανόνες, που αντιμετωπίζει μακροπρόθεσμα το παγκόσμιο επισιτιστικό πρόβλημα, τη διατήρηση και αύξηση της γονιμότητας του εδάφους, την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιωσιμότητα της υπαίθρου, την προστασία και βελτίωση της υγείας των καταναλωτών και την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας.
Η πίεση για τη διασφάλιση μιας «ανώτερης ποιότητας» και η δέσμευση για τη διαφάνεια όλων των διαδικασιών παραγωγής, ανάγκασε τη Βιολογική Γεωργία να αναδείξει μια νέα πορεία στην αγροτική-κτηνοτροφική παραγωγή. Τα επίκαιρα και καυτά θέματα είναι η κινητοποίηση για την απαγόρευση της εισόδου των Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών ("μεταλλαγμένα") στη γεωργία και οι επιπτώσεις από την διεύρυνση της αγοράς ένεκα της αυξανόμενης ζήτησης. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών απαιτείται να συνεχίσει η Βιολογική Γεωργία το δημιουργικό και πρωτοποριακό της χαρακτήρα.
Οι στρατηγικές για τη πολιτική των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ στη προώθηση της Βιολογικής Γεωργίας στοχεύουν:
• Στην επαναλειτουργία του «Εθνικού Συμβουλίου για τη Βιολογική Γεωργία».
• Την εφαρμογή ενός «Σχεδίου Δράσης για τη προώθηση της Βιολογικής Γεωργίας»
• Το Σχέδιο Δράσης θα πρέπει να περιλαμβάνει μέτρα για τη καλυτέρευση της παραγωγής και τις δομές του εμπορίου καθώς και τη δυνατότητα μιας εξειδικευμένης ενημέρωσης.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ προτείνουν:
• Δέσμευση και συγκεκριμένες δράσεις και κίνητρα για να φτάσουν οι βιολογικές καλλιέργειες σε ποσοστό 10% μέχρι το 2012.
• Νομοθετική αναγνώριση και επέκταση ιδιαίτερων λαϊκών αγορών αποκλειστικά από βιοκαλλιεργητές για βιολογικά προϊόντα στις πόλεις, με ανεξαρτησία από τις συμβατικές λαϊκές, και ουσιαστικό έλεγχο.
• Την οργάνωση της άμεσης επικοινωνίας των βιοπαραγωγών με τους καταναλωτές για ενημέρωση και τη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, την υποστήριξη των πρωτοβουλιών των βιοκαλλιεργητών και των βιοκτηνοτρόφων καθώς και του εμπορίου. Ενίσχυση της παραγωγής και ανάπτυξης σχετικής τεχνογνωσίας.
• Συντονισμένα μέτρα προώθησης και (αυτό)οργάνωσης του χώρου της Βιολογικής Γεωργίας, σωστή ενημέρωση των αγροτών και των καταναλωτών.
• Κατανάλωση προϊόντων βιολογικής καλλιέργειας στα νοσοκομεία, παιδικούς σταθμούς και σχολεία στο πλαίσιο μιας πολιτικής "πράσινων δημόσιων προμηθειών".
• Απλούστευση της διαδικασίας επιδότησης (να αρκεί το πιστοποιητικό του οργανισμού πιστοποίησης) και συνδυασμός της με κατάλληλη εκπαίδευση του/της αγρότη/τισσας. Πολιτικό διάλογο σε θέματα που συσχετίζονται με τη βιολογική παραγωγή όπως: Μεταποίηση των προϊόντων, Οικολογικό τουρισμό, κομποστοποίηση οργανικών υλικών (από δημοτικά απορρίμματα και υπολείμματα καλλιεργειών), εναλλακτική παραγωγή ενέργειας.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ προτείνουν, επίσης:
• Σταδιακή επιβολή ανταποδοτικού ειδικού φόρου στα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα, που θα χρηματοδοτεί μέτρα στήριξης της βιολογικής γεωργίας.
• Διάθεση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων μόνο μετά από συνταγογραφία και με ευθύνη γεωπόνων. Στις ζώνες γύρω από υγροτόπους, ποτάμια, λίμνες, πηγές και μέσα στις φυσικές προσταστευόμενες περιοχές θα επιτρέπονται μόνο βιολογικές μέθοδοι καλλιέργειας (δηλαδή πλήρης απαγόρευση της χρήσης χημικών φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων).
• Κλιμακωτή χρέωση του νερού των αρδεύσεων, τουλάχιστον για τις ποσότητες πέρα από το ελάχιστο απαιτούμενο ανά στρέμμα σε συνδυασμό με μέτρα εξοικονόμησης νερού.

Για μια Αλιεία με μέλλον
• Ενίσχυση της βιώσιμης αλιείας με παράλληλη άμεση κατάργηση των συρόμενων εργαλείων βυθού, της χρήσης χημικών και εκρηκτικών και των διχτυών με μικρό άνοιγμα ματιών.
• Διασφάλιση πρόσθετων εισοδημάτων για τους παράκτιους ψαράδες (φύλαξη φυσικών θαλάσσιων περιοχών και θαλάσσιων πάρκων, περιβαλλοντικές ξεναγήσεις). Θέσπιση αυστηρών προδιαγραφών για τον έλεγχο των επιπέδων ρύπανσης και μόλυνσης ψαριών και οστρακοειδών, ουσιαστικός έλεγχος λειτουργίας μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας.
• Χρονική επέκταση της απαγόρευσης αλιείας λόγω ωοτοκίας ψαριών.

Για την Ενίσχυση της υπαίθρου και της μικρής παραγωγής
Οι συμμαχίες με τις περιβαλλοντικές ΜΚΟ, τις οργανώσεις καταναλωτών, την επιστημονική κοινότητα, τη Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τους βιοπαραγωγούς μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη σχεδίων αειφορίας της υπαίθρου. Προτείνουμε:
• Κίνητρα για διασύνδεση της αγροτικής οικονομίας με άλλες παραγωγικές δραστηριότητες όπως η αγροτική μεταποίηση, ο αγροτουρισμός, ανεξάρτητα δίκτυα παραγωγής-διανομής- κατανάλωσης.
• Ενίσχυση για κάθε παιδί σε οικογένειες που μένουν σε χωριά μικρού πληθυσμού.
• Εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών απασχόλησης των εποχιακών εργατών γης και κυρίως των μεταναστών.
• Η βιολογική γεωργία μπορεί να είναι ένας χρήσιμος παράγοντας στη προστασία του αγροτικού περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων αλλά και στην οικολογική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, με τις αγορές βιολογικών προϊόντων, του οικολογικού τουρισμού και τη συμβολή της στη συγκράτηση του αγροτικού πληθυσμού στην ύπαιθρο.

Για την εφαρμογή μιας νέας πολιτικής σε θέματα επιδοτήσεων – Κοινής Αγροτικής Πολιτικής
Δραστική μείωση των επιδοτήσεων στο βαμβάκι και μεταφορά των πόρων για μετατροπή αντίστοιχων εκτάσεων σε ενεργειακές καλλιέργειες (για βιοκαύσιμα), που να απαιτούν, όμως, περιορισμένη κατανάλωση νερού και δεν προέρχονται από γενετικά τροποποιημένους σπόρους. Δημοσιοποίηση των ονομάτων παραληπτών επιδοτήσεων και των αντίστοιχων ποσών. Θέσπιση ανώτατου ορίου ετήσιας κατά κεφαλήν επιδότησης (τάξη μεγέθους 40 χιλιάδες ευρώ). Αποσύνδεση της επιδότησης των αγροτών από το επίπεδο παραγωγής.

Αξιοποίηση της βιομάζας
Τεχνική και οικονομική βοήθεια για ενεργειακή αξιοποίηση ή κομποστοποίηση όλων των γεωργικών αποβλήτων μεγάλης κλίμακας (κτηνοτροφικές φάρμες, ελαιοτριβεία, εκκοκκιστήρια, εκχυμωτήρια)
3.6 Μεταλλαγμένα, ούτε στο ράφι ούτε στο χωράφι
Η Γενετική Μηχανική έρχεται να υποτάξει τον αγροτικό-κτηνοτροφικό τομέα στις επιδιώξεις των μεγάλων εταιριών βιοτεχνολογίας. Ενδεχόμενη επικράτησή της θα προκαλέσει πλήρη εξάρτηση των αγροτών-κτηνοτρόφων μέσω της δέσμευσης φυτών και ζώων ως πνευματική ιδιοκτησία μικρού αριθμού πολυεθνικών εταιριών. Αποτελεί επίσης ανυπολόγιστο ρίσκο για την κοινωνία, καθώς μας κάνει όλους πειραματόζωα σε ένα πείραμα χωρίς δυνατότητα τερματισμού.
Μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται με τη πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο ζήτημα της συνύπαρξης συμβατικών και βιολογικών καλλιεργειών με τους ΓΤΟ, γεγονός που θα πλήξει βαθιά την κοινωνία, το περιβάλλον και τη γεωργία και απειλεί τις αξίες του κινήματος της Βιολογικής Γεωργίας. Μόνο μία πολιτική και κοινωνική πίεση των ευρωπαίων αγροτών και καταναλωτών σε συνεργασία με άλλες κοινωνικές ομάδες θα ανατρέψει τις επιταγές των εταιριών της βιοτεχνολογίας.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ επιδιώκουν:
• Ανακήρυξη όλης της χώρας σε ζώνη ελεύθερη από καλλιέργειες μεταλλαγμένων. Στήριξη και αρμοδιότητες στις νομαρχίες, ώστε να είναι σε θέση να επιβάλλουν και στην πράξη τις απαγορεύσεις που έχουν ήδη αποφασίσει. Αυστηρές κυρώσεις στις εταιρίες που διακινούν επιμολυσμένο σπόρο. Αποκλεισμός τους από την αγορά σε περίπτωση υποτροπής.
• Επαναφορά του Ευρωπαϊκού Μορατόριουμ για την έγκριση νέων Γ.Τ.Ο. Ειδική νομοθεσία που θα επιβάλει τους αναγκαίους κανόνες εφαρμογής, θα κατοχυρώνει την πλήρη αστική ευθύνη των εταιριών παραγωγής και διακίνησης Γ.Τ.Ο. για κάθε περίπτωση βλαβών και θα επιβάλει την αυστηρότερη δυνατή σήμανση και τη δυνατότητα αναγνώρισής τους από τους καταναλωτές.
• Υποχρεωτικά ειδική πτέρυγα προϊόντων με Γ.Τ.Ο. σε όλα τα καταστήματα πώλησής τους ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές τι ψωνίζουν.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ- ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004


Φαγητό που να μη μας «τρώει», ύπαιθρος με ζωή και προοπτικές

Το καθημερινό μας τραπέζι έχει γίνει ναρκοπέδιο. Πολλές παθήσεις οφείλονται στις παρενέργειες της διατροφής μας ενώ οι καρκίνοι θερίζουν. Σα να μην έφτανε αυτό, τα μεταλλαγμένα απειλούν σήμερα να μας κάνουν όλους πειραματόζωα σε ένα παγκόσμιο πείραμα χωρίς επιστροφή. Σε όλες τις χώρες, οι Πράσινοι ήταν οι πρώτοι που έθεσαν στο επίκεντρο τα ζητήματα της ασφάλειας των τροφίμων και της προστασίας του καταναλωτή, πετυχαίνοντας σημαντικές νίκες.
Η ενίσχυση των προδιαγραφών και των ελέγχων είναι απαραίτητη αλλά δεν αρκεί. Αγωνιζόμαστε για ένα ανεπτυγμένο κίνημα καταναλωτών που να ψηφίζει καθημερινά με την αγοραστική του δύναμη αλλά και για μια άλλη κουλτούρα διατροφής: Απόλαυση του φαγητού χωρίς πίεση χρόνου, μείωση της κατανάλωσης κρέατος, βιολογικά τρόφιμα προσιτά σε όλους, προτεραιότητα στα τοπικά προιόντα, στήριξη στα μικρά καταστήματα και την απευθείας δικτύωση παραγωγών- καταναλωτών.
Για να τρώμε όμως με ασφάλεια, χρειάζεται συμφιλίωση της πόλης με την ύπαιθρο και ριζικές αλλαγές στον τρόπο παραγωγής. Το στρατηγικό πλεονέκτημα του Ελληνα αγρότη δε βρίσκεται στην εντατική γεωργία αλλά στην ήπια ποιοτική παραγωγή. Αυτοί που έχουν στραφεί στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία δείχνουν ένα ρεαλιστικό δρόμο, που χρειάζεται στήριξη με ουσιαστικές πολιτικές, όπως γίνεται ήδη σε άλλες χώρες.
- Γεωργία πέρα από τις μονοκαλλιέργειες με κορμό τη βιολογική παραγωγή, με παραδοσιακές ποικιλίες που δε χρειάζονται φυτοφάρμακα, με αντικίνητρα στη χρήση των χημικών, με εξοικονόμηση νερού στην άρδευση και σταμάτημα παράλογων έργων όπως η εκτροπή του Αχελώου, με υπεύθυνη και ήπια μεταχείριση των ζώων που εκτρέφονται.
- Προτεραιότητα στα συμφέροντα των μικρών αγροτών και της ήπιας παράκτιας αλιείας και στη σύνδεση με δραστηριότητες που μπορούν να φέρουν επιπλέον εισοδήματα, όπως ο αγροτουρισμός ή η επιτόπια μεταποίηση των προιόντων.
- Αγώνας για αλλαγές στην ΚΑΠ, ώστε οι επιδοτήσεις να στηρίζουν πραγματικά τους μικρούς παραγωγούς και την προστασία του περιβάλλοντος, και όχι την εντατικότερη παραγωγή προιόντων που πετιούνται στις χωματερές ή εξοντώνουν οικονομικά τους παραγωγούς του Τριτου Κόσμου.
- Απόλυτο ΟΧΙ στα μεταλλαγμένα, με στήριξη κάθε πολιτικής που μπορεί να σταματήσει την αυταρχική επιβολή τους. Η απαίτηση για ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ σε όλη την έκτασή της, έχει κεντρική θέση στους στόχους μας.


Συνέδριο 2003


……………………………

4 ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η εντατική μορφή γεωργίας έχει φθάσει τα όριά της και στη χώρα μας. Οι διαδικασίες αναθεώρησης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (Κ.Α.Π) στην Ε.Ε χρειάζεται να συνδυαστούν με συνολικότερο αναπροσανατολισμό της γεωργίας προς την εξασφάλιση αυτοδυναμίας σε όλα τα επίπεδα, από το αγροτικό νοικοκυριό και την τοπική κοινότητα μέχρι την κάθε περιφέρεια και χώρα.

Στηρίζουμε ολοκληρωμένες πολιτικές ποιότητας στον αγροτικό χώρο, σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας, που παράλληλα δημιουργούν απασχόληση και εγγυώνται την ασφάλεια των τροφίμων, την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, την προστασία του περιβάλλοντος και την ήπια μεταχείριση των ζώων.

Εστιάζουμε στην ενίσχυση των μικρών παραγωγών και των οικογενειακών εκμεταλλεύσεων, την πολυλειτουργική γεωργία και τη διασύνδεση της αγροτικής οικονομίας με άλλες παραγωγικές δραστηριότητες, με στόχο την παροχή ευκαιριών απασχόλησης και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και του εισοδήματος των αγροτών.

Στο πλαίσιο αυτό, αποδίδουμε σημαντικό ρόλο σε τομείς όπως τα βιολογικά συστήματα παραγωγής, η αγροτική μεταποίηση, ο οικοτουρισμός και ο αγροτουρισμός, η ήπια ενέργεια και η αξιοποίηση βιομάζας, η δασοπονία, η παραγωγή βιοκαυσίμων από γεωργικά υπολείμματα και επιλεκτικές καλλιέργειες, η αλιεία σε λίμνες και ποταμούς.

4.1 ΑΓΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Θεωρούμε τη γεωργία χαμηλών εισροών γέφυρα προς οικολογικότερες μορφές γεωργίας, με τον όρο ότι η στροφή αυτή συνδυάζεται με ολοκληρωμένες πολιτικές και μέτρα για τους φυσικούς πόρους: υδατικούς, εδαφικούς, ενεργειακούς, γενετικούς αλλά και ανθρώπινους.

4.2 ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θέλουμε μία αγροτική οικονομία πέρα από τις μονοκαλλιέργειες, με έμφαση στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων με λογικό κόστος, προσανατολισμένη στις ανάγκες και τη ζήτηση των καταναλωτών, με κύριο βάρος στους μικρούς παραγωγούς και τις οικογενειακές επιχειρήσεις, την αυτονομία από τις αγροχημικές εταιρείες και την ισορροπία πεδινών και (ημι)ορεινών περιοχών.

Στηρίζουμε την τοπική κλίμακα της οικονομίας με προσανατολισμό κατά προτεραιότητα στους καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής, τοπικά σύμφωνα ποιότητας, συνεταιρισμούς παραγωγών –καταναλωτών και άλλα εναλλακτικά δίκτυα διανομής και αλληλεγγύης, σύνδεση με αγροτουριστικές δραστηριότητες αλλά και τροφοδοσία των τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων.

Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις συνθήκες απασχόλησης των εποχιακών εργατών γης, και κυρίως των μεταναστών, όπου η εργασία σε σκληρές συνθήκες χωρίς δικαιώματα αποτελεί σήμερα συνηθισμένο φαινόμενο.

Ευνοούμε τη μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων απ’ τους ίδιους τους παραγωγούς, τον έλεγχο των παραγωγών στις λαϊκές αγορές, τη στήριξη των παραδοσιακών και εναλλακτικών τεχνών και επαγγελμάτων.

4.3 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
Δίνουμε κεντρικό ρόλο στην προώθηση της Βιολογικής Γεωργίας και αντιμαχόμαστε την υποκριτική χρήση του όρου για εικονικό «πρασίνισμα» κάποιων πολιτικών.

Στηρίζουμε τη σύσταση Συμβουλίου Βιολογικής Γεωργίας, με τη συμμετοχή όλων των φορέων του χώρου και διαμόρφωση Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την προώθηση της βιολογικής γεωργίας.

Ενισχύουμε τη διατήρηση σε συνθήκες αγρού της ποικιλότητας για τη λειτουργία των οικοσυστημάτων και ως πόρου για τη βιολογική παραγωγή νέων ανθεκτικών και παραγωγικών ποικιλιών.

Αντιμετωπίζουμε θετικά, αλλά υπό όρους, τη διακίνηση και ανταλλαγή φυτικού πολλαπλασιαστικού υλικού και αυτόχθονων φυλών παραγωγικών ζώων.

Παράλληλα, προωθούμε τη βιολογική κτηνοτροφία, ιδιαίτερα στις ημιορεινές περιοχές που είναι εφικτή και αναβαθμίζει την αξία των προϊόντων. Υποστηρίζουμε την παραγωγή και τη διακίνηση των βιολογικών προϊόντων που αναδεικνύουν κοινωνικές και οικολογικές αξίες.

Προωθούμε τη δημιουργία και επέκταση ιδιαίτερων λαϊκών αγορών για βιολογικά προϊόντα.

Ενισχύουμε την έμπρακτη αναβίωση κοινοτικών αξιών, τη διάλυση των αρνητικών στερεοτύπων για τους ανθρώπους της υπαίθρου, τη γαστρονομική προβολή των οικολογικών γεύσεων και τον πολιτισμό του φαγητού ως μικρής γιορτής χωρίς πίεση χρόνου.

4.4 ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (Γ.Τ.Ο)

Η Γενετική Μηχανική έρχεται να υποτάξει τον αγροτικό τομέα στα σχέδια των μεγάλων αγροχημικών εταιριών. Ενδεχόμενη επικράτησή της θα προκαλέσει πλήρη εξάρτηση των αγροτών σε όλο τον κόσμο, μέσω της δέσμευσης φυτών και ζώων ως πνευματικής ιδιοκτησίας περιορισμένου αριθμού πολυεθνικών εταιριών που στηρίζονται ιδιαίτερα από τις Η.Π.Α. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε απελευθέρωση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών στο περιβάλλον. Απορρίπτουμε τη χρήση διαγονιδιακών ποικιλιών και των προϊόντων τους στην αγροτική παραγωγή (φυτική και ζωική) συμπεριλαμβανομένων και των ζωοτροφών. Υποστηρίζουμε τη διατήρηση του Ευρωπαϊκού Μορατόριουμ για την έγκριση νέων Γ.Τ.Ο., μέχρι να συμπληρωθεί η νομοθεσία με τους αναγκαίους κανόνες εφαρμογής και να κατοχυρωθεί η αστική ευθύνη των εταιριών παραγωγής και διακίνησης Γ.Τ.Ο. για κάθε περίπτωση βλαβών. Επιδιώκουμε για όλα τα προϊόντα (τρόφιμα, ζωοτροφές και πολλαπλασιαστικό υλικό) που προέρχονται από Γ.Τ.Ο. την αυστηρότερη δυνατή νομοθεσία για τη σήμανση και τη δυνατότητα αναγνώρισής τους από τους καταναλωτές. Συμμετέχουμε στο διεθνές κίνημα για μία αγροτική παραγωγή απαλλαγμένη από Γ.Τ.Ο.

4.5 ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Αποδίδουμε στην προώθησή του οικοτουρισμού ρόλο-κλειδί για την κάλυψη του χάσματος ορεινών και πεδινών περιοχών, τη συμφιλίωση της γεωργίας με το περιβάλλον και τη δημιουργία συμπληρωματικής απασχόλησης στην ύπαιθρο, αλλά και την εκ νέου εξοικείωση των κατοίκων των πόλεων με το φυσικό και πολιτισμικό πλούτο της χώρας.

ΑΛΙΕΙΑ ΣΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ
Προωθούμε την εφαρμογή των αρχών της υπεύθυνης αλιείας και υδατοκαλλιέργειας και την τοπική ανάπτυξη περιοχών που εξαρτώνται από την αλιεία. Εστιάζουμε στην προστασία των ιχθυοαποθεμάτων, στις ίσες ευκαιρίες για απασχόληση στην αλιεία και στην ενίσχυση των μικρών παράκτιων ψαράδων. Απαιτούμε ολοκληρωμένες περιβαλλοντικές μελέτες για τις θαλάσσιες λεκάνες που φιλοξενούν υδατοκαλλιέργειες, ώστε να αποφεύγονται προβλήματα ρύπανσης και επιπτώσεις στον θαλάσσιο τουρισμό.

ΔΑΣΟΠΟΝΙΑ
Θεωρούμε απαραίτητο ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης με συντονισμένο έργο για την πρόληψη και διαχείριση των φυσικών καταστροφών και την αειφορική διαχείριση του δασικού πλούτου.

ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
Στηρίζουμε τη διαφάνεια, την ανιχνευσιμότητα και τον επαρκή έλεγχο σε όλα τα στάδια της παραγωγής, για ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα που να απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Δίνουμε προτεραιότητα στο σεβασμό των ιδιαίτερων αναγκών των ζώων, την ποιότητα των ζωοτροφών και την εξασφάλιση ζωοτροφών χωρίς Γ.Τ.Ο., τη στήριξη της εκτατικής κτηνοτροφίας με σεβασμό της φέρουσας ικανότητας των βοσκοτόπων, τη διασύνδεση γεωργίας και κτηνοτροφίας με επιτόπια παραγωγή ζωοτροφών και την αμοιβαία αξιοποίηση γεωργικών και κτηνοτροφικών υπολειμμάτων. Επιδιώκουμε απαγόρευση της χρήσης ορμονών και τη θέσπιση αυστηρών κανόνων στη χορήγηση αντιβιοτικών στα ζώα. Δίνουμε έμφαση στην προστασία των οικοσυστημάτων από την υπερβόσκηση και τη διάβρωση.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Θεωρούμε την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων ενιαίο μέγεθος στη διατροφή. Για μας δεν υπάρχει ποιότητα χωρίς ασφάλεια. Θεωρούμε την ασφάλεια αδιαπραγμάτευτο μέγεθος, που δεν επιδέχεται διαβαθμίσεις. Με τη λογική αυτή προωθούμε συστήματα διασφάλισης ποιότητας στις μεταποιητικές επιχειρήσεις του αγρο-διατροφικού τομέα.

4.6 ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

Στη μεταρρύθμιση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (Κ.Α.Π.) δίνουμε προτεραιότητα:
• Στη βοήθεια προς τους αγρότες για να προσαρμόσουν τη παραγωγή τους στις προσδοκίες των καταναλωτών
• Στη στήριξη και βελτίωση της ζωής στην ύπαιθρο
• Στην προστασία της ιδιαίτερης ταυτότητας των τοπικών γεωργικών προϊόντων
• Στην υπεράσπιση των συμφερόντων των γεωργών στις σχέσεις τους με τους με μεσάζοντες και εμπόρους .
ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ
Στηρίζουμε την αποσύνδεση των ενισχύσεων από την παραγωγή κάθε γεωργικής εκμετάλλευσης, με όρους σταδιακής εφαρμογής και στήριξης των πραγματικών αγροτών.
• Με σημαντική αύξηση των διαθέσιμων πόρων.
• Με μέτρα που θα διασφαλίζουν τα μεσογειακά προϊόντα και την απασχόληση στην ύπαιθρο, καθώς και το εισοδηματικό επίπεδο που απολάμβαναν μέχρι τώρα οι παραγωγοί.
• Με ολοκληρωμένες πολιτικές για την απασχόληση σε περιφερειακό επίπεδο.
• Με μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας και διασφάλισης της ποιότητας των προϊόντων.
• Με χορήγηση των επιπλέον ενισχύσεων με βάση μετρήσιμους περιβαλλοντικούς δείκτες και κατανοητές διαδικασίες ελέγχου.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Θεωρούμε σημαντική την κατοχύρωση του ρόλου τους και ενθαρρύνουμε την ευρύτατη ώσμωση των νέων κατευθύνσεων με τον αγροτικό κόσμο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Η μεταρρύθμιση στη γεωργία απαιτεί:
• «επανεκπαίδευση» της Δημόσιας Διοίκησης και συνεχή ανανέωση της παραγωγικής γνώσης στον γεωργικό τομέα.
• σύνδεση με πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
• επιστημονικά ερευνητικά προγράμματα με τεχνικές καλλιέργειας σε επίπεδο αγρού ώστε να γίνονται προσιτές στους αγρότες. Η αγροτική έρευνα θα πρέπει να περιλαμβάνει και τη μεταποίηση και εμπορία των αγροτικών προϊόντων