26 Ιουλ 2009

Κριτική στις εξαγγελίες Σουφλιά
για το ΙΧ αυτοκιίνητο και τη ρύπανση

Την περασμένη Τετάρτη ο Υπουργός Περιβάλλοντος (;) – αλλά στην ουσία Δημοσίων Έργων – κ. Γ. Σουφλιάς εξήγγειλε με περισπούδαστο τρόπο τα «νέα πράσινα» μέτρα για τη «μείωση της ρύπανσης» από το Ι.Χ, τα οποία «θα συμβάλλουν κατά 25% στη συνολική μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας».

Το σύνολο της «φιλοσοφίας» των νέων μέτρων βρίσκεται απόλυτα εκτός της οικολογικής λογικής:

Η απόσυρση των παλαιάς τεχνολογίας Ι.Χ αυτοκινήτων αλλά και φορτηγών και η επανεισδοχή στη θέση τους των δήθεν «νέας» τεχνολογίας, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ενσυνείδητη ΑΠΑΤΗ που έχει ως σκοπό την εισροή στα Δημόσια Ταμεία «ζεστού» χρήματος τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, να απαλλάξει τις πολυεθνικές από το στοκ των απούλητων αυτοκινήτων τους και να αναθερμάνει την οικονομία του κ. Σαρκοζί και της κ. Μέρκελ, ενώ θα βυθίσει τα ελληνικά νοικοκυριά στην υπερχρέωση και στην περεταίρω εξαθλίωση.

Ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος των κατόχων Ι.Χ απλούστατα δεν χρειάζονται το Ι.Χ. Απλώς το διατηρούν «με το αίμα τους» κυριολεκτικά, επειδή δεν μπορούν να μετακινηθούν με έναν τρόπο- ανθρώπινα αποδεκτό- από τα Μ. Μ. Μεταφοράς.

Πότε αυτή η κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για τους πεζόδρομους και τους ποδηλατόδρομους εντός των πόλεων; Πότε ενδιαφέρθηκε για την συγκοινωνία της υπαίθρου – την οποία έχει παραχωρήσει στα κατά τόπους ΚΤΕΛ με μονοπωλιακό σχεδόν χαρακτήρα, όταν δεν υπάρχουν δρομολόγια πχ για να κάνει κανείς ένα μπάνιο, ή για να πάει τα παιδιά του για φροντιστήρια στην παρακείμενη κωμόπολη ή όταν τα δρομολόγια κανονίζονται σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρίας ώστε μαζί με τους μαθητές να εξυπηρετούνται και οι πολίτες (ενώ πληρώνονται για ξεχωριστά δρομολόγια);

Πότε αυτή η κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε για σύγχρονο δίκτυο τρένων, όταν ολόκληρη η Ευρώπη, Η Ιαπωνία, η Κίνα και οι ΗΠΑ μπαίνουν δυναμικά στο νέο αιώνα με τα τρένα υψηλών ταχυτήτων;

Επομένως, μια μερίδα πολιτών, ενώ θα μπορούσε να διατηρήσει το παλιό Ι.Χ του, σήμερα ωθείται και στην ουσία εξαναγκάζεται είτε να περιπέσει στον τριτοκοσμικό φαύλο κύκλο της ανυπαρξίας σύγχρονων ΜΜΜετακίνησης, ποδηλατόδρομων κλπ είτε να δανειστεί με υψηλά επιτόκια για να αγοράσει ένα ΙΧ ελάχιστα βελτιωμένο από ένα παλαιότερο, το οποίο οι ίδιες οι κατασκευαστικές εταιρείες (και οι πολιτικοί τους στις Βρυξέλλες) ονομάζουν πράσινο.

Τα αυτοκίνητα δεν κατασκευάζονται με αέρα. Χρειάζονται για να κατασκευαστούν φυσικούς (μη ανανεώσιμος) πόρους – μέταλλα και πλαστικά και φυσικά ηλεκτρικό ρεύμα, δηλαδή Κιλοβατώρες και μάλιστα πολλές χιλιάδες Κιλοβατώρες για το καθένα.

Ένα Ι.Χ Αυτοκίνητο για να κατασκευαστεί χρειάζονται 150.000 - 200.000 κιλοβατώρες και 200-250 ΤΟΝΟΙ ΑΠΟΒΛΗΤΑ.

Αν λοιπόν, αποσυρθούν 1 εκατομμύριο παλιά και κυκλοφορήσουν 1.000.000 νέα αυτοκίνητα – όπως υπολογίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ - θα έχουμε σπαταλήσει 150 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες με την παραγωγή ανάλογων ρύπων, που αντιστοιχούν σε περίπου 135.000.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. !!

Αν θέλουμε να επεκτείνουμε την ανάλυσή μας: Αυτά τα ένα εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα θα κοστίσουν στην ελληνική οικονομία περίπου 15.000.000.000 ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ.

Με αυτά τα χρήματα, αν το ελληνικό Δημόσιο ζητούσε ένα δάνειο αντίστοιχο από τον ελληνικό λαό μέσω ομολόγων, και με συγχρηματοδότηση της Ε.Ε θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο περίπου 2.000 χιλιομέτρων, διπλάσιο, δηλαδή, εκείνου που είχε κατασκευάσει ο Χαρίλαος Τρικούπης πριν από ενάμιση αιώνα !!!

Τα μέτρα ΣΟΥΦΛΙΑ είναι σχεδόν σίγουρο ότι μελετήθηκαν μόνο από το Υπουργείο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Ετσι ελπίζουν ότι θα γεμίσουν τα άδεια ταμεία του κράτους με 60 εκατομμύρια ΕΥΡΩ επί πλέον! Είναι μέτρα σπασμωδικά, κοντόφθαλμα και δείχνουν μια κρίση πανικού. Σιγά μην τους έπιασε ο πόνος για το περιβάλλον! Δεν λύνεται έτσι το πρόβλημα! Χθες Κλιματιστικά – Σήμερα Ι.Χ – Αύριο Ψυγεία κλπ. Κι αν τα κατασκευάζαμε εδώ στην Ελλάδα, θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα χρήματα θα έμεναν στη χώρα. Όμως θα τα εισάγουμε και μάλιστα με δανεικά!

Και ενώ το φαινόμενο του θερμοκηπίου ΘΕΡΙΕΥΕΙ και ενώ η Κλιματική Αλλαγή επιταχύνεται και καθιστά πλέον ορατά –και στον πιο δύσπιστο πλέον- και στη χώρα μας όλα τα συμπτώματα αυτής της κατάρρευσης (ξηρασία, λειψυδρία, πυρκαγιές, υψηλές θερμοκρασίες κλπ), η κυβέρνηση, με αυτή την πολιτική που ακολουθεί, μοιάζει να βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου: Σε έναν άλλο αιώνα και σε μια άλλη χώρα…

Η βιώσιμη «ανάπτυξη», στην οποία πρέπει να προχωρήσουμε αμεσα (ως χώρα και ως πλανήτης), βρίσκεται πέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων…

Τελικά, ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑ δεν είναι τίποτα άλλο από… ΑΝΘΡΑΚΕΣ (διοξείδιο του άνθρακα).


Καλαμάτα 23-07-2009


ΠΚ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ