23 Μαρ 2009

ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟΝ

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΥΠΟ ΔΙΩΓΜΟΝ

Να πέσουν επιτέλους οι κουκούλες της υποκρισίας
και της κοινωνικής αναλγησίας


Τις τελευταίες βδομάδες, πληθαίνουν τα κρούσματα κατάφωρης παραβίασης στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων με την ανοχή της κοινωνίας. Σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα διάχυτης κι ανεύθυνης βίας, γενικευμένης οικονομικής και κοινωνικής ανασφάλειας και απαξίωσης του πολιτικού συστήματος, τα σχεδόν καθημερινά περιστατικά καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων περνούν απαρατήρητα. Αντ’ αυτού η «κοινωνία του θεάματος» όπου ζούμε, συμψηφίζοντας ανθρώπινες ζωές με σπασμένα τζάμια, επιτάσσει και υποθάλπει την αυθαίρετη επίδειξη κρατικού «τσαμπουκά», με την επιχειρούμενη νομοθετική ενίσχυση των μηχανισμών καταστολής και περιορισμού των ατομικών ελευθεριών, λες και η έλλειψη περισσότερου και πιο «αποτελεσματικού» αστυνομικού κράτους είναι το πρόβλημα.

Η συγκλονιστική ιστορία της Κατερίνας Γκουλιώνη, που βρέθηκε νεκρή κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, δεμένη πισθάγκωνα με χειροπέδες στη διάρκεια της εκδικητικής μεταγωγής της από τις φυλακές της Θήβας σε σωφρονιστικό κατάστημα της Κρήτης, μας αφήνει άφωνους και -αν επιβεβαιωθεί- μας γυρνάει στο Μεσαίωνα. Η Γκουλιώνη είχε πρωτοστατήσει στις κινητοποιήσεις των κρατουμένων γυναικών για τη βελτίωση των συνθηκών στις φυλακές και με επιστολή της ένα μήνα πριν το θάνατό της προς τον Συνήγορο του Πολίτη είχε καταγγείλει την εξευτελιστική πρακτική της υποχρεωτικής κολπικής εξέτασης από αναρμόδια πρόσωπα στις γυναικείες φυλακές.

Οι καταγγελίες των εργαζομένων στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Πάτρας για τη φασιστική συμπεριφορά των διοικούντων και τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησης των εγκλείστων μας συγκλονίζουν, όπως και ο πρωτοφανής εμπαιγμός του συνόλου των κρατουμένων της χώρας από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και η μη ικανοποίηση των αιτημάτων τους για πιο ανθρώπινες συνθήκες κράτησης και μεταγωγών μετά τις πρόσφατες κινητοποιήσεις τους.

Η απόφαση του Αρείου Πάγου, που δικαίωσε επιχείρηση η οποία απέλυσε εργαζόμενο επειδή ήταν φορέας AIDS, είναι απίστευτη, όπως και η απόφαση του ΟΑΕΔ να εξαιρέσει από προγράμματα απασχόλησης απεξαρτημένων χρηστών τους καταδικασθέντες με βάση το νόμο περί «ναρκωτικών». Τέτοια γεγονότα αποκαλύπτουν τον υφέρποντα ρατσισμό μιας υποκριτικής κοινωνίας, που αρέσκεται να επιδεικνύει τον ανθρωπισμό της και την κοινωνική ευαισθησία της προς τους πάσης φύσεως «περιθωριακούς», φτάνει να μην ενοχληθεί προσωπικά.

Ο ξυλοδαρμός, στις φυλακές Αλικαρνασσού, του αντιεξουσιαστή Γιάννη Δημητράκη από έγκλειστους παρακρατικούς Χρυσαυγίτες με επικεφαλής τον περιώνυμο Περίανδρο (Αντώνη Ανδρουτσόπουλο), ο οποίος αναθάρρησε μετά την πρόσφατη ευνοϊκή γι’ αυτόν δικαστική απόφαση για τη δολοφονική απόπειρα εναντίων 3 μελών του φοιτητικού κινήματος, φανερώνει ότι το παρακράτος μπορεί να δρα ανενόχλητο ακόμη και μέσα στα σωφρονιστικά καταστήματα, υπό την ανοχή προφανώς των εντεταλμένων για την τήρηση της τάξης οργάνων. Σημειωτέον ότι ο Δημητράκης είχε ζητήσει τη μεταγωγή του σε άλλες φυλακές, επειδή δεχόταν απειλές για τη ζωή του, αίτημα που αγνοήθηκε επιδεικτικά από τη διεύθυνση των φυλακών.

Τέλος, η εκδικητική και νομικά διάτρητη στάση της πολιτείας απέναντι στους ανήλικους συλληφθέντες στη Λάρισα που κατηγορούνται με βάση τον αντιτρομοκρατικό νόμο, με αφορμή τα γεγονότα του Δεκέμβρη, που ακολούθησαν την αδιανόητη δολοφονία του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου από αστυνομικό, αποκαλύπτει ότι οι Ναζί δεν ήταν οι τελευταίοι που εφάρμοσαν την αρχή της «συλλογικής ευθύνης».

Μετά απ’ όλα αυτά, και άλλα παρόμοια γεγονότα με πρωταγωνιστές μετανάστες και Έλληνες πολίτες, που συνήθως αγνοούμε γιατί δεν φτάνουν ποτέ στη δημοσιότητα, αναρωτιέται κανείς για ποιο «κράτος δικαίου» και ποια «ευνομούμενη κοινωνία» μιλάμε. Ως Οικολόγοι Πράσινοι, που πρώτοι απ’ όλους και από θέση αρχής στεκόμαστε απέναντι στην κάθε λογής βία, πιστεύουμε ότι για να έχουμε δικαίωμα, ως κοινωνία, να ζητάμε να βγουν οι γνωστές «κουκούλες», οφείλουμε να απαιτήσουμε, προς πάσα κατεύθυνση -κράτος, κοινωνικές ομάδες, τους ίδιους μας τους εαυτούς- να πέσουν και οι κουκούλες της υποκρισίας, της απάνθρωπης αδιαφορίας και της κοινωνικής αναλγησίας.

Αν δεν αναλάβουμε προσωπικά -ο καθένας κι η καθεμιά μας- τις ευθύνες μας για όσα συμβαίνουν γύρω μας, τα χειρότερα καραδοκούν.

Σε αυτό το πλαίσιο:

· Απαιτούμε την απόσυρση των μέτρων που ανακοίνωσε ο Υπ. Δικαιοσύνης και καλούμε τους δικηγορικούς συλλόγους και τους νομικούς να διεκδικήσουν την απαξίωση των μέτρων

· Απαιτούμε να σταματήσει το «κουκούλωμα» υποθέσεων κρατικής και αστυνομικής αυθαιρεσίας

· Συμπαραστεκόμαστε στα δίκαια αιτήματα των κρατουμένων της χώρας αλλά και του Συντονιστικού Κοινής Δράσης για τους συλληφθέντες του Δεκέμβρη στη Λάρισα

· Καλούμε την εξεγερμένη νεολαία να μην αναζητά διέξοδο στην ατελέσφορη βία αλλά να οικοδομήσουμε την άλλη κοινωνία που ονειρευόμαστε μέσα από την αυτόνομη δημιουργία και την αυτο-οργάνωση


Θεματική Ομάδα των Οικολόγων Πράσινων
για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα


Για περισσότερες πληροφορίες:

Θέμης Δημητρακόπουλος, 6939 240542

19 Μαρ 2009

21 Μάρτη: Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

Αθήνα, 19.03.2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η δασοπονία στην Ελλάδα θα τιμηθεί όταν αλλάξουν οι πολιτικές


Η 21η Μαρτίου έχει καθιερωθεί και τιμάται από τη διεθνή κοινότητα ως η Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας, επισημαίνοντας έτσι τη σημασία των δασικών οικοσυστημάτων για την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη, αλλά και της επιστήμης της Δασοπονίας για την προστασία τους.
Θεωρούμε ότι η Δασοπονία στην Ελλάδα μπορεί να τιμηθεί πραγματικά και ουσιαστικά μόνο όταν αποκατασταθεί το κύρος της, που έβλαψαν οι πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων. Στη χώρα μας θα μπορούμε να γιορτάσουμε αληθινά την Ημέρα Δασοπονίας μόνο όταν:
• χαραχθεί μία συνεκτική πολιτική με γνώμονα την προστασία του δασικού μας πλούτου
• αναδιοργανωθεί η Δασική Υπηρεσία, που τα τελευταία χρόνια υπολειτουργεί χωρίς να μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντά της και να παράξει ουσιαστικό έργο
• γίνει κατανοητή η σημασία της πρόληψης στη δασοπροστασία και επενδυθούν πόροι σε αυτή, εκπαιδευτούν οι τοπικές κοινωνίες και κάνουν την προστασία του δάσους δική τους υπόθεση
• δημιουργηθεί Ενιαίος Φορέας Δασοπυρόσβεσης, στον οποίο θα συνεργάζονται όλες οι εμπλεκόμενες με τη δασοπυρόσβεση υπηρεσίες (Δασική, Πυροσβεστική, Πολιτική Προστασία) κάτω από ένα σαφώς ορισμένο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και με υποχρεωτική εκπαίδευση όλων των υπαλλήλων για την άμεση επέμβασή τους και την αποτελεσματική κατάσβεση των πυρκαγιών
• συνταχθούν οι δασικοί χάρτες και καταρτιστεί το δασικό κτηματολόγιο
• εφαρμόζεται ο νόμος σε όλες τις περιπτώσεις προσπάθειας υποβάθμισης δάσους ή δασικής έκτασης
• γίνει κατανοητή η αυξημένη υποχρέωση όλων μας για την προστασία και διατήρηση του δασικού μας πλούτου στην εποχή της κλιματικής αλλαγής, η οποία συμβάλλει στο φαινόμενο των μεγάλων και δύσκολα αντιμετωπίσιμων πυρκαγιών.
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι φέτος δεν θα κινδυνεύσουν άλλα δάση. Η αδυναμία, όμως, της κυβέρνησης να μάθει από το πάθημα του 2007 και να ασκήσει δασική πολιτική με υπευθυνότητα και σοβαρότητα οδήγησε σε επίσης μεγάλες πυρκαγιές το 2008 (Σκύρος, Σκόπελος, Ρόδος, Νάξος, κ.ά), ενώ ταυτόχρονα μας άφησε άφωνους μπροστά στην αποκάλυψη σκανδάλων που στόχο είχαν την εκμετάλλευση σημαντικών οικοσυστημάτων και βιοτόπων.
Αν προσθέσει κανείς και τις τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού κ. Χατζηγάκη ότι «δεν κατανοεί γιατί μια έκταση με πουρνάρια και αγριόχορτα αποτελεί θέμα συζήτησης», αναφερόμενος στην επίμαχη έκταση στο Πανόραμα, καθώς και τις απόψεις του περί «αυστηρής νομοθεσίας που διέπει τα δάση τα τελευταία 50-60 χρόνια», τότε μάλλον δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε πολλά…

Θεματική Ομάδα για το Περιβάλλον
των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ

11 Μαρ 2009

Ανασκόπηση των εισηγήσεων της Ημερίδας:
"Οι προστατευόμενες περιοχές της Ελληνικής Φύσης"

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

www.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

18.2.09

«Χαράσσουμε μια άλλη προοπτική για την ελληνική φύση»

Ανασκόπηση των εισηγήσεων της Ημερίδας
«Οι προστατευόμενες περιοχές της ελληνικής φύσης
ως ευκαιρίες εφαρμογής ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου»

που πραγματοποίησαν οι Οικολόγοι Πράσινοι στις 7-2-09 στη Θεσσαλονίκη

http://ecogreensnatura2000.blogspot.com

Την αγωνία τους, τις προτάσεις τους αλλά και το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία της φύσης παρουσίασαν περί τα είκοσι (20) ιδρύματα, οργανώσεις και φορείς, που συμμετείχαν στην Ημερίδα Διαλόγου για την κατάσταση των προστατευόμενων περιοχών και για την ανάγκη προστασίας και διαχείρισής τους, εκδήλωση που οργανώθηκε με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρας υγροτόπων.

Τις πολιτικές προτάσεις των Οικολόγων Πράσινων ανέπτυξε ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου του κόμματος για το ευρωκοινοβούλιο, Μιχάλης Τρεμόπουλος, η επικεφαλής της ομάδας των Πράσινων στο κοινοβούλιο της Βιέννης, Μαρία Βασιλάκου και ο Νίκος Χρυσόγελος, μέλος της Γραμματείας και συντονιστής της εκλογικής καμπάνιας.

Παρεμβάσεις στις οποίες κατέθεσαν τις εμπειρίες τους από τη διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων έκαναν η έπαρχος Λαγκαδά, Πόπη Καλαϊτζή, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας είναι η λίμνη Κορώνεια και ο πρώην αντινομάρχης Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπίκος, ο οποίος ως αντινομάρχης αγροτικής ανάπτυξης Θεσσαλονίκης διαχειρίστηκε τόσο το θέμα της Κορώνειας, όσο και το Δέλτα του Αξιού.

Όλο το κείμενο της Ανασκόπησης εδώ ecogreensnews

7 Μαρ 2009

Οι Οικολόγοι Πράσινοι σχολιάζουν
την "πράσινη ανάπτυξη" του ΠΑΣΟΚ

«ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΗΛΙΟΥ;
06.03.2009

Η παρουσίαση των προτάσεων του ΠΑΣΟΚ για την «Πράσινη Ανάπτυξη» επιβεβαιώνει δυστυχώς τη διαχρονική του τακτική να υπόσχεται στους πάντες τα πάντα.

Μια πρώτη ανάγνωση των δηλώσεων του προέδρου του, αλλά και της επίσημης περίληψης του κειμένου διαλόγου που κατέθεσε, δείχνει ότι οι άνθρωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης είτε δεν έχουν κατανοήσει το νόημα των πράσινων προτάσεων, είτε δεν είναι διατεθειμένοι να πουν την αλήθεια στους πολίτες.

• Χρειάζεται κάποιος να τους εξηγήσει ότι η «πράσινη ανάπτυξη» δεν είναι ο επόμενος πακτωλός για κάθε πικραμένο, αλλά ένα πλαίσιο για επείγουσες οικονομικές παρεμβάσεις που θα αμβλύνουν τις κοινωνικές συνέπειες της κρίσης και θα προσφέρουν πολύτιμη ανάσα χρόνου στα περιβαλλοντικά μέτωπα, ανοίγοντας το δρόμο για άλλα πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης.

• Δεν έχει ως τώρα επινοηθεί είδος πράσινης ανάπτυξης, με ή χωρίς εισαγωγικά, συμβατό με τις σημερινές θέσεις του ΠΑΣΟΚ για το επίδομα θέρμανσης, την εκτροπή του Αχελώου, τα γήπεδα γκολφ, τους νέους αυτοκινητοδρόμους στην Αττική ή την εκτός Σχεδίου δόμηση.

• Αποτελούν μάλλον δυσοίωνη απειλή οι θριαμβολογίες για το σχεδιασμό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, που είχαν χαρακτηρισθεί παράδειγμα προς αποφυγή από τις διεθνείς περιβαλλοντικές οργανώσεις.

• Για όσους ενδιαφέρονται, τέλος, για λεπτομέρειες, αξίζει την προσοχή ότι οι προτεινόμενοι στόχοι για την «πράσινη ενέργεια» μόλις που φτάνουν το στόχο που πρόσφατα διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση της ΝΔ και παραμένουν κάτω από το μέσο όρο της Ε.Ε.

Είναι σαφές ότι η αξιωματική αντιπολίτευση προσπαθεί να ανταποκριθεί επικοινωνιακά στην απαίτηση της κοινωνίας για «κάτι πιο πράσινο», χωρίς να θυσιάσει καμιά από τις αγκυλώσεις που σφράγιζαν μέχρι τώρα την πολιτική της. Σε μια εποχή που κυβερνήσεις όλων των αποχρώσεων αναγκάζονται να προωθήσουν κάποιες πράσινες επενδύσεις, η Ελλάδα αντιμετωπίζει έτσι ορατό κίνδυνο να βιώσει την τάση αυτή ως απλή επικοινωνιακή σαπουνόφουσκα, πετώντας στα σκουπίδια τη μόνη ορατή ευκαιρία της για ουσιαστική έξοδο από την κρίση.

Τελικά το ΠΑΣΟΚ επιβεβαιώνει με τον τρόπο του, πόσο δύσκολο είναι να προχωρήσουν τα υπάρχοντα κόμματα σε δειλά έστω οικολογικά ανοίγματα, χωρίς μακροχρόνια πίεση από ισχυρό πράσινο κίνημα. Για όσους λοιπόν ενδιαφέρονται για το «πρασίνισμα» των κομμάτων τους, η ενίσχυση των Οικολόγων Πράσινων και η οικοδόμηση θεματικών πλειοψηφιών στην κοινωνία αποτελεί βραχυπρόθεσμα τον αποτελεσματικότερο δρόμο.


Η Εκτελεστική Γραμματεία των Ο.Π.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070
Νίκος Χρυσόγελος 6936 672882
Μιχάλης Τρεμόπουλος 6976 448442

Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για “πράσινη ανάπτυξη”
και η πολιτική οικολογία

Τώρα μπορώ να υποστηρίξω με περισσότερη σιγουριά πόσο απαραίτητος είναι ο πολιτικός φορέας της οικολογίας, οι Οικολόγοι Πράσινοι. Και να το καταλάβει ο κόσμος. Η πίεση που με τον τρόπο τους ασκούν οι Οικολόγοι Πράσινοι, καταλυτικά πολλές φορές, στο να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους τα άλλα κόμματα, είναι αρκετή. Είδαμε χθες τις θέσεις που παρουσίασε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ για την “πράσινη ανάπτυξη”. Σύμφωνοι, ίσως περισσότερο να πρόκειται για ένα κείμενο διαλόγου με μπόλικη αοριστολογία, ίσως γιατί βλέπει να χάνει δημοσκοπικά ένα ποσοστό προς την οικολογία, που εκλογικά του στερεί την αυτοδυναμία. Δεν παύει όμως να αναφέρεται, έστω και φραστικά, στην ανάγκη για “πράσινη ανάπτυξη”…

Οι προτάσεις βέβαια του ΠΑΣΟΚ δεν είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής διαπραγμάτευσης και συζήτησης, που να δείχνει την ωρίμανση του κόμματος. Ποιος συζήτησε και κατέληξε σ’ αυτές τις θέσεις; Είναι συλλογικές ή απλώς συρραφή και αντιγραφές άλλων;; Πολλά από αυτά είναι θέσεις, που η πολιτική οικολογία τις διαμορφώνει και τις αποφασίζει συλλογικά, που τις έχει πει εδώ και πολλά χρόνια. Πολλά επίσης σημεία του κειμένου αντιφάσκουν με πρόσφατες θέσεις του, όπως επίδομα θέρμανσης, στήριξη στην καύση απορριμμάτων, υποστήριξη των μεγάλων ξένων επενδύσεων στον τουρισμό και τα γήπεδα γκολφ κ.ά, αλλά και θέσεις που συνεχίζει να υποστηρίζει, όπως εκτροπή Αχελώου, αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό κ.ά (μια αναλυτική μελέτη θα επέτρεπε ίσως περισσότερο σχολιασμό σε επιμέρους σημεία).

Ένα ερώτημα είναι, με ποιο πολιτικό δυναμικό θα υλοποιηθούν αυτά; Με το πολιτικό προσωπικό, που μέχρι χθες εφάρμοσε μια άκρως αντιπεριβαλλοντική κυβερνητική πολιτική;; Το ΠΑΣΟΚ, όπως και τα άλλα κόμματα, πρέπει να πείσουν ότι τα στελέχη τους τα έχουν αφομοιώσει αυτά, και ότι απορρίπτουν το παρελθόν τους. Έχουν αντιληφθεί οι άνθρωποι του ΠΑΣΟΚ στους διάφορους θεσμούς, όπως στην Αυτοδιοίκηση και αλλού, την ανάγκη γι’ αυτές τις αλλαγές; Θα εγκαταλείψει το ΠΑΣΟΚ τις παλιές θέσεις του; Θα αναιρέσει το πρόγραμμά του;; θα το δηλώσει δημόσια;;; Εδώ στη Φθιώτιδα, για παράδειγμα, θα προσαρμόσουν τα στελέχη του πρακτικά τη συμπεριφορά τους και τις θέσεις τους για τα Γήπεδα Γκολφ στον Έξαρχο της Αταλάντης, τα Μεταλλεία στην Οίτη, τον Ε65 και την Κοιλάδα του Σπερχειού κ.ά; Θα κάνει κάθαρση και θα αποκαλύψει τα διεφθαρμένα στελέχη του της κυβερνητικής περιόδου;; Πού πήγαν τα χρήματα από τα μαύρα ταμεία της Siemens, για παράδειγμα;;; Δυστυχώς η κοινωνία δεν εμπιστεύεται με ευκολία τα παραδοσιακά κόμματα, γιατί τόσα χρόνια άλλα έλεγαν και άλλα έκαναν. Και φυσικά γιατί δεν έχουν απολογηθεί, ειδικά αυτά που κυβέρνησαν, όπως το ΠΑΣΟΚ, και δεν έχουν κάνει την αυτοκριτική τους για τα λάθη, που μας οδήγησαν στη σημερινή κρίση.

Σε λίγο όλοι θα μιλάνε για "πράσινη λύση". Όχι τόσο γιατί είναι της μόδας ή θα πάρουν περισσότερους ψήφους, αλλά γιατί πράγματι είναι η μόνη λύση στην κρίση. Οι συνθήκες αλλάζουν ταχύτατα... Θα είμαστε εμείς πρώτοι που θα επικροτήσουμε μια πράγματι πράσινη πολιτική του οποιουδήποτε κυβερνητικού κόμματος. Πράσινη πολιτική στην πράξη και όχι στα λόγια. Πρασίνισμα της οικονομίας και της φορολογίας, της παιδείας, της υγείας, της γεωργίας, αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου, ανακατανομή του πλούτου με βάση το οικολογικό αποτύπωμα και τη βιωσιμότητα. Πράσινη πολιτική στα πλαίσια μιας περιφερειακής, πολυκεντρικής, πολυλειτουργικής, ισόρροπης, ήπιας ανάπτυξης με σεβασμό στους φυσικούς πόρους και στο περιβάλλον.

Και βέβαια δε θέλουμε να ζήσουμε πάλι μια συνταγή τύπου Ανδρέα Παπανδρέου μετά την μεταπολίτευση. Του “όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω”… Στη μεταπολίτευση το ΠΑΣΟΚ οικειοποιήθηκε τα συνθήματα της αριστεράς, εκμεταλλεύτηκε τα αντιδεξιά, αντιαμερικανικά και αντιΝΑΤΟικά αισθήματα του λαού της εποχής, είχε τον "χαρισματικό" ηγέτη και κατάφερε με τη βοήθεια μιας διασπασμένης αριστεράς να κυριαρχήσει στον λεγόμενο "δημοκρατικό" χώρο. Ο σημερινός πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν είναι Ανδρέας για να μπορέσει να εκφράσει αντίστοιχα το χώρο της ριζοσπαστικής οικολογίας, γιατί και οι εποχές έχουν αλλάξει και ο κόσμος “δεν τσιμπάει”.

Τέλος χαιρόμαστε όταν οι άλλοι πολιτικοί χώροι μετακινούνται προς τις προτάσεις μας. Χαιρόμαστε γιατί εμείς τα λέμε αυτά εδώ και καιρό. Άρα είμαστε πιο αξιόπιστοι, γιατί δεν τα ανακαλύψαμε τώρα και, κυρίως, γιατί δεν έχουμε τα “βαρίδια” του παρελθόντος, που κάνουν την κοινωνία δύσπιστη. Είναι καλό που επιτέλους τα κόμματα αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να αλλάξουν τις πολιτικές τους και χαιρόμαστε που η δική μας παρουσία στην πολιτική τα αναγκάζει να βάλουν λίγο “πράσινο” λόγο στο πρόγραμμά τους Η παρουσία των Οικολόγων Πράσινων στην ευρωβουλή και στην βουλή θα τα αναγκάσει να βάλουν και λίγο “πράσινη” πράξη και να μην μένουν μόνο στα λόγια. Άρα υποσχόμαστε περισσότερο “πρασίνισμα” με την ενδυνάμωση των Οικολόγων Πράσινων και με μια ισχυρή ομάδα πρασίνων βουλευτών στη Βουλή και στην Ευρωβουλή.

Στέφανος Σταμέλλος
Μέλος των Οικολόγων Πράσινων

5 Μαρ 2009

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ: Μην πυροβολείτε τις ΑΠΕ!

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΟΜΜΑ

www.ecogreens.gr ecogreen@otenet.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

05.03.2009

Μην πυροβολείτε τις ΑΠΕ!

Το τελευταίο διάστημα έχουν δει τα φώτα της δημοσιότητας περιπτώσεις σημαντικών έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως το Φωτοβολταϊκό Πάρκο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, των οποίων η υλοποίηση κινδυνεύει λόγω αντιδράσεων και προσφυγών τοπικών φορέων. Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ, τηρουμένων των νόμιμων προϋποθέσεων και των περιβαλλοντικών προδιαγραφών, είναι σαφώς υπέρ της ανάπτυξης των ΑΠΕ καθώς αυτές –μαζί με την εξοικονόμηση ενέργειας– αποτελούν τα βασικά εργαλεία για τη μείωση των εκπομπών CO2 και τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Το σχεδιαζόμενο Φ/Β Πάρκο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη είναι από τα μεγαλύτερα στον κόσμο και μπορεί να προσφέρει σημαντικά ποσά ενέργειας αντίστοιχης της κατανάλωσης του 42% των νοικοκυριών του Ν. Αρκαδίας. Θα υλοποιηθεί μάλιστα σε χώρο αποκατάστασης εξαντλημένων ορυχείων και θα προσφέρει όχι μόνο περιβαλλοντικά αλλά και σημαντικά οικονομικά οφέλη στην περιοχή μεταξύ των οποίων η δημιουργία 30 μόνιμων θέσεων εργασίας.

Εναντίον του έργου έχουν προσφύγει στο ΣτΕ η Πανελλήνια Κυνηγετική Συνομοσπονδία, η Κυνηγετική Ομοσπονδία Πελοποννήσου, και ένας κάτοικος της Μεγαλόπολης, επιτυγχάνοντας την προσωρινή αναστολή της υλοποίησης του. Οι λόγοι που επικαλούνται αφορούν στις επιπτώσεις του έργου στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής και ιδιαίτερα στην αναπαραγωγή και στην εν γένει διαβίωση των θηραμάτων(!) λόγω της αντανάκλασης του ήλιου στα Φ/Β πάνελ. Δεν γνωρίζουμε πού βασίζουν την εκτίμηση τους αυτοί οι κυνηγοί, απορούμε όμως γιατί δεν επικαλούνται και την προφανή επίπτωση που η αντανάκλαση του ήλιου στα Φ/Β πάνελ θα έχει και …στην ορθή και αποτελεσματική στόχευση των θηραμάτων!

Πέραν του γεγονότος ότι υπάρχουν σοβαρά επιστημονικά στοιχεία και μαρτυρίες όπως της Greenpeace και του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που αντικρούουν τους ισχυρισμούς αυτούς, η ΔΕΗ έχει δεσμευθεί σε σημαντικά περιβαλλοντικά αντισταθμιστικά έργα, όπως η δενδροφύτευση 750 στρεμμάτων περιμετρικά του χώρου εγκατάστασης και επιπλέον 1.350 στρεμμάτων σε περιοχές που θα υποδείξει ο Δήμος καθώς και η κατασκευή δύο λιμνών χωρητικότητας 100.000 κ.μ.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ τάσσονται υπέρ του έργου και καλούν τους προσφεύγοντες να σκεφθούν συνολικά το περιβάλλον, να αναλογιστούν τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η χρήση των ορυκτών καυσίμων τόσο στην περιοχή της Μεγαλόπολης, όσο και στον πλανήτη συνολικά και να σταματήσουν να εμποδίζουν το έργο.

Σε ότι αφορά στα αιολικά πάρκα, στο θεσμικό πλαίσιο της αδειοδότησης τους πρόσφατα προστέθηκε και το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις ΑΠΕ, το οποίο, παρά τις σημαντικές αδυναμίες του, θέτει σαφείς και αυστηρές προϋποθέσεις για τη χωροθέτηση των αιολικών πάρκων σε ότι αφορά τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, ενώ μάλιστα είναι αδικαιολόγητα περιοριστικό για τις ΑΠΕ σε ότι αφορά άλλες ανθρωπογενείς χρήσεις όπως η οικιστική και η τουριστική. Επίσης οι διαδικασίες αξιολόγησης και δημοσιοποίησης κάθε πρότασης έργου δίνουν επαρκώς την ευκαιρία σε όποιον έχει βάσιμες αντιρρήσεις να τις υποβάλλει και να συνεκτιμηθούν.

Με βάση τα παραπάνω, οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ τίθενται υπέρ της εγκατάστασης αιολικών πάρκων εφόσον βέβαια αυτά πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις και περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Παράλληλα επιδιώκουν να δρουν τόσο κεντρικά όσο και τοπικά ανοίγοντας το δημόσιο διάλογο ώστε να αμβλύνονται οι αδικαιολόγητες και να εισακούονται οι βάσιμες και τεκμηριωμένες αντιδράσεις.

Οι ΑΠΕ δεν μπορούν να αναπτυχθούν ερήμην ή ενάντια στη θέληση των τοπικών κοινωνιών, ούτε όμως έχουν καμία προοπτική αν επικρατήσει μια λογική που λέει ότι «είμαστε υπέρ των ΑΠΕ, όσο αυτές είναι μακριά από εμάς». Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ θέλουμε να επιδείξουμε πως οι ΑΠΕ, εκτός από καθαρή ενέργεια, μπορούν να προσφέρουν ευκαιρίες για ουσιαστική τοπική ανάπτυξη, χωρίς τις καταστροφικές συνέπειες του μαζικού τουρισμού και της οικοδόμησης.

Παράλληλα, επισημαίνουμε ξανά ότι για την αναγκαία αλλαγή του ενεργειακού μας μοντέλου και τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής είναι απαραίτητο να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα και προϋποθέσεις και για τη μικρής κλίμακας και οικιακή εφαρμογή των ΑΠΕ. Ειδικά η τεχνολογία των φωτοβολταϊκών σε συνδυασμό με το κλίμα της Ελλάδας αποτελεί προνομιακή λύση, γεγονός που οι κυβερνήσεις και η διοίκηση στη χώρα μας έχουν αποτύχει ως σήμερα να κατανοήσουν.

Η Θεματική Ομάδα Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής
των Οικολόγων Πράσινων


Για περισσότερες πληροφορίες: Κώστας Κατώπης 6972 033070

ΑΣΩΠΟΣ: Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

www.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

04/03/2009

ΑΣΩΠΟΣ: Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


Η συνεχιζόμενη ρύπανση της ευρύτερη περιοχής από την ανεξέλεγκτη διαχείριση των αποβλήτων βιομηχανιών της περιοχής των Οινοφύτων είναι ένα τεράστιο οικολογικό, πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο. Η λύση δεν είναι να κρύψουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί αλλά να το επιλύσουμε ώστε να εξασφαλιστούν συνθήκες παραγωγής στη βιομηχανία και στη γεωργία που δεν θα μεταφέρουν μέρος του κόστους στην υγεία των πολιτών, το περιβάλλον και τις άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
Από τον Αύγουστο του 2007, όταν για πρώτη φορά δημοσιοποιήθηκε το πρόβλημα της ρύπανσης των υπόγειων νερών των περιοχών του Ασωπού ποταμού, η περιβαλλοντική υποβάθμιση συνεχίζεται χωρίς να έχουν αποδοθεί ευθύνες στους ρυπαίνοντες – κατά παράβαση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για την Περιβαλλοντική Ευθύνη. Η τότε σχετική ανακοίνωση του Υπουργού κ. Σουφλιά για την αντιμετώπιση του προβλήματος αφορούσε στην ταυτοποίηση των ρυπογόνων δραστηριοτήτων πέριξ του ποταμού. Τι έχει κάνει το ΥΠΕΧΩΔΕ από τότε; Ακόμα και σήμερα δεν έχουν ταυτοποιηθεί οι βιομηχανίες που έχουν την κύρια ευθύνη για τη ρύπανση – αν και είναι σχετικά εύκολο με βάση την παραγωγική τους διαδικασία και άλλους παράγοντες που μπορούν να εξεταστούν - ώστε να αναλάβουν και το πλήρες κόστος της εξυγίανσης των ρυπασμένων νερών και εδαφών καθώς και της αποκατάστασης της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και οικονομικής βλάβης που έχουν προκαλέσει, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
«Η απουσία λύσεων συνεχίζει να μεταφέρει το κόστος στην κοινωνία» δήλωσε η Μαρία Βιτωράκη, συντονίστρια θεμάτων νερού των Οικολόγων Πράσινων. «Τα πρόσφατα γεγονότα με ακραίες επιθέσεις και βιαιοπραγίες εκ μέρους μικρής μερίδας αγροτών σε ενεργούς πολίτες της περιοχής των Οινοφύτων, που είχαν σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό του π. Γιάννη Οικονομίδη , του ακτιβιστή που χρόνια τώρα αγωνίζεται για να αναστραφεί η πορεία της ραγδαίας υποβάθμισης της περιοχής, να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων και να προστατευθεί η υγεία τους, καταδεικνύει με τον πιο θλιβερό τρόπο πως η κρίση στην περιοχή της Βοιωτίας δεν είναι μόνο περιβαλλοντική αλλά έχει και βαθιές κοινωνικές αλλά και οικονομικές διαστάσεις».
«Το κόστος της ρύπανσης των νερών, εδαφών και της ατμόσφαιρας σήμερα μεταφέρεται στην κοινωνία που πληρώνει τις συνέπειες της κρίσης που άλλοι δημιούργησαν» δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος, μέλος της Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων. «Οι αγρότες πλήττονται δραματικά από την υποβάθμιση της περιοχής εφόσον τα παραγόμενα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα δεν θεωρούνται ασφαλή όταν παράγονται σε ένα επιβαρυμένο περιβάλλον και χάνουν την αξία τους. Θα πρέπει, όμως, το σύνολο της τοπικής κοινωνίας να αντιληφθεί ότι η κύρια αιτία αυτής της κρίσης είναι η ανεξέλεγκτη λειτουργία των βιομηχανικών μονάδων της περιοχής και η αποτυχία της διοίκησης να επιβάλλει την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και να εξασφαλίσει καθαρή βιομηχανική παραγωγή. Το πρόβλημα πρέπει να αναδειχθεί και να αντιμετωπιστεί σε όλες του τις διαστάσεις και όχι να κρυφτεί κάτω από το χαλί. Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε απαραίτητο τον ολοκληρωμένο έλεγχο των παραγόμενων τροφίμων στην ευρύτερη περιοχή του Ασωπού και την ενημέρωση των καταναλωτών σε σχέση με την ασφάλεια τους. Οποιαδήποτε οικονομική ζημιά δημιουργηθεί στους αγρότες/κτηνοτρόφους της περιοχής πρέπει να αποκατασταθεί με βάση την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Πληροφορίες: Μαρία Βιτωράκη, 6977523766, Νίκος Χρυσόγελος 6936672882,
Αναλυτικά για το θέμα της ρύπανσης του Ασωπού

Οι Οικολόγοι Πράσινοι υποστηρίζουν τις πρωτοβουλίες για ανθρώπινες συνθήκες ζωής και εργασίας, για προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος, για καθαρή παραγωγή στη Βοιωτία Καλούν σε μαζική συμμετοχή στην καμπάνια συλλογής υπογραφών. Φέρνουν το θέμα μέσα στο Ευρωκοινοβούλιο με εκδήλωση τον Απρίλιο σε συνεργασία με την Ομάδα των Πρασίνων Ευρωβουλευτών.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ, αλλά αυτές σίγουρα δεν είναι τα πρόστιμα που επιβάλλει το ΥΠΕΧΩΔΕ τα οποία δεν εκφράζουν την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αλλά περισσότερο την αρχή «ο πληρώνων συνεχίζει να ρυπαίνει». Ακόμα τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί – αν και όποτε εισπράττονται – δεν φαίνεται να διατίθενται για τον καθαρισμό και την εξυγίανση της ρυπασμένης περιοχής. Το ΥΠΕΧΩΔΕ οφείλει να πληροφορήσει τις τοπικές κοινωνίες τι ποσό έχει εισπραχθεί από την επιβολή των προστίμων και τι έχει επενδυθεί στην απορρύπανση της περιοχής;
Εταιρείες της περιοχής όπως η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, η EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΒΕ, η ALUMINCO AE, και η BERLING AEBE στις οποίες έχουν επιβληθεί πρόστιμα από το ΥΠΕΧΩΔΕ, συνεχίζουν να διαθέτουν πιστοποίηση για Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης. Τι ακριβώς σημαίνει στις περιπτώσεις αυτές η πιστοποίηση και πώς εφαρμόζεται; Ρωτάμε τον αρμόδιο φορέα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) και την Ελληνική Επιτροπή EMAS (ΥΠΕΧΩΔΕ) πώς σχολιάζει το παραπάνω;
Με ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν υπάρχει ακόμα και σήμερα χαρτογράφηση των ρυπασμένων περιοχών ούτε έχει πραγματοποιηθεί - δημοσιευτεί αναλυτική υδρογεωλογική μελέτη που να δείχνει την έκταση της ρύπανσης, τους κύριους ρύπους και τις τάσεις διασποράς/μετακίνησης τους στα υπόγεια νερά. Η ρύπανση εξαπλώνεται με γρήγορους ρυθμούς και δεν γίνεται καμιά προσπάθεια περιορισμού της, ώστε να προστατευθούν αποτελεσματικά τα υδατικά αποθέματα που δεν έχουν επιβαρυνθεί μέχρι σήμερα (π.χ αποθέματα Μαυροσουβάλας) αλλά κινδυνεύουν στο άμεσο μέλλον. Πότε θα ξεκινήσει η υδρογεωλογική μελέτη για την οποία έχει ήδη υποβάλλει λεπτομερή πρόταση το ΙΓΜΕ στο ΥΠΕΧΩΔΕ,, από ποιον και πότε θα δοθεί στη δημοσιότητα;
Κατά παράβαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας (Οδηγία Πλαίσιο για τα νερά 2000/60/ΕΚ), δεν υπάρχει σχέδιο διαχείρισης και πρόγραμμα παρακολούθησης της υδρολογικής λεκάνης του Ασωπού ποταμού για την κατάσταση των νερών (επιφανειακών και υπόγειων). Πότε θα ξεκινήσει το πρόγραμμα παρακολούθησης, ποιος θα το εφαρμόσει; Ποιος θα αναλάβει την εκπόνηση του διαχειριστικού σχεδίου της λεκάνης απορροής και πότε θα το διεκπεραιώσει; Ποιος θα αναλάβει τη διαβούλευση με τους πολίτες που επιτάσσει η εφαρμογή της Οδηγίας και πότε;
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ συμμετέχουμε και στηρίζουμε τον αγώνα των τοπικών κοινωνιών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης στις περιοχές του Ασωπού και την εξεύρεση κοινωνικά δίκαιων, βιώσιμων λύσεων που προστατεύουν την ανθρώπινη υγεία και τα οικοσυστήματα ενώ προωθούν υπεύθυνες οικονομικές και παραγωγικές δραστηριότητες.
Ζητάμε ολοκληρωμένο έλεγχο των βιομηχανικών δραστηριοτήτων για συμμόρφωσή τους με τους νέους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων στο διαδικτυακό τόπο του ΥΠΕΧΩΔΕ. Προτείνουμε η βιομηχανία, η τοπική κοινωνία αλλά και η κεντρική διοίκηση να συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο για βαθιές αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία των βιομηχανιών της περιοχής, στην βάση της «καθαρής» παραγωγής, των πράσινων τεχνολογιών και της πράσινης χημείας. Στηρίζουμε μια υπεύθυνη οικονομία και βιομηχανία καθώς και τη δημιουργία του αναγκαίου νομοθετικού, οικονομικού και φορολογικού πλαισίου (πχ μείωση του ΦΠΑ για υπηρεσίες, προϊόντα που θα συμβάλλουν στην καθαρή παραγωγή, φορολογικά κίνητρα, ειδικά προγράμματα συν-χρηματοδότησης ειδικά για την περιοχή) για την ενθάρρυνση των αλλαγών και των επενδύσεων που απαιτούνται.

Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ σε συνεργασία και με τις τοπικές κοινωνίες ζητάμε από τους πολίτες να κινητοποιηθούν και να συμβάλλουν στη λύση. Θα φέρουμε το θέμα στο ευρωκοινοβούλιο μέσω των Πρασίνων Ευρωβουλευτών καθώς και στις υπηρεσίες της Επιτροπής.

• Στις αρχές Απριλίου, οι Οικολόγοι Πράσινοι οργανώνουμε εκδήλωση στο Ευρωκοινοβούλιο με Θέμα: Τα προβλήματα εφαρμογής της Οδηγίας Πλαίσιο για τα νερά: χαρακτηριστικές περιπτώσεις Ασωπός, Κορώνεια, Κορινθιακός.
• Προτείνουμε μαζική υπογραφή του Κειμένου / Ψηφίσματος του Ραδιοτηλεοπτικού Σταθμού ΣΚΑΪ από τους Πολίτες ως μέσο αντίδρασης στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Ασωπού και των Οινοφύτων.
• Καλούμε το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος να ελέγξουν με κάθε διαθέσιμο και αποτελεσματικό τεχνολογικό μέσο (χρήση ενδο-καμερών), τους νόμιμους αγωγούς, αλλά και τις παράνομες διακλαδώσεις - διασυνδέσεις σε αυτούς, άλλων παράνομων και ρυπογόνων αγωγών.
• Καλούμε την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Βοιωτίας να ελέγξει κάθε αδειοδοτημένη αλλά και τις μη αδειοδοτημένες παραγωγικές εγκαταστάσεις της περιοχής.
• Καλούμε το Ε.ΣΥ.Δ. & το Τμήμα Διεθνών Δραστηριοτήτων & Ε.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (Γραφείο & Επιτροπή EMAS) να ελέγξουν την αξιοπιστία των Πιστοποιητικών ISO14001 & ΕΜΑS και να ενημερώσει για τα μέτρα που ελήφθησαν κατά των Φορέων Πιστοποίησης που είχαν εκδώσει τα εν θέματι πιστοποιητικά.
• Καλούμε, το Σώμα Επιθεωρητών του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. να ελέγχουν ενδελεχώς, τις αγορές – προμήθειες α’ & β’ υλών των υπό επιθεώρηση εταιρειών, για να έχουν πλήρη εικόνα των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των παραγόμενων αποβλήτων.
• Καλούμε τους νέους επιστήμονες αλλά και τους λοιπούς ενεργούς πολίτες της περιοχής Βοιωτίας – Ευβοίας και Βόρειας Αττικής που έχουν γνώσεις ή/και ευαισθησίες σε θέματα περιβάλλοντος να ενισχύσουν τις προσπάθειες των κατοίκων, των Τοπικών Φορέων Δράσης για την σωτηρία του Ασωπού, του Ι.Τ.Α.Π. και των Οικολόγων Πρασίνων.

Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχίζει να αποτελεί η περίπτωση του Ασωπού όχι μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτυχημένης περιβαλλοντικής πολιτικής αλλά και χαρακτηριστική περίπτωση περιβαλλοντικής και κοινωνικής διαφθοράς της πολιτικής εξουσίας.


ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΕΡIΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

27 Φεβ 2009

Για την έκφραση ενός ριζοσπαστικού
αλλά ήπιου λόγου από τους Οικολόγους Πράσινους

Του Γιώργου Μπλιώνη (Διδάκτορα. Οικολογίας)

Το κόμμα των Οικολόγων Πράσινων από την ίδρυσή του είχε έντονα ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά. Δεν ήταν ένα κόμμα απλού και επιφανειακού περιβαλλοντισμού. Αν και ο λόγος του για τη φύση και το περιβάλλον ήταν κυρίαρχος και κομβικός ήθελε να ξεπεράσει την ανεπάρκεια πολιτικής πίεσης του περιβαλλοντικού κινήματος και να εκφράσει το γενικευμένο λόγο μιας κοινωνικά ευαίσθητης οικολογικής προσέγγισης. Έτσι, στις βασικές αρχές του, πέρα από την προστασία του περιβάλλοντος, περιλαμβάνονταν και η προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων, η εμβάθυνση της δημοκρατίας σε πιο συμμετοχικές κατευθύνσεις, η ειρηνιστική και μη-βίαιη προσέγγιση στις προσωπικές, κοινωνικές και διεθνείς σχέσεις, η κοινωνική δικαιοσύνη.

Από την αρχή ήταν ξεκάθαρο ότι τοποθετούνταν υπέρ των συλλογικών λύσεων και όχι υπέρ μιας ατομικής (και ατομικιστικής) νεοφιλελεύθερης προσέγγισης. Επίσης, ήταν ισχυρή η πεποίθηση ότι βασικό κριτήριο πάντων (και της προστασίας του περιβάλλοντος) δεν είναι η χρηματική (ανταλλακτική) αξία, αλλά η αξία που προσδίδουμε εμείς, οι ανθρώπινες κοινωνίες, σε πράγματα και (κοινωνικές και περιβαλλοντικές) διαδικασίες. Γι' αυτό και υπήρχε έκδηλη συμφωνία με το σύνθημα "οι άνθρωποι (και το περιβάλλον) πάνω από τα κέρδη" και συμμετοχή στις πρωτοβουλίες και διαδηλώσεις ενάντια στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση των πολυεθνικών και της ασύδοτης καπιταλιστικής καταλήστευσης του πλανήτη.

Ευδιάκριτες ήταν επίσης οι αντιρατσιστικές και αντιεθνικιστικές προσεγγίσεις. Παρούσες ήταν και οι αντιαυταρχικές απόψεις, πολύτιμες για την υπεράσπιση της ελευθερίας. Ιδιαίτερα στα πλαίσια της εκπαίδευσης, της ομοσπονδιακής αντι-ιεραρχικής οργάνωσης, της δικτύωσης τοπικών παραγωγών (π.χ. βιολογικών προϊόντων, οι οποίοι κινδυνεύουν να γίνουν βορά των διατροφικών πολυεθνικών), της οργάνωσης οικο-κοινοτήτων, νομίζω ότι παρέχουν ενδιαφέρουσες προοπτικές.

Για την οικονομία πάντα οι Οικολόγοι Πράσινοι στόχευαν σε έναν άλλο δρόμο πέραν του κρατισμού και της ασύδοτης αγοράς. Τους ενδιέφερε έντονα η κοινωνική οικονομία και η έμφαση στην τοπική διάσταση και τη μικρή κλίμακα. Μια ιδιαίτερη ριζοσπαστική άποψη που εκφράστηκε εντός τους ήταν ότι το μέλλον της δημοκρατικής πολιτικής έγκειται πλέον στην αποδυνάμωση (και με νομοθετικά μέσα) των μεγάλων και πολυεθνικών επιχειρήσεων (και των τραπεζικών περιλαμβανομένων), οι οποίες συχνά λειτουργούν και σαν μικρές δικτατορίες και στην ενδυνάμωση, αυτοοργάνωση και δικτύωση των μικρών παραγωγών. Πολλοί εντός των Οικολόγων Πράσινων χρησιμοποιούσαν τον όρο αειφορική ανάπτυξη με επιφύλαξη, κυρίως επειδή είχε αναπτυχθεί μια έντονη κριτική στην έννοια της ανάπτυξης και του συνεπαγόμενου καταναλωτισμού από το οικολογικό κίνημα. Ασκούσαν κριτική στον παραγωγισμό και άκουγαν με ενδιαφέρον τις συζητήσεις περί από-ανάπτυξης ή περί πρωτοβουλιών όπως οι ανταλλαγές αγαθών χωρίς τη μεσολάβηση χρήματος.

Ωστόσο, ως κόμμα ήθελαν οι θέσεις τους να χαρακτηρίζονται από μετριοπάθεια και όχι ακρότητα. Προσπαθούσαν να συνδυάσουν γόνιμα το ρεαλισμό με το ουτοπικό στοιχείο της πολιτικής οικολογίας και δεν περίμεναν την... επανάσταση ή... το λιώσιμο των πάγων για να αρχίσουν να αλλάζουν τις συνειδήσεις και τις πρακτικές τις δικές τους και των διπλανών τους. Γι’ αυτό και δεν δίστασαν να εμπλακούν σε εκλογικές διαδικασίες και να ζητήσουν την εκλογή αντιπροσώπων τους στην Ελληνική Βουλή και το Ευρωκοινοβούλιο. Είναι επείγον να ληφθούν μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος που να υποστηρίζονται από ευρείες πλειοψηφίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, όπως επίσης και μέτρα για την εμβάθυνση της δημοκρατίας και την αντιμετώπιση της διαφθοράς, ώστε να μπορέσουν να υιοθετηθούν απαραίτητες για την κοινωνία αλλαγές. Είναι εμφανές ότι ως κόμμα προσπαθούν να ισορροπήσουν σε δυο βάρκες, την κοινοβουλευτική και την κινηματική. Πολλοί άλλωστε τους αποκαλούν «κόμμα ακτιβιστών».

Οι Οικολόγοι Πράσινοι παρέμειναν στην οικογένεια των Ευρωπαίων Πράσινων αν και δεν συμφωνούσαν πάντα με επιλογές τους ή με επιλογές επιμέρους εθνικών Πράσινων Κομμάτων. Ένιωθαν ικανοποίηση για τον πλουραλισμό απόψεων που επικρατεί εντός του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος και ήθελαν να εκφράσουν το δικό τους ιδιαίτερο πολιτικό χαρακτήρα. Μοιράζονταν τη φιλευρωπαϊκή τους διάθεση, αν και η κριτική τους στάση (ιδιαίτερα απέναντι στις επιλογές των ευρωπαϊκών ελίτ) ήταν πιο έντονη. Η εκλογή τους στην Ευρωβουλή θα τους επιτρέψει να συναντήσουν και να συνδιαμορφώσουν τα ευρωπαϊκά πράσινα ρεύματα.

Επίσης, ήθελαν να προωθήσουν έναν ειρηνικό, μη βίαιο και ήπιο πολιτισμό στις προσωπικές, κοινωνικές και διεθνείς σχέσεις. Εδώ ίσως υπήρξαν παραφωνίες, με ορισμένους φίλους που υιοθετούν εριστικές και ακραίες συμπεριφορές, απόλυτες θέσεις, έλλειψη διαλλακτικότητας, προσωπικές αντεγκλήσεις χωρίς πολιτική ουσία και περιεχόμενο, ακόμη και σε συνέδρια του κόμματος. Καλό θα ήταν να μην επαναληφθούν φαινόμενα «αρχέγονου φατριασμού», όπως στους Οικολόγους Εναλλακτικούς και γι’ αυτό η οργανωμένη επεξεργασία θέσεων και η έκφρασή τους θα πρέπει να ακολουθήσει πολιτισμένες, ήπιες και επεξεργασμένες κατευθύνσεις για να μην εξελιχθεί σε διαλυτικές αντεγκλήσεις χωρίς νόημα. Χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες για να υπάρχει ενότητα απέναντι σε δύσκολες επιλογές και ενδεχόμενα, ιδιαίτερα στην περίπτωση που προκηρυχθούν εθνικές εκλογές και εκλεγούν Πράσινοι βουλευτές.

Όσο αναπτύσσεται ο πολιτικός διάλογος εντός των Οικολόγων Πράσινων, τόσο θα εκφράζονται και διαφοροποιημένες πολιτικές στάσεις. Στάσεις που προσεγγίζουν τον οικο-φιλελευθερισμό, τον οικολογικό εκσυγχρονισμό, τον οικο-σοσιαλισμό, την κοινωνική οικολογία, ακόμη και τη βαθιά οικολογία. Γι’ αυτό ο διάλογος πρέπει να είναι οργανωμένος, αλλά και να λαμβάνει υπόψη την ήδη διαμορφωμένη πολιτική εικόνα, χωρίς να επιδιώκει να αρχίσει τη συζήτηση από το μηδέν, χωρίς να θέλει να ιδρύσει ένα άλλο κόμμα. Η ηπιότητα, η ομοφωνία και η προσπάθεια για μια κοινή συνισταμένη απόψεων δεν πρέπει να θολώνουν, να απονευρώνουν και να ακυρώνουν τις βασικές πολιτικές τοποθετήσεις.

Υπάρχουν και εντός των Οικολόγων Πράσινων πολλά στελέχη που προέρχονται από την αριστερά (ακόμη και την ελευθεριακή) ή ο λόγος τους περιλαμβάνει και αριστερά χαρακτηριστικά. Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, αλλά κάτι που εμπλουτίζει και ενισχύει την πολιτική επιχειρηματολογία. Από τη δεκαετία του ’60 άλλωστε και την εμφάνισή του το οικολογικό κίνημα είχε εκλεκτικές συγγένειες με το χώρο της αριστεράς. Όχι βέβαια τη δογματική, σταλινική, μαοϊκή και ευεπίφορη στη βία αριστερά, αλλά εκείνη τη μη βίαιη κριτική αριστερά των δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Χρειαζόμαστε σεβασμό και αυτών των απόψεων, όταν βέβαια αναπτύσσονται με σοβαρότητα και ηπιότητα, ιδιαίτερα σήμερα, σε μια εποχή κρίσης, φτώχειας, ανεργίας και καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων. Χρειαζόμαστε σεβασμό όσων διαφωνούν με τη θέση που έχουν εκφράσει ορισμένα στελέχη μας ότι «δεν έχουμε καμιά σχέση με την αριστερά». Κατά το παρελθόν υπήρξαν συνεργασίες πολλές φορές (σε δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, σε τοπικές πρωτοβουλίες κατοίκων, σε κινήματα ενάντια στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση) με οργανώσεις και πολιτικούς χώρους της αριστεράς και ελπίζω να υπάρξουν και στο μέλλον.

Καταλήγω θεωρώντας ότι στη συγκεκριμένη φάση, αυτό που χρειάζεται ο χώρος της πολιτικής οικολογίας στη χώρα μας, αφού φαίνεται ότι καταφέρνει να οικοδομήσει τους όρους της δικής του αυτονομίας, είναι να αναπτύξει και να εμβαθύνει τον πολιτικό διάλογο εντός του (με τη συγκρότηση πραγματικών πολιτικών και όχι παρεϊστικων τάσεων), να διασαφηνίσει πολιτικές θέσεις και στόχους ενισχύοντας το πολιτικό του στίγμα, να οργανωθεί καλύτερα, να αναπτύξει δράσεις σε επίπεδο κοινωνίας και αυτοδιοίκησης, να συζητήσει με πιο γερές βάσεις και με ανανεωμένη αυτοπεποίθηση με άλλες πολιτικές δυνάμεις.

4 Φεβ 2009

Οι σκουπιδότοποι της Σπερχειάδας και της Μακρακώμης

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Πλούτωνος 1 35100 Λαμία
http://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.com
e-mail: oikologoiprasinoifthiotidas@gmail.com


Σκουπιδότοποι Σπερχειάδας και Μακρακώμης
Εικόνα απογοητευτική και τραγική
“για ένα αύριο με ποιότητα και άρωμα πολιτισμού…”

3.2.2009

Τραγική είναι η εικόνα στην κοίτη και στις όχθες του Σπερχειού, από την λειτουργία των παράνομων σκουπιδότοπων των Δήμων Σπερχειάδας και Μακρακώμης. Η καθυστέρηση της χωροθέτησης του Χώρου Υγειονομικής Ταφής των Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) ή των Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στο Νομό, οδηγεί σε αδιέξοδο. Οι παράνομες χωματερές λειτουργούν ρυπαίνοντας και μολύνοντας έδαφος, νερό και αέρα. Και αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει παρά το ότι σε όλους είναι γνωστό εδώ και χρόνια πως, από 1-1-2009, αν δεν κλείσουν και δεν αποκατασταθούν, θα επιβληθεί πρόστιμο από την Ε.Ε, το οποίο θα ανέρχεται στο ποσό των 34.000 ευρώ ανά ημέρα, για κάθε παράνομη χωματερή! Πρόστιμα που θα επιβληθούν στους δήμους και θα επιβαρύνουν τους δημότες.

«Τόπος μοναδικός που απλόχερα μας χαρίζει την δυνατότητα για όραμα. Όραμα για ολοκληρωμένη και αειφόρο ανάπτυξη, για ένα βιώσιμο, ελπιδοφόρο και πιο ανθρώπινο μέλλον, για ένα αύριο με ποιότητα και άρωμα πολιτισμού» αναφέρει ο δήμαρχος Σπερχειάδας στον χαιρετισμό του στην ιστοσελίδα του Δήμου. Το «άρωμα πολιτισμού» το γευτήκαμε κι εμείς. Οι φωτογραφίες το επιβεβαιώνουν με το παραπάνω (δείτε συνημμένα). Και όλα αυτά με φόντο τις δύο κωμοπόλεις, αλλά και την Οίτη, τα Βαρδούσια και το Βελούχι. Σε μια από τις ομορφότερες κοιλάδες της Ελλάδας, στην καταπράσινη Δυτική Φθιώτιδα, που έπρεπε να είναι παράδεισος του οικοτουρισμού.

Όλα στο ποτάμι, να τα πάρει… Και ο Μαλιακός; Και οι αγρότες του κάμπου; Και τα ψάρια; Και τα υπόγεια νερά;

Δεν τους ενδιαφέρει. Πλαστικά, χαρτιά, γυαλιά, σίδερα, αλουμίνια, υπολείμματα σφαγείων, νεκρά ζώα, κοπριές από στάβλους και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς πέφτουν στο ποτάμι και καταλήγουν τελικά στα νερά του Μαλιακού. Τους θερινούς μήνες τα σκουπίδια καίγονται για να μειωθεί ο όγκος τους. Οι καπνοί με τις διοξίνες και άλλους βλαπτικούς για την υγεία και το περιβάλλον ρύπους σκεπάζουν τη Μακρακώμη, τη Μάκρη και τις γύρω καλλιέργειες. Το χειμώνα που έχει νερό, δεν χρειάζεται καύση. Τον όγκο τον μειώνουν… οι πλημμύρες. Εντυπωσιακές είναι οι ταμπέλες «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ» στον σκουπιδότοπο για να μην πάρει φωτιά… Αυτό είναι το μέτρο προστασίας;

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στις 22-2-2008 μας έλεγε: «Ο κοινός Βιολογικός καθαρισμός Μακρακώμης Σπερχειάδας έχει ολοκληρωθεί. Έχει ολοκληρωθεί σε σημαντικό βαθμό (ποσοστό 60%) το δίκτυο αποχέτευσης των Δήμων Σπερχειάδας Μακρακώμης». Ωστόσο εμείς αντικρίσαμε εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις με πλατάνια, βάτα και πικροδάφνες να έχουν φυτρώσει μέσα στις ανοιχτές δεξαμενές και τους αγωγούς του βιολογικού. Αυτή είναι η μοίρα και η κατάντια του δημόσιου χρήματος…

«Γι' αυτό, πρωταρχικό μέλημα και αφετηριακό σημείο της πορείας της Δημοτικής Αρχής της Σπερχειάδος, αποτελεί η διασφάλιση της ποιότητας του περιβάλλοντος και του φυσικού τοπίου και η ανάπτυξη ειδικών μορφών εναλλακτικού τουρισμού, όπως οικολογικού, πολιτιστικού, ιαματικού, συνεδριακού, θρησκευτικού κλπ», λέει ο Δήμαρχος της περιοχής. Σκεφτείτε να μην ήταν πρωταρχικό μέλημα «η διασφάλιση της ποιότητας του περιβάλλοντος»…

Οι Οικολόγοι Πράσινοι καταγγέλλουμε σε κάθε αρμόδιο αυτή την κατάσταση και καλούμε τις εισαγγελικές αρχές να φροντίσουν σε ό,τι αφορά στην τήρηση της νομοθεσίας, καθώς οφείλουν να προστατέψουν τον Σπερχειό, τον Μαλιακό και την αξιοπρέπεια των πολιτών αυτής της χώρας.

Η ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των πολιτών και της αυτοδιοίκησης, η πρόληψη της παραγωγής απορριμμάτων, η επαναχρησιμοποίηση προϊόντων και υλικών, η ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή των διαφόρων υλικών που πετάμε σήμερα ως απορρίμματα και η κομποστοποίηση των υπολειμμάτων τροφών και καλλιεργειών, είναι η μόνη λύση για τα προβλήματα των απορριμμάτων, τους κινδύνους για την υγεία και το περιβάλλον, η οποία δημιουργεί βιώσιμες οικονομικές δραστηριότητες, κοινωνικά υπεύθυνες.

Η Φθιώτιδα χρειάζεται σχέδιο, πολιτική βούληση και πρακτικές με συνέπεια, ώστε να κατευθυνθεί σύντομα στην «εποχή χωρίς απόβλητα». Εποχή όπου η λέξη απόβλητα θα ορίζει τα αδρανή υπολείμματα που δεν θα ξεπερνούν το 5-7% των σημερινών ποσοτήτων, όπως έχουν θέσει ως στόχο και πλησιάζουν στην υλοποίησή του αρκετές περιοχές στον κόσμο. Όσο οι πολιτικές ηγεσίες και οι κοινωνίες αφήνουν στο περιθώριο τα θέματα που αφορούν την ίδια τη ζωή μας, θα εφαρμόζονται σκανδαλώδεις πρακτικές, θα κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί και θα μεταφέρουμε το πρόβλημα στα παιδιά μας, που θα πρέπει στο μέλλον να καθαρίσουν τα εδάφη και τη θάλασσα από τα απόβλητα κάθε είδους, με τεράστιο κόστος.

Ας αρχίσουμε να κρίνουμε όλους με βάση τις πράξεις και όχι τα λόγια τους.
Ας αλλάξουμε τις πολιτικές αλλάζοντας και εμείς οι πολίτες.
Υπάρχει λύση, πράσινη λύση στην κρίση, περιβαλλοντική, οικονομική, κοινωνική.



Πληροφορίες: Στέφανος Σταμέλλος τηλ 2231021007 6977261256

Συνημμένα: οι θέσεις των Οικολόγων Πράσινων για τα απορρίμματα

28 Ιαν 2009

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεσμεύεται για
«ΟΧΙ στα μεταλλαγμένα»

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
28.01.09

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και ο αρμόδιος για το θέμα Υφυπουργός κ. Κ. Κιλτίδης, δήλωσε σήμερα πως «δεν υπάρχει περίπτωση η Ελλάδα να επιτρέψει την παραγωγή γενετικά τροποποιημένων οργανισμών στο έδαφός της».

Η δέσμευση αυτή έγινε κατά τη διάρκεια συνάντησης στο Υπουργείο με αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων, στην οποία συμμετείχαν ο επικεφαλής του Ευρωψηφοδελτίου Μ. Τρεμόπουλος, νομικός, η Έλενα Δημητρίου, δικηγόρος και ο Γ. Φαρφαράς, μέλος του ΠΣ των Οικολόγων Πράσινων.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι παρέδωσαν στον κ. Κιλτίδη πολυσέλιδη εισηγητική έκθεση για πρόταση νόμου που θα προβλέπει την απαγόρευση της διακίνησης, καλλιέργειας και γενικά χρήσης γενετικά τροποποιημένων οργανισμών στην ελληνική επικράτεια.
Ο κ. Υφυπουργός παρέλαβε την έκθεση, δηλώνοντας ότι «η έκθεση θα αξιοποιηθεί, ακριβώς γιατί το Υπουργείο προβληματίζεται για τα μέσα που θα χρησιμοποιήσει ώστε να θωρακιστεί η χώρα από την εισβολή των μεταλλαγμένων».

Βασική κατεύθυνση της εισηγητικής έκθεσης είναι η αξιοποίηση και η εφαρμογή της αρχής της προφύλαξης, η οποία επιτρέπει να λάβουμε εθνικά μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας εκτός του πλαισίου των διατάξεων του άρθρου 95 της συνθήκης ΕΚ και για την υλοποίηση των αποφάσεων των νομαρχιών όλης της χώρας που έχουν κηρυχθεί ελεύθερες από μεταλλαγμένα.

Ταυτόχρονα, οι εκπρόσωποι των Οικολόγων Πράσινων, ανέπτυξαν στον υφυπουργό τις θέσεις τους για μια νέα, ποιοτική και βιώσιμη κατεύθυνση της γεωργίας, αλλά και για την άμεση λήψη μέτρων ανακούφισης των αγροτών.

Η Εκτελεστική Γραμματεία

Πληροφορίες: Μιχάλης Τρεμόπουλος, 6976 448442
Έλενα Δημητρίου, 6945 580826


Σημειώσεις
1. Φωτογραφία από τη συνάντηση βρίσκεται εδώ
2. Το πλήρες κείμενο της εισηγητικής Έκθεσης θα αναρτηθεί στο www.ecogreens.gr Μπορείτε να τη ζητήσετε και από τα παραπάνω τηλέφωνα επικοινωνίας

21 Ιαν 2009

Βιώσιμη γεωργία, στήριξη της υπαίθρου
ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

21.01.2009

Είναι σαφές ότι οι αγρότες βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο αλλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υψηλές τιμές αγοράς χωρίς να εξασφαλίζουν και ποιότητα.
Δυστυχώς σήμερα, έξη χρόνια μετά η νέα κοινή γεωργική πολιτική (ΚΑΠ) δεν έχει εφαρμοστεί στις θετικές της πλευρές, με αποτέλεσμα οι αγρότες να μετατραπούν σε θύματα γιατί έχουν χάσει τη σταθερότητα και τις τιμές του προηγούμενου καθεστώτος αλλά και γιατί δεν έχουν δει οφέλη από τη νέα λογική της. Και σ’ αυτό την ευθύνη έχουν και η κυβέρνηση και τα κατεστημένα πολιτικά κόμματα, καθώς είναι δύσκολο να κάνουν σχεδιασμό αγροτικής πολιτικής αλλά εύκολο να μοιράζουν υποσχέσεις, επιδοτήσεις ή κοινωνικά επιδόματα.

Το κυρίαρχο μοντέλο βιομηχανικής και εντατικής γεωργίας και κτηνοτροφίας δεν είναι βιώσιμο και μάλιστα στην εποχή της κλιματικής αλλαγής. Εξαντλεί φυσικούς πόρους, ρυπαίνει και επιβαρύνει το έδαφος, τον αέρα και το νερό, σπαταλά ενέργεια και υδάτινους πόρους, απειλεί είδη και τη βιοποικιλότητα, επιβαρύνει την υγεία των καταναλωτών, απαξιώνει τη μικρή παραγωγή και τις τοπικές κοινότητες, υπονομεύει την παραγωγική ικανότητα χωρών σαν τη δική μας.

Ζητάμε, λοιπόν, μια νέα κατεύθυνση της γεωργίας:
• Να ενισχυθεί η βιολογική γεωργία, οι τοπικές μικρές οικοτεχνίες και οι αγροτουριστικές μονάδες και οι τοπικοί παραγωγικοί πόροι.
• Να γίνουν οι σημερινές Λαϊκές αγορές αποκλειστικά αγροτών.
• Να γίνει μεταφορά των πόρων από το βαμβάκι στη μετατροπή αντίστοιχων εκτάσεων σε ενεργειακές κ.α. καλλιέργειες
• Να υπάρξει διαφάνεια και δικαιοσύνη στις επιδοτήσεις.
• Να υποστηριχτούν Δίκτυα παραγωγών-καταναλωτών για απευθείας διακίνηση, χωρίς μεσάζοντες.
Ως άμεσα μέτρα ανακούφισης των αγροτών προτείνουμε:
• Να παγώσουν για τρία χρόνια όλα τα χρέη και τα αγροτικά τραπεζικά δάνεια
• Να ενισχυθούν οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ομάδες παραγωγών κ.α. που συγκεντρώνουν αγροτικά προϊόντα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
• Να ενταχθούν και οι αγροτοκτηνοτροφικές επιχειρήσεις στο ΤΕΜΠΜΕ, με απλούστερη αντιμετώπιση.
• Να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις σε γεωργο-κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις παραγωγής ποιοτικών διατροφικών προϊόντων.
• Να δοθεί ενίσχυση για κάθε παιδί σε οικογένειες που μένουν σε χωριά μικρού πληθυσμού.



ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ:

Οι αγροτικές κινητοποιήσεις ήταν αναμενόμενες καθώς οι αγρότες βρίσκονται σε αδιέξοδο, δεν μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους ή παίρνουν εξευτελιστικές τιμές ενώ παράλληλα έχουν μεγάλο κόστος παραγωγής. Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές πληρώνουν υψηλές τιμές αγοράς χωρίς να εξασφαλίζουν και ποιότητα.
Η μεταρρύθμιση της κοινής γεωργικής πολιτικής (ΚΑΠ) του 2003 θέσπισε την αποσύνδεση των πληρωμών που καταβάλλονται στους γεωργούς από τις ποσότητες τις οποίες παράγουν, επέβαλε περιβαλλοντικούς όρους για τις πληρωμές αυτές, μείωσε την επιρροή της Ε.Ε. στις αγορές γεωργικών προϊόντων και μετέτρεψε τις ενισχύσεις σε νέα προγράμματα ανάπτυξης της υπαίθρου.
Οι Ευρωπαίοι Πράσινοι υποστήριξαν τη μεταρρύθμιση ως προς τις πτυχές που ενισχύουν τις δυνατότητες ανάληψης αυξημένων ευθυνών από τους γεωργούς για τη λειτουργία των τοπικών και περιφερειακών αγορών τους. Αντέδρασαν, όμως, με σθένος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά των τάσεων αποδυνάμωσης του επιπέδου προστασίας των πολιτών-καταναλωτών και του περιβάλλοντος μέσω της απελευθέρωσης του εμπορίου. Και ξεκίνησαν μια σημαντική συζήτηση σχετικά με τις προϋποθέσεις και τα μέσα που πρέπει να εφαρμοστούν προκειμένου να τεθεί τέρμα στο περιβαλλοντικό και κοινωνικό ντάμπινγκ.
Δυστυχώς σήμερα, έξη χρόνια μετά τη νέα ΚΑΠ, αυτή η λογική δεν έχει εφαρμοστεί, με αποτέλεσμα οι αγρότες να μετατραπούν σε θύματα γιατί έχουν χάσει τη σταθερότητα και τις τιμές του προηγούμενου καθεστώτος της ΚΑΠ αλλά και γιατί δεν έχουν δει οφέλη από τη νέα λογική της. Και σ’ αυτό την ευθύνη έχουν και η κυβέρνηση και τα κατεστημένα πολιτικά κόμματα, καθώς είναι δύσκολο να κάνουν σχεδιασμό αγροτικής πολιτικής αλλά εύκολο να μοιράζουν υποσχέσεις, επιδοτήσεις ή κοινωνικά επιδόματα.

Το παγκόσμιο τοπίο έχει αλλάξει

Το κυρίαρχο μοντέλο βιομηχανικής και εντατικής γεωργίας και κτηνοτροφίας δεν είναι βιώσιμο και μάλιστα στην εποχή της κλιματικής αλλαγής. Εξαντλεί φυσικούς πόρους, ρυπαίνει και επιβαρύνει το έδαφος, τον αέρα και το νερό, σπαταλά ενέργεια και υδάτινους πόρους, απειλεί είδη και τη βιοποικιλότητα, επιβαρύνει την υγεία των καταναλωτών, απαξιώνει τη μικρή παραγωγή και τις τοπικές κοινότητες, συνοδεύεται από κακομεταχείριση ζώων, υπονομεύει την παραγωγική ικανότητα χωρών σαν τη δική μας.
Ζητάμε, λοιπόν, μια νέα κατεύθυνση της γεωργίας:
• Να ενισχυθεί η βιολογική γεωργία, να δοθούν οι επιδοτήσεις στους βιοκαλλιεργητές, να βγει νέο μεγάλο πρόγραμμα επιδοτήσεων, να ιδρυθεί Συμβούλιο Βιολογικής Γεωργίας, να μπουν τα βιολογικά προϊόντα στα σχολεία και τα νοσοκομεία.
• Να ενισχυθούν οι τοπικές μικρές οικοτεχνίες και οι αγροτουριστικές μονάδες, με ένταξή τους σε προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης και απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης άδειας αλλά και δεσμευτική χρησιμοποίηση τροφίμων από την περιοχή, ώστε να παίζουν έναν ευρύτερο αναπτυξιακό ρόλο.
• Να δοθούν κίνητρα και προβολή ώστε -στο ίδιο με το παραπάνω πλαίσιο- και στις μεγάλες μονάδες τουρισμού να χρησιμοποιούνται οι τοπικοί παραγωγικοί πόροι.
• Να συμπεριλαμβάνονται στις εμπορικές διαπραγματεύσεις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προϋποθέσεις για την πρόσβαση στην αγορά και να ενισχυθεί η λογική του δίκαιου εμπορίου, ώστε οι παραγωγοί να παίρνουν μια τιμή στα προϊόντα τους που θα τους επιτρέψει να μείνουν στην ύπαιθρο.
• Να γίνουν οι σημερινές Λαϊκές αγορές αποκλειστικά αγροτών.
• Να γίνει προσπάθεια στα θεσμικά όργανα της Ε.Ε., μετά από συνεννόηση με τους παραγωγούς και τις οργανώσεις τους, ώστε να επιτραπεί η αναδιάρθρωση των βαμβακοκαλλιεργειών και η μετατροπή τους σε ενεργειακές ή κλωστική κάνναβη, με περιορισμένη κατανάλωση νερού και χωρίς γενετικά τροποποιημένους σπόρους.
• Να υπάρξει διαφάνεια και δικαιοσύνη στις επιδοτήσεις. Άμεση δημοσιοποίηση αναλυτικού καταλόγου με δικαιούχους και ποσά των ενισχύσεων που καταβάλλονται από την Ε.Ε. Θέσπιση ανώτατου ορίου ετήσιας κατά κεφαλήν επιδότησης. Μείωση των πληρωμών σε ιδιοκτήτες μεγάλων εκτάσεων και εκμεταλλεύσεις οι οποίες δεν σέβονται την περιβαλλοντική νομοθεσία και διάθεση περισσότερων πόρων στους γεωργούς οι οποίοι απασχολούν εργαζόμενους για την επεξεργασία τοπικών και περιφερειακών προϊόντων.
• Να υποστηριχτούν ανεξάρτητα Δίκτυα παραγωγών-καταναλωτών για απευθείας διακίνηση, κυρίως βιολογικών τροφίμων, χωρίς μεσάζοντες.

Τι προτείνουν ως άμεσα μέτρα οι Οικολόγοι Πράσινοι

Με δεδομένο το οικονομικό πακέτο των 28 δις ευρώ που έδωσε η κυβέρνηση προς ενίσχυση των τραπεζών για τη στήριξη της πραγματικής οικονομίας, σημαντικό τμήμα της οποίας είναι ο αγροτοκτηνοτροφικος τομέας, θα πρέπει ως άμεσα μέτρα ανακούφισης των αγροτών:
• Να παγώσουν για τρία χρόνια όλα τα χρέη και τα τραπεζικά δάνεια αγροτών, κτηνοτρόφων και αγροτικών επιχειρήσεων, με την εγγύηση του δημοσίου και χωρίς ανατοκισμό. Εν συνεχεία να υπάρξουν ευνοϊκές ρυθμίσεις αποπληρωμής τους για χρονικό διάστημα 10 ετών.
• Να στηριχτούν, κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις, οι ομάδες παραγωγών και άλλοι που θα ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στη συγκέντρωση και εμπορία των αγροτικών προϊόντων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
• Να ενταχθούν και οι αγροτοκτηνοτροφικές επιχειρήσεις στο Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ), με σαφώς απλούστερη και ουσιαστικότερη αντιμετώπιση από την ισχύουσα για τις εμπορικές επιχειρήσεις.
• Να ενθαρρυνθούν ουσιαστικά οι επενδύσεις σε γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις παραγωγής ποιοτικών διατροφικών προϊόντων, με ταυτόχρονη ριζική αναμόρφωση του προϋπολογισμού του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού για την Δ' Προγραμματική Περίοδο 2007-2013, προς όφελος του πρωτογενή τομέα.
• Να δοθεί ενίσχυση για κάθε παιδί σε οικογένειες που μένουν σε χωριά μικρού πληθυσμού.

Η Εκτελεστική Γραμματεία

Πληροφορίες:
Μιχάλης Τρεμόπουλος, 6976 448442,
Στέφανος Παπαπολυμέρου, 6932 579055

4 Ιαν 2009

ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ "ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ"

04.01.2009

Η χθεσινοβραδινή κλιμάκωση της Ισραηλινής επιθετικότητας με την έναρξη των χερσαίων επιχειρήσεων στο έδαφος της Γάζας έγινε στο περιθώριο που άφησε η σχεδόν αδιάφοη στάση και η απουσία αντίδρασης από τη μεριά διεθνών οργανισμών και χωρών -συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής- στην προσχεδιασμένη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού που παρακολουθούμε.

Η ανθρωπότητα προσμετρά μια ακόμη ήττα αδυνατώντας να προστατέψει την ανθρώπινη ζωή και να αποτρέψει την προαναγγελθείσα τραγωδία επιβάλλοντας την απαραίτητη αυτοσυγκράτηση και την διπλωματική διευθέτηση .

Η αναχαίτιση της πολεμικής μηχανής του Ισραήλ χρειάζεται απερίφραστα και δίχως δισταγμό την εγρήγορση και την καταδίκη εκ μέρους όλων. Οποιαδήποτε περαιτέρω ολιγωρία διεθνών οργανισμών και κυβερνήσεων είναι εγκληματική και ουσιαστικά σημαίνει συνενοχή στο έγκλημα. Η ανθρωπότητα δεν νοείται να στηρίζεται σε μεθόδους που ανακυκλώνουν τη βία και καθιστούν τις ανθρώπινες κοινωνίες εστίες μίσους και προκατάληψης.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι εκφράζουμε την απέχθειά μας μπροστά στη σφαγή και στην αδιαφορία του «διεθνούς παράγοντα». Συμπαραστεκόμαστε στον μαρτυρικό Παλαιστινιακό λαό και πιστεύουμε στο δικαίωμά του για δημιουργία άμεσα δικής του πατρίδας με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ, αλλά και στο δικαίωμα των Ισραηλινών να ζήσουν με ασφάλεια περιοριζόμενοι στα νόμιμα σύνορά τους του 1967. Επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά την ανάγκη εφαρμογής των αποφάσεων του ΟΗΕ και καλούμε τους εμπλεκόμενους διεθνείς φορείς και κράτη να απαιτήσουν την εφαρμογή των διεθνών συμφωνιών και συμβάσεων, να σταματήσει η ανθρωποθυσία στα Παλαιστινιακά εδάφη.
Καλούμε τους ελεύθερους κι ενεργούς πολίτες να πυκνώσουν τις τάξεις του αντιπολεμικού κινήματος.

Απαιτούμε η ελληνική κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να σταματήσει η αιματοχυσία και να εξασφαλίσει την ασφαλή αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στην λωρίδα της Γάζας.

Ζητάμε το μποϋκοτάζ των προϊόντων προέλευσης Ισραήλ.

Καλούμε την Ε.Ε. να αναστείλει την προνομιακή εμπορική συμφωνία με το Ισραήλ μέχρι τη λήξη της εισβολής και κατοχής του στα Παλαιστινιακά εδάφη.

Σήμερα όλοι στην αντιπολεμική συγκέντρωση στις 6μμ στο Πάρκο Ελευθερίας.

Όχι στη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού!

Η Θεματική Ομάδα Διεθνών
των Οικολόγων Πράσινων

Πληροφορίες:
Γιάννα Κοντούλη 6972 400417
Κώστας Λουκέρης 6936 619877

1 Ιαν 2009

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

Πληθαίνουν οι προσπάθειες φίμωσης
και εκφοβισμού ενεργών πολιτών
Καραβασίλη, Παντελόγλου, Κόλλιας, Κούνεβα τα πρόσφατα κρούσματα


Οι Οικολόγοι Πράσινοι με οργή και θλίψη διαπιστώνουμε ότι ολοένα και πληθαίνουν οι ενέργειες που προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους έντιμους και ενεργούς συμπολίτες μας, που αγωνίζονται να υπερασπιστούν το πολύτιμο δικαίωμά μας στην ποιότητα ζωής, τη δικαιοσύνη και το υγιές περιβάλλον.

Μετά τη δίκη της Μαργαρίτας Καραβασίλη, που «μίλησε» για τις ευθύνες της Ειδικής Υπηρεσίας Ελεγκτών Περιβάλλοντος και του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη συνεχιζόμενη και επεκτεινόμενη ρύπανση στις περιοχές του Ασωπού ποταμού, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία απέστειλε εξώδικο στον πρόεδρο του ΙΤΑΠ Οινοφύτων Θανάση Παντελόγλου, προειδοποιώντας τον να ανακαλέσει τα όσα δήλωσε σε συνέντευξη που έδωσε την Κυριακή 21/12/08 στην εφημερίδα Realnews σχετικά με τις ευθύνες της ΕΑΒ για τη ρύπανση του Ασωπού ποταμού και των υπόγειων νερών της περιοχής.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι δηλώνουμε ότι κανένα εξώδικο δε μπορεί να μας κάνει να σιωπήσουμε και περιμένουμε ακόμα από την ΕΑΒ να απαντήσει σε τέσσερα ουσιαστικά ερωτήματα που θέσαμε σχετικά με τις ευθύνες της για τη ρύπανση των περιοχών του Ασωπού, σε ημερίδα που διοργάνωσε στις 25/9/2008 στην Ερέτρια. (Διαβάστε περισσότερα στο: ΑΣΩΠΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ)

Αλλά και η πρόσφατη εμπρηστική ενέργεια, που προκάλεσε καταστροφές στο σπίτι του Στέφανου Κόλλια στην Καλοσκοπή Φωκίδας, αποτελεί πρωτοφανή εκδήλωση εκδικητικότητας για τα όσα κατήγγειλε σε σχέση με τις παράνομες δραστηριότητες μεγάλης μεταλλευτικής εταιρείας που απειλούν σοβαρά το φυσικό περιβάλλον της Γκιώνας.

Τόσο η εγκληματική επίθεση κατά της συνδικαλίστριας Κωνσταντίνας Κούνεβα όσο και ο εμπρησμός της κατοικίας του Στέφανου Κόλλια, δείχνουν ότι έχουμε πια να κάνουμε με τραμπούκικες επιθέσεις υπεράσπισης των παρανόμων σε ένα κράτος όπου απουσιάζει η νομιμότητα και οι πολίτες καλούνται να παλέψουν για το αυτονόητο. Και στις δύο περιπτώσεις, μάλιστα, η τακτική ήταν η ίδια: οργάνωση αντισυγκέντρωσης με εργαζόμενους κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης ενεργών πολιτών και προσωπική επίθεση σε όποιον θεωρείται πιο επικίνδυνος για τα συμφέροντα της εταιρείας.

Ανησυχία εμπνέει η αυξανόμενη βία αυτών των ενεργειών, που ξεπερνά τα όρια της απειλής και προξενεί σωματική ή υλική βλάβη, άρα αποτελεί πια εγκληματική πράξη.
Το μήνυμα, όμως, είναι ένα: τέτοιες ενέργειες δεν μας φιμώνουν. Μας συσπειρώνουν και κάνουν τη φωνή μας πιο δυνατή!

Θεματική Ομάδα Περιβάλλοντος
Των Οικολόγων Πράσινων

Επικοινωνία: Μαρία Βιτωράκη 6977 523766,
Στέφανος Σταμέλλος, 6977 261 256
Μιχάλης Τρεμόπουλος, 6976 448442

29 Δεκ 2008

Εμπρησμός του σπιτιού του μέλους της Κίνησης Πολιτών
για την προάσπιση του Περιβάλλοντος στην Γκιώνα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΓΚΙΩΝΑ

Οι Εμπρησμοί δεν μας Πτοούν


27 Δεκεμβρίου 2008

Καταγγέλλουμε τον εμπρησμό του σπιτιού του μέλους μας Στέφανου Κόλλια, στην Καλοσκοπή Φωκίδας την Παρασκευή 26 Δεκέμβρη.

Το γεγονός ότι το περιστατικό συνέβη λίγες ώρες αφού ο Στέφανος είχε αναχωρήσει από το σπίτι του για ολιγοήμερη παραμονή στην Αθήνα, όπως επίσης ότι δεν έγινε διάρρηξη- αν και ήταν δυνατόν- παρά μόνο σπάσιμο παραθύρου και εμπρησμός, μας οδηγεί στην εκτίμηση ότι πρόκειται για μια καλά σχεδιασμένη και οργανωμένη απειλητική – εκφοβιστική ενέργεια που μάλλον για καθαρά συγκυριακούς λόγους δεν είχε ολοκληρωτικά καταστροφικά αποτελέσματα.

Απ’ ότι φαίνεται η κίνηση μας στο σχετικά μικρό διάστημα που δραστηριοποιείται έχει ενοχλήσει πολλούς. Σημάδια αυτής της ενόχλησης εισπράτταμε ιδιαίτερα έντονα το τελευταίο διάστημα.

Διαστρέβλωση των απόψεων μας, καλλιέργεια κλίματος εργασιακής ανασφάλειας στους εργαζομένους στις μεταλλευτικές εταιρίες, «εμπρηστικές» ανακοινώσεις στον τοπικό τύπο.

Αποκορύφωμα η «αυθόρμητη» κινητοποίηση δεκάδων εργαζομένων και εργολάβων στα πλαίσια της συγκέντρωσής μας στον Αποστολιά Φωκίδας στις 14 Δεκέμβρη, με πληρωμένα τα έξοδα μετακίνησης για αρκετούς.

Εκεί κάποιοι, λίγοι ευτυχώς, προσπάθησαν να δημιουργήσουν κλίμα έντασης, εκτόξευση απειλών και υπονοούμενων, με σκοπό να προβοκάρουν και να διαλύσουν την συγκέντρωση.

Αυτό βέβαια δεν έγινε κατορθωτό γιατί αποδείξαμε στην πράξη το σεβασμό μας στις δημοκρατικές διαδικασίες και το κυριότερο ότι δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με κανένα εργαζόμενο, μιας και τα προβλήματα είναι κοινά για όλους. Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε το ψήφισμα της συγκέντρωσης

Η τωρινή εμπρηστική επίθεση στο σπίτι του μέλους και συγχωριανού μας, που είναι ένας από τους ελάχιστους νέους που απαρνήθηκαν την Αθήνα και γύρισαν στην περιφέρεια, είναι μια εξαιρετικά ακραία ενέργεια που φέρνει στο νου μας μνήμες κατοχής. Τότε οι ναζί κατακτητές καίγανε τα χωριά μας σε αντίποινα της αντιστασιακής δράσης του λαού μας.

Αλήθεια σήμερα, μετά από τόσα χρόνια αγώνων και θυσιών αναρωτιόμαστε αν τελούμε ακόμα υπό καθεστώς κατοχής.

Όλα τα μέλη μας της κίνησης εκφράζουμε την αταλάντευτη στήριξη μας προς το φίλο και μέλος της κίνησης μας Στέφανο Κόλλια και δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι τέτοια γεγονότα δεν πρόκειται να μας πτοήσουν, αντίθετα μας δίνουνε δύναμη να συνεχίσουμε πιο δυναμικά τις περαιτέρω προσπάθειες μας για την προάσπιση του περιβάλλοντος της Γκιώνας και καλούμε τους συντοπίτες μας αλλά και όλους τους πολίτες της Φωκίδας να καταδικάσουν κατηγορηματικά τέτοιου είδους ενέργειες από όπου και αν προέρχονται.

ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΓΚΙΩΝΑ

--------------------------------------------------------------------------------
Επικοινωνία:
Ηλ_Ταχ: giona.oiti@gmail.com
Γιώργος Κόλλιας 6944604531
Τάσος Αφέντης, 6947838347
Γιώργος Μανούκος, 6944450016
Γιωργάκης Κωστής 6979734591

16 Δεκ 2008

Έρευνα του ΕΛΚΕΘΕ
για την οικολογική ποιότητα των νερών του Σπερχειού

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΔΑΤΩΝ

Δρ. Χατζηνικολάου Γιώργος
Τηλ. 22910 76395

Έρευνα

στο πλαίσιο του προγράμματος: «Ανάπτυξη δικτύων και παρακολούθηση ποιότητας των επιφανειακών εσωτερικών, των μεταβατικών και των παράκτιων υδάτων της χώρας - Αξιολόγηση/ταξινόμηση της οικολογικής τους κατάστασης»

Χρηματοδότης: Κεντρική Υπηρεσία Υδάτων του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Χρόνος Υλοποίησης: Απρίλιος 2008 – Απρίλιος 2009.

Τα σημεία δειγματοληψίας της οικολογικής ποιότητας κατά τα έτη 2007 και 2008 στη λεκάνη απορροής του Σπερχειού είναι:
GORGOPOTAMOS
LAMIA
AS_SPER
SPERCHIOS_DW
RODITSA

Σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ, που ενσωματώθηκε στην Ελληνική νομοθεσία με το νόμο 3199/2003 και το ΠΔ 51/2007, μέχρι το 2015 η Ελλάδα έχει την υποχρέωση όλα τα ποτάμια της να βρίσκονται σε τουλάχιστον καλή οικολογική ποιότητα. Η Οδηγία θέτει ως βασική προϋπόθεση την παρακολούθηση των ποταμών, που αφορά στα υδρομορφολογικά, φυσικοχημικά και βιολογικά στοιχεία (ψάρια, μακροασπόνδυλα, φυτά, διάτομα). Όλα τα κράτη μέλη υποχρεώνονται να αναφέρουν την κατάσταση, που βρίσκονται τα ποτάμια τους σε πενταβάθμια κλίμακα (άριστη, καλή, μέτρια, φτωχή, κακή ποιότητα). Για όσα τμήματα ποταμών δεν βρίσκονται σε καλή ή άριστη κατάσταση πρέπει να ληφθούν –παράλληλα με την παρακολούθηση- διαχειριστικά μέτρα, έτσι ώστε να επιτευχθεί η άρση των περιοριστικών παραγόντων και να πραγματοποιηθεί ο στόχος μέχρι το 2015.

Στο παρόν δελτίο εξετάζονται στον ποταμό Σπερχειό η οικολογική ποιότητα του νερού που στηρίζεται στα βενθικά μακροασπόνδυλα και η φυσικοχημική κατάσταση, τα θρεπτικά και η σύσταση του υποστρώματος. Η οικολογική ποιότητα στηρίζεται στον δείκτη βενθικών μακροασπονδύλων (Hellenic Evaluation System) (Artemiadou & Lazaridou, 2005) και στην συμπλήρωσή του για τα ενδιαιτήματα (Chatzinikolaou et al., 2006). Τα φυσικοχημικά και τα θρεπτικά, καθώς δεν υπάρχει κάποιος δείκτης για τα ελληνικά ποτάμια, κρίνονται βάση των ανώτερων επιτρεπτών ορίων που υπάρχουν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η δειγματοληψία βενθικών μακροασπονδύλων έγινε με τη μέθοδο σάρωσης με απόχη για 3 λεπτά

Αποτελέσματα μετρήσεων. Οι δειγματοληψίες έγιναν κατά τη περίοδο χαμηλής ροής το 2007 και το 2008. Σε αυτή την περίοδο το μεγαλύτερο μέρος του Σπερχειού δεν είχε επιφανειακή ροή.

Ο σταθμός GORGOPOTAMOS

Στον σταθμό “GORGOPOTAMOS”, δεν υπήρχε κάποια σταθερή πηγή ρύπανσης. Το μόνο πρόβλημα αφορούσε την ύπαρξη λάσπης σε ελάχιστους θύλακες του υποστρώματος που προέρχονταν από προηγούμενες κατασκευαστικές εργασίες στο ανάντη. Ωστόσο, το πρόβλημα αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει την οικολογική ποιότητα του νερού, που βρέθηκε καλή. Ούτε τα βενθικά μακροασπόνδυλα βρέθηκαν σε κατώτερη της καλής κατάστασης και στα 2 δείγματα που λήφθησαν (2007 και 2008), αλλά ούτε και τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά του νερού υπερβήκαν τα όρια.

Ο σταθμός LAMIA

Ο σταθμός “LAMIA” βρίσκεται στο κατάντη της γέφυρας που ενώνει τη Λαμία με το χωριό Γοργοπόταμος. Η οικολογική ποιότητα από τα βενθικά μακροασπόνδυλα βρέθηκε μέτρια, αν και τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά του νερού δεν υπερβήκαν τα όρια. Προφανώς η θέση δέχθηκε σημαντικά ρυπαντικά φορτία κατά το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα ή υπάρχουν ρύποι (βαρέα μέταλλα, φυτοφάρμακα) που δεν ελέγχθηκαν.

Ο σταθμός ASO_SPER

Ανάντη του σταθμού “ASO_SPER” που βρίσκεται σε κανάλι παράλληλο με τον παραπόταμο Ασωπό του Σπερχειού, βρίσκεται μονάδα χαρτοβιομηχανίας που αφήνει τα λύματα της στο κανάλι. Μέσω του καναλιού τα λύματα σε 100 μέτρα φτάνουν στο ποτάμι. Στον κανονικό παραπόταμο το καλοκαίρι δεν υπάρχει επιφανειακή ροή, γιατί το νερό εκτρέπεται προς το συγκεκριμένο κανάλι, που χρησιμοποιείται από τη χαρτοβιομηχανία. Η οικολογική ποιότητα βρέθηκε φτωχή, κάτι που συνάδει και με τις φυσικοχημικές παράμετρους. Ειδικά για το διαλυμένο οξυγόνο, η τιμή κορεσμού ήταν η χαμηλότερη που μετρήθηκε στον Σπερχειό. Η εικόνα συμπληρώνεται με την ανώμαλη κατάσταση του υποστρώματος, που σχολιάζεται παρακάτω.

Ο σταθμός SPERCHIOS_DW


Ο σταθμός “SPERCHIOS_DW”, στη παλιά κοίτη του Σπερχειού, βρίσκεται κατάντη της γέφυρας του ΠΑΘΕ. Το νερό επανέρχεται στην επιφάνεια μετά από τα εκτεταμένα, πρόσφατα αντιδιαβρωτικά έργα της γέφυρας. Τα έργα αυτά είναι για την ενίσχυση της κοίτης και των όχθεων του Σπερχειού με συρματόπλεχτα δέματα ογκόλιθων. Η ποιότητα του νερού βάση των βενθικών μακροασπονδύλων βρέθηκε φτωχή, όπως και το διαλυμένο οξυγόνο βρέθηκε χαμηλό, ενώ τα αμμωνιακά βρέθηκαν εκτός των επιτρεπτών ορίων.

Ο σταθμός RODITSA

Ο σταθμός “RODITSA”, στην «ανακουφιστική» τάφρο της Λαμίας, βρίσκεται 4,5 χιλιόμετρα πριν τις εκβολές στον Μαλιακό και δέχεται τα επεξεργασμένα (;) λύματα του βιολογικού σταθμού της Λαμίας. Το δείγμα βενθικών μακροασπονδύλων, σύμφωνα με τον δείκτη ποιότητας, βρέθηκε κακό. Σε σύνολο 610 δειγμάτων από τους ποταμούς της χώρας, μόλις το 1,2% βρέθηκε σε κακή κατάσταση, γεγονός που δείχνει την δραματική κατάσταση στο σταθμό “RODITSA”. Η συγκέντρωση των αμμωνιακών ιόντων βρέθηκε μια κλάση υψηλότερη από την μέγιστη επιτρεπτή τιμή γεγονός που καθιστά αμφίβολη την αποτελεσματικότητα στη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού της Λαμίας.

Το υπόστρωμα των σταθμών δειγματοληψίας.


Όσο πιο ορεινός είναι ο χαρακτήρας ενός ποταμού και συνεπώς μεγαλύτερη η κλίση του, τόσο πιο χονδρόκοκκο (ογκόλιθοι, κροκάλες) είναι το υπόστρωμά του. Αντίθετα, όσο πιο ήπιες κλίσεις έχει ένας ποταμός, συνήθως στο πεδινό του τμήμα, τόσο πιο λεπτόκοκκο (άμμος) αναμένεται να είναι το υπόστρωμά του.

Το υπόστρωμα στους σταθμούς δειγματοληψίας κυμάνθηκε από χονδρόκοκκο, στον ημιορεινό σταθμό “GORGOPOTAMOS”, έως λεπτόκοκκο, στους πεδινούς σταθμούς. Ανωμαλία στο γενικό πρότυπο αποτέλεσαν ο σταθμός “SPERCHIOS_DW” με το μη αναμενόμενο σχετικά υψηλό ποσοστό χονδρόκοκκου υλικού σε σχέση με τον πεδινό σταθμό “LAMIA” που βρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο. Μικρό μέρος των αντιδιαβρωτικών έργων είχαν καταστραφεί στο κατάντη τμήμα και τροφοδοτούσε τον σταθμό δειγματοληψία ς με ογκόλιθους. Επίσης, προβληματική είναι η κατάσταση και στους πεδινούς σταθμούς (“ASO_SPER” και “RODITSA”) με το ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό ιλύος στον πυθμένα. Η ιλύς προέρχεται από τις αγροτικές χρήσεις γης και την έλλειψη παραποτάμιας ζώνης, και τη χαρτοβιομηχανία.

Το στρώμα γκρίζας λάσπης από τη χαρτοβιομηχανία επικάθονταν στο φυσικό υπόστρωμα της κοίτης στο κανάλι του Ασωπού Σπερχειού. Στο τμήμα κοντά στις εκβολές το υπόστρωμα αποτελείται, επίσης, σε μεγάλο ποσοστό από ιλύ (“RODITSA”). Η ιλύς φράζει τα διάκενα του υποστρώματος και διακόπτει την επικοινωνία της επιφανειακής με την υπόγεια ροή. Η ιλύς είναι αποτέλεσμα των αυξημένων ποσοτήτων αιωρούμενων στερεών σωματιδίων που δέχεται ο ποταμός, κυρίως σε περιόδους έντονων ή παρατεταμένων βροχοπτώσεων. Τα αιωρούμενα στερεά σωματίδια υποβαθμίζουν την ποιότητα του νερού καθώς συσσωματώνονται πάνω τους διάφοροι υδρόφοβοι και μη ρύποι. Επίσης, όταν επικάθονται στα βράγχια των οργανισμών που διαβιούν στο νερό, τους προκαλούν ασφυξία. Η ανυπαρξία παρόχθιας ζώνης στο κατώτερο τμήμα του Σπερχειού, μια κυρίως αγροτική περιοχή που κατά τα τελευταία χρόνια εδράζει και μεγάλα κατασκευαστικά έργα (νέος ΠΑΘΕ), έχει ως συνέπεια σε κάθε δυνατή βροχόπτωση το γυμνό έδαφος, παρακείμενο στις όχθες, να καταλήγει στο νερό. Η βλάστηση σε φαρδιές παρόχθιες ζώνες, εκτός των ευεργετικών αποτελεσμάτων που μπορεί να έχει στην ποιότητα του νερού, λόγω της απορρόφησης των θρεπτικών, περιορίζει και την είσοδο του χώματος στο νερό με τη μορφή των αιωρούμενων στερεών σωματιδίων. Το μεγάλο πλάτος των παρόχθιων δασωμένων ζωνών συνήθως έρχεται σε σύγκρουση με την διάθεση προς αγροτική ή άλλη εκμετάλλευση της παραποτάμιας ζώνης.

Παράμετροι για την εκτίμηση της οικολογικής ποιότητας
Η πενταβάθμια κλίμακα ταξινόμησης των ποταμών.


Στην οικολογική ποιότητα προϋπόθεση για τη χρήση των βιολογικών παραμέτρων στην εκτίμηση της ποιότητας είναι να υπάρχει δείκτης που να καταλήγει σε πενταβάθμια κλίμακα ποιότητας. Στις φυσικοχημικές παραμέτρους αν δεν υπάρχει δείκτης (πενταβάθμιας κλίμακας) τότε χρησιμοποιούνται τα όρια της νομοθεσίας. Βασική αρχή της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ είναι πως η τελική εκτίμηση της οικολογικής ποιότητας αφορά στην παράμετρο που έδειξε τη χειρότερη ποιότητα. Στη περίπτωση των θεσπισμένων ορίων για τις φυσικοχημικές παράμετρους (συμπεριλαμβανομένων των θρεπτικών) ισχύει πως αν τουλάχιστον μια παράμετρος αποτυγχάνει στα επιτρεπτά όρια τότε η οικολογική ποιότητα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ανώτερη από μέτρια. Κάτι που σημαίνει πως η αρμόδια διαχειριστική αρχή θα πρέπει να ξοδέψει πόρους σε περισσότερο ενδελεχή παρακολούθηση και σε διαχειριστικά μέτρα , προκειμένου να επιτευχθεί η τουλάχιστον καλή ποιότητα μέχρι το 2015.

14 Δεκ 2008

ο «Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου
Αλλες εποχές, ...οι συνθήκες;;;

Μαλλιά σγουρά που πάνω τους
τα δάχτυλα περνούσαν,
τις νύχτες που κοιμόσουνα
και πλάι σου ξαγρυπνούσα.

Φρύδι μου γαϊτανόφρυδο
και κοντυλογραμμένο,
καμάρα που το βλέμμα μου
κουρνιάζει αναπαμένο.

Μάτια γλαρά που μέσα τους
ανοίγανε τα μάκρη
πρωϊνού ουρανού και πάσχιζα
μην τα θαμπώσει δάκρυ.

Χείλι μου μοσχομύριστο
που ως λάλαγες ανθίζαν
λιθάρια και ξερόδεντρα
και αηδόνια φτερουγίζαν...

-είναι βέβαια ο «Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου, εμπνευσμένος από τον θάνατο του νεαρού καπνεργάτη απ' τις δυνάμεις καταστολής στις διαδηλώσεις της Θεσσαλονίκης, το 1936...

*Αλλες εποχές, άλλες οι συνθήκες, αλλά αυτοί οι μελοποιημένοι από τον Μίκη Θεοδωράκη στίχοι -που ο ποιητής τούς έγραψε τότε συγκλονισμένος από τη φωτογραφία της μάνας να θρηνεί πάνω απ' το νεκρό παιδί της- μου έρχονταν στο μυαλό, καθώς το πρόσωπο του μικρού αδικοχαμένου Αλέξη «έπεφτε» και κυριαρχούσε στις οθόνες των ΜΜΕ αυτές τις μέρες: τα κατσαρά μαλλάκια ανακατωμένα, τα μάτια κλειστά, το εφηβικό προσωπάκι παραδομένο στην ευτυχία ενός χαμόγελου· ανυποψίαστο ότι σύντομα όλα θα τέλειωναν, ότι η ζωή του θα κοβόταν βίαια, στα 15 του, από μια σφαίρα.

Μεγεθύνσεις
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 13/12/2008
Από την ΟΛΓΑ ΜΠΑΚΟΜΑΡΟΥ

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ:
Απαράδεκτη υποχώρηση στην ευρωπαϊκή πολιτική για το κλίμα
Απέναντι στην κρίση, θυσιάζουν ΚΑΙ το περιβάλλον

14.12.2008

Επικράτησαν οι πιέσεις των εθνικών κυβερνήσεων και των βιομηχανικών τους λόμπυ πάνω στις προτάσεις της Κομισιόν και του Ευρωκοινοβουλίου. Φάρσα κατάντησε το «Ενεργειακό Πακέτο». Η Ευρώπη χάνει την πρωτοπορία στην παγκόσμια προσπάθεια για την προστασία του κλίματος.

Η 12η Δεκεμβρίου θα μπορούσε να ήταν μια σημαδιακή ημερομηνία στην ιστορία της Ευρώπης. Η ΕΕ θα μπορούσε να είχε υιοθετήσει πραγματικά φιλόδοξα μέτρα για την προστασία του κλίματος, εγκαινιάζοντας μια στροφή της οικονομίας της σε βιώσιμη κατεύθυνση και δείχνοντας το δρόμο στην υπόλοιπη ανθρωπότητα.

Δυστυχώς, οι πιο απαισιόδοξες προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν και το περιβάλλον θυσιάζεται στο βωμό μιας αδιέξοδης οικονομικής πολιτικής και ενός καταστροφικού μοντέλου ανάπτυξης. Οι πιέσεις χωρών όπως η Πολωνία, η Γερμανία και η Ιταλία, που ήθελαν πάνω από όλα να προστατέψουν τις δικές τους μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και ενεργοβόρες βιομηχανίες, ξεδόντιασαν ακόμα κι αυτό το ανεπαρκές «Ενεργειακό Πακέτο» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αγνόησαν τις προτάσεις του Ευρωκοινοβουλίου και υπονόμευσαν την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια προσπάθεια για αποφυγή ενός κλιματικού χάους.
Πίσω από τις πανηγυρικές ανακοινώσεις των αρχηγών κρατών, κρύβεται μια απογοητευτική πραγματικότητα:

1. Απουσιάζει κάθε συγκεκριμένη προοπτική για πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης εκπομπών (30%) σε περίπτωση επίτευξης αντίστοιχης συμφωνίας στην Κοπεγχάγη το Δεκέμβριο του 2009, κάτι που προφανώς υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις και την αξιοπιστία της ΕΕ

2. Ακόμα και η μείωση κατά 20% είναι εικονική. Η συμφωνία επιτρέπει στα κράτη μέλη να επιτύχουν έως και το 67% των μειώσεών στις εκπομπές τους όχι με εγχώρια δράση αλλά μέσω έργων σε χώρες εκτός της ΕΕ. Θυμίζουμε πως προκειμένου να αποφευχθεί σημαντική αποσταθεροποίηση του κλίματος, οι επιστήμονες του ΟΗΕ ζητούσαν για το 2020 μειώσεις 25-40% για τις ανεπτυγμένες χώρες και επιπρόσθετα σε αυτές, μειώσεις 15-30% σε σχέση με τα σενάρια αναφοράς για τις αναπτυσσόμενες χώρες.

3. Εγκαταλείπεται η λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει». Οι ρυπογόνες βιομηχανίες που «είναι εκτεθειμένες στο διεθνή ανταγωνισμό» θα συνεχίσουν να λαμβάνουν δωρεάν δικαιώματα εκπομπής. Το ίδιο θα συμβαίνει σε κάποιο βαθμό και για τις –καθόλου «εκτεθειμένες»- μονάδες ηλεκτροπαραγωγής. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως επιδοτούνται αντί να τιμωρούνται οικονομικά οι ρυπογόνες εγκαταστάσεις.

Τελευταία ελπίδα απομένει στο Ευρωκοινοβούλιο κατά την ψηφοφορία της 17ης Δεκεμβρίου -και στους διαπραγματευτές του μέχρι τότε- να περισώσουν ότι μπορούν από την τόσο αμβλυμμένη φιλοδοξία της ευρωπαϊκή πολιτικής για το κλίμα.

Ταυτόχρονα, γίνεται ξεκάθαρο πως τα βιομηχανικά λόμπυ θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν πολιτικές για όσο διάστημα απουσιάζει από το ευρωπαϊκό και τα εθνικά κοινοβούλια ένας πολύ πιο ισχυρός πράσινος πόλος, που θα παλεύει αδιαπραγμάτευτα για την άμεση και αποτελεσματική στροφή των οικονομιών και των κοινωνιών μας σε μια κατεύθυνση συμβατή με τους περιορισμούς που ο ίδιος ο πλανήτης μάς θέτει.

Η Εκτελεστική Γραμματεία
Πληροφορίες: Κώστας Κατώπης 6972 033070
Σταύρος Σταματούκος 6936 900276

10 Δεκ 2008

Αποτελέσματα συνεδρίου Οικολόγων Πράσινων
5-7 Δεκεμβρίου 2008

Το συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 5-7 Δεκεμβρίου ολοκλήρωσε το πολιτικό πλαίσιο και τις θέσεις των Οικολόγων Πράσινων για την Ευρώπη και τις Ευρωεκλογές και διαμόρφωσε την τακτική και το χρονοδιάγραμμα της προεκλογικής καμπάνιας τους. Οριστικοποιήθηκε, επίσης, το ευρω-ψηφοδέλτιο των ΟΠ με την εκλογή 16 υποψηφίων (από τις 22 θέσεις) με ψηφοφορία μεταξύ όλων των μελών. Στις 4 πρώτες θέσεις εκλέχτηκαν ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, η Μαρία Βασιλάκου, ο Νίκος Χρυσόγελος και ο Κώστας Διάκος. Στις υπόλοιπες 12 θέσεις εκλέχτηκαν ο Τάσος Κρομμύδας, η Λενιώ Μυριβήλη, η Ελεονώρα Ζώτου, ο Στέφανος Σταμέλλος, η Νατάσα Τσιρώνη, ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, ο Αλέκος Γεωργόπουλος, η Όλγα Κήκου, ο Λάζαρος Τσικριτζής, ο Γιώργος Πασχαλίδης, ο Φίλιππος Δραγούμης και η Γιάννα Κοντούλη. Οι υπόλοιπες 6 τιμητικές θέσεις θα συμπληρωθούν μέσα στο 2009 με προσωπικότητες που θα υποστηρίξουν με τη συμμετοχή τους Οικολόγους Πράσινους.

Με κυρίαρχο σύνθημα «Πράσινη Λύση στην Κρίση: οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον» οι Οικολόγοι Πράσινοι ξεκινούν την καμπάνια τους για τις ευρωεκλογές με στόχο την εκλογή τουλάχιστον ενός έλληνα πράσινου ευρωβουλευτή, επιδιώκοντας παράλληλα πολιτικές αλλαγές στην ελληνική πολιτική και κοινωνία και την είσοδό τους στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Το Συνέδριο ξεκίνησε την Παρασκευή 5/12 με ανοικτή εκδήλωση-συζήτηση με θέμα: «Η Πράσινη Απάντηση στην Οικονομική και Οικολογική Κρίση». Κεντρικοί ομιλητές ήταν οι:

• Μόνικα Φρασόνι, συν-πρόεδρος της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο
• Βούλα Τσέτση, γραμματέας της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο
• Μαρία Βασιλάκου, αναπληρώτρια πρόεδρος του κόμματος των αυστριακών Πράσινων και βουλευτής στο κοινοβούλιο της Βιέννης
• Μιχάλης Τρεμόπουλος, μέλος της Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων, νομαρχιακός σύμβουλος
• Νίκος Χρυσόγελος, μέλος της Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων
• Κώστας Διάκος, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων

Το συνέδριο αποφάσισε για:
(α) την Εκλογική διακήρυξη
(β) την τακτική και το χρονοδιάγραμμα της προεκλογικής καμπάνιας των ΟΠ για τις ευρωεκλογές,
(γ) τα κείμενα της Κοινής Καμπάνιας των Ευρωπαίων Πρασίνων (Κοινωνική Ευρώπη-ποια Ευρώπη θέλουμε, προστασία κλίματος, μετανάστες-δικαιώματα, πράσινη οικονομία, διατροφική καμπάνια).

Το συνέδριο επιβεβαίωσε επίσης τα κείμενα εισηγήσεις του Πανελλαδικού Συμβουλίου για
(δ) την αντιμετώπιση της διαφθοράς,
(ε) την πράσινη απάντηση στην οικονομική και οικολογική κρίση (επικαιροποιημένο)
(στ)τις θέσεις των ΟΠ για την Ευρωπαϊκή Συνθήκη
(ζ) καθώς και τις προτάσεις των ΟΠ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Το συνέδριο εξουσιοδότησε, επίσης, το Πανελλαδικό Συμβούλιο για τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε περίπτωση πρόωρης προκήρυξης εθνικών εκλογών.

Το συνέδριο, παρά τα γεγονότα που ακολούθησαν τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, ολοκλήρωσε έγκαιρα τις διαδικασίες του και οι σύνεδροι συμμετείχαν συγκροτημένα στην πορεία στις 7/12. Το Σάββατο 6/12 οι σύνεδροι συμμετείχαν στη συμβολική εκδήλωση στο Σύνταγμα αλλά και σε μια διαφορετική και ευφάνταστη πορεία των Οικολόγων Πράσινων με μουσικές και πανό στον πεζόδρομο της Ερμού για την προστασία του κλίματος. Η εκδήλωση εντάσσονταν στην κοινή καμπάνια 16 Ευρωπαϊκών Πράσινων Κομμάτων για την προστασία του κλίματος και σε αυτή συμμετείχε η συν-πρόεδρος και η Γραμματέας της Ομάδας των Πρασίνων Ευρωβουλευτών Μόνικα Φρασόνι και Βούλα Τσέτση, αντιστοίχως, καθώς και Μαρία Βασιλάκου, αναπληρώτρια πρόεδρος των Αυστριακών Πρασίνων, βουλευτής στο κοινοβούλιο της Βιέννης, αλλά και υποψήφια με τους Οικολόγους Πράσινους στις ευρωεκλογές 2009.

Το ευρω-ψηφοδέλτιο των Οικολόγων Πράσινων διαμορφώθηκε με την ξεχωριστή για τα πολιτικά δεδομένα της χώρας δημοκρατική και ανοιχτή διαδικασία ψηφοφορίας μεταξύ των μελών των Οικολόγων Πράσινων. Η διαδικασία αυτή δείχνει πως οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν να παρουσιάσουν όχι μόνο εντελώς διακριτές πολιτικές προτάσεις αλλά και εσωκομματικές δημοκρατικές διαδικασίες.

Η ψηφοφορία αφορούσε δύο ομάδες υποψηφίων, η μία για τις 4 πρώτες θέσεις του ψηφοδελτίου και η άλλη για άλλες 12, με την πρόβλεψη για 6 θέσεις τιμώμενων υποψηφίων οι οποίες θα οριστικοποιηθούν μέσα στο 2009. Στην πρώτη ομάδα προβλέπονταν 3 σταυροί μεταξύ 14 υποψηφίων και στην δεύτερη ομάδα 7 σταυροί μεταξύ 32 υποψηφίων.

Τα αποτελέσματα της εσωκομματικής ψηφοφορίας έχουν ως εξής:

1η Ομάδα – Θέσεις 1 έως 4
• ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΟΣ 54,6%
• ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ 50,1%
• ΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ 48,7%
• ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΑΚΟΣ 21,4%
2η Ομάδα – Θέσεις 5-6 & 9-18
• ΤΑΣΟΣ ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ 50,1%
• ΛΕΝΙΩ ΜΥΡΙΒΗΛΗ 40,7%
• ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΖΩΤΟΥ 35,4%
• ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΑΜΕΛΛΟΣ 31,2%
• ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΙΡΩΝΗ 31,2%
• ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ 29,8%
• ΑΛΕΚΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ 27,3%
• ΟΛΓΑ ΚΗΚΟΥ 27,0%
• ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΣΙΚΡΙΤΖΗΣ 24,0%
• ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ 21,2%
• ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ 19,8%
• ΓΙΑΝΝΑ ΚΟΝΤΟΥΛΗ 19,5%
Στην ιστοσελίδα των Οικολόγων Πράσινων υπάρχει για κάθε υποψήφιο/α βιογραφικό και κείμενο πολιτικής τοποθέτησης.

Η ψήφος ήταν επιστολική αλλά και με κάλπες στις μεγάλες πόλεις. Τα αποτελέσματα οριστικοποιήθηκαν στο Συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων.

Η σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου θα είναι καθοριστική για την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Οικολόγοι Πράσινοι παίρνουν μέρος στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2009 σε κοινή καμπάνια με τα υπόλοιπα πράσινα κόμματα για να επηρεάσουν τις εξελίξεις καθοριστικά προς την κατεύθυνση της οικολογικής-κοινωνικής βιωσιμότητας. Μια δυναμική παρουσία των Οικολόγων Πράσινων στις ευρωεκλογές στοχεύει όχι μόνο στην εκλογή πρασίνων ευρωβουλευτών για πρώτη φορά στην πολιτική ιστορία της χώρας αλλά και στην ισχυροποίηση του ευρωπαϊκού νότου στα πλαίσια των Ευρωπαίων Πράσινων.

Οι νέοι ΠΡΕΠΕΙ να έχουν λόγο
Ψήφος στα 16!

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

10.12.08

Η δολοφονία του Αλέξη ήταν η αφορμή για τη μεγαλύτερη εξέγερση της μεταπολίτευσης. Μαθητές και νέοι σε όλη τη χώρα αυτοοργανώνονται και διαδηλώνουν ασκώντας κριτική σε μια κοινωνία που αφήνει όργανα της πολιτείας να σκοτώνουν αλλά κυρίως διαμορφώνει για αυτούς ένα μη βιώσιμο μέλλον χωρίς τη γνώμη τους.

Ποτέ άλλοτε μια γενιά ανθρώπων δεν ήταν τόσο αδικημένη όσο η σημερινή. Κεντρικές πολιτικές ρίχνουν τα βάρη της σημερινής γενιάς στις επόμενες. Από το ασφαλιστικό σύστημα, που δεν θα τους δώσει συντάξεις, στα υπερβολικά χρέη που αυτοί θα κληθούν να πληρώσουν, στην αλλαγή του κλίματος τις συνέπειες της οποίας αυτοί θα αντιμετωπίσουν.

Οι μαθητές πηγαίνουν σε ανεπαρκή από κάθε άποψη σχολεία και πανεπιστήμια και γνωρίζουν ότι αν οι γονείς τους δεν έχουν τις κατάλληλες διασυνδέσεις πιθανώς δεν θα βρουν δουλειά ανεξαρτήτως του πόσο έξυπνοι ή καταρτισμένοι είναι. Το 16% των νέων 15-29 χρονών ήταν άνεργοι το 2008 ενώ το ποσοστό είναι 5% για τους παλιότερους. Ακόμα και αν βρουν δουλειά, είναι πιθανό να εργάζονται με χειρότερες προϋποθέσεις από τις παλιότερες γενιές (και στις επιχειρήσεις και στο δημόσιο).

Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους δώσουμε το λόγο! Να τους δώσουμε την δυνατότητα να καθορίσουν τις εξελίξεις για τα θέματα που τους αφορούν, να συνδιαμορφώσουν το μέλλον τους. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αλλάξουμε το σύστημα, έτσι ώστε να παίρνει υπόψη του τις απόψεις, τις αγωνίες και τα συμφέροντα των νέων ανθρώπων, που σήμερα διαδηλώνουν με απόγνωση. Μέσα σε λίγες μέρες έγινε σαφές ότι δεν μπορούμε να αποφασίζουμε για τους μαθητές χωρίς αυτούς γιατί απλά δεν το ανέχονται πλέον.

Είναι όμως ώριμο πια το αίτημα και για δικαίωμα ψήφου από τα 16 σε όλες τις εκλογές (αυτοδιοικητικές, εθνικές, ευρωεκλογές). Αντίστοιχες ρυθμίσεις συζητιούνται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Με στόχο την καλλιέργεια δημοκρατικής και συμμετοχικής συνείδησης, το δικαίωμα ψήφου στα 16 εφαρμόστηκε στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου στην Αυστρία, με την υποστήριξη σοσιαλδημοκρατών, συντηρητικών και Πράσινων.

Όσοι διστάζουν γιατί θεωρούν τους 16άρηδες ανώριμους, ας σκεφτούν ότι τα ίδια λέγονταν και για τους 18άρηδες πριν το 1982, που ίσχυαν τα 21. Οι σημερινοί 16άρηδες είναι πιο ώριμοι από τους τότε 18άρηδες, έχουν περισσότερες πληροφορίες και εμπειρίες. Οι νέοι μπορούν να εργάζονται και να πληρώνουν φόρο από τα 15, να πηγαίνουν εθελοντές στο στρατό από τα 17 και είναι απόλυτα δικαιολογημένο να μπορούν να επιλέξουν τις πολιτικές που θα διαμορφώσουν την κοινωνία που ζήσουν.

Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών απέδειξαν ότι δεν μπορούμε να συνεχίζουμε να διαμορφώνουμε χωρίς αυτούς την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον μέσα στα οποία θα ζήσουν.

Αν δεν μπορούμε να τους καταλάβουμε, τουλάχιστον ας τους ακούσουμε.

H Εκτελεστική Γραμματεία
Πληροφορίες: Μιχάλης Τρεμόπουλος, 6976 448442
Νίκος Χρυσόγελος, 6936 672882
Τάσος Κρομμύδας, 6945 940916

5 Δεκ 2008

Ολοκληρώθηκε η εσωκομματική ψηφοφορία των μελών των Οικολόγων Πράσινων για το ψηφοδέλτιο των Ευρωεκλογών

05.12.2008

Ολοκληρώθηκε η εσωκομματική ψηφοφορία των μελών
των Οικολόγων Πράσινων για το ψηφοδέλτιο των Ευρωεκλογών

Ολοκληρώθηκε την Τετάρτη το βράδυ η ξεχωριστή για τα πολιτικά δεδομένα της χώρας δημοκρατική και ανοιχτή διαδικασία ψηφοφορίας μεταξύ όλων των μελών των Οικολόγων Πράσινων για την επιλογή των 16 εκ των υποψηφίων του ψηφοδελτίου τους για τις ευρωεκλογές του 2009.

Η διαδικασία αυτή δείχνει πως οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν να παρουσιάσουν όχι μόνο εντελώς διακριτές πολιτικές προτάσεις αλλά και εσωκομματικές δημοκρατικές διαδικασίες.

Η ψηφοφορία αφορούσε δύο ομάδες υποψηφίων, η μία για τις 4 πρώτες θέσεις του ψηφοδελτίου και η άλλη για άλλες 12, με την πρόβλεψη για 6 θέσεις τιμώμενων υποψηφίων ο οποίες θα οριστικοποιηθούν μέσα στο 2009. Στην πρώτη ομάδα προβλέπονταν 3 σταυροί μεταξύ 14 υποψηφίων και στην δεύτερη ομάδα 7 σταυροί μεταξύ 32 υποψηφίων.

Τα αποτελέσματα της εσωκομματικής ψηφοφορίας έχουν ως εξής:

1η Ομάδα – Θέσεις 1 έως 4

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΟΣ 54,6%
ΜΑΡΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ 50,1%
ΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ 48,7%
ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΑΚΟΣ 21,4%

2η Ομάδα – Θέσεις 5-6 & 9-18

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΤΑΣΟΣ ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ 50,1%
ΛΕΝΙΩ ΜΥΡΙΒΗΛΗ 40,7%
ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΖΩΤΟΥ 35,4%
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΑΜΕΛΛΟΣ 31,2%
ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΙΡΩΝΗ 31,2%
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ 29,8%
ΑΛΕΚΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ 27,3%
ΟΛΓΑ ΚΗΚΟΥ 27,0%
ΛΑΖΑΡΟΣ ΤΣΙΚΡΙΤΖΗΣ 24,0%
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ 21,2%
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ 19,8%
ΓΙΑΝΝΑ ΚΟΝΤΟΥΛΗ 19,5%

Στην ιστοσελίδα των Οικολόγων Πράσινων υπάρχει για κάθε υποψήφιο/α βιογραφικό και κείμενο πολιτικής τοποθέτησης.

Η ψήφος ήταν επιστολική αλλά και με κάλπες στις μεγάλες πόλεις. Τα αποτελέσματα θα επικυρωθούν την Κυριακή στο Συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 5, 6 και 7 Δεκεμβρίου 2008.

Στο συνέδριο κύρια θέματα θα είναι η ολοκλήρωση των θέσεων των Οικολόγων Πράσινων για την ευρωπαϊκή καμπάνια (εκλογική διακήρυξη, θέσεις για Ευρωπαϊκή Συνθήκη, τακτική και χρονοδιάγραμμα της καμπάνιας, θέσεις της κοινής καμπάνιας του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος).

Το Συνέδριο ξεκινάει την Παρασκευή 5/12 στις 6:00 μμ στο ξενοδοχείο Classical Athens Imperial, Αχιλλέως 2-6 & Μεγ. Αλεξάνδρου, Πλατεία Καραϊσκάκη, στάση Μετρό Μεταξουργείο) με ανοικτή εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Η Πράσινη Απάντηση στην Οικονομική και Οικολογική Κρίση». Κεντρικοί ομιλητές είναι οι:

• Μόνικα Φρασόνι, συν-πρόεδρος της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο,
• Βούλα Τσέτση, γραμματέας της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο,
• Μαρία Βασιλάκου, αναπληρώτρια πρόεδρος του κόμματος των αυστριακών Πράσινων και βουλευτής στο κοινοβούλιο της Βιέννης
• Μιχάλης Τρεμόπουλος, μέλος της Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων, νομαρχιακός σύμβουλος
• Νίκος Χρυσόγελος, μέλος της Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων,
• Κώστας Διάκος, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων

Η σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου θα είναι καθοριστική για την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Οικολόγοι Πράσινοι παίρνουν μέρος στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2009 σε κοινή καμπάνια με τα υπόλοιπα πράσινα κόμματα για να επηρεάσουν τις εξελίξεις καθοριστικά προς την κατεύθυνση της οικολογικής-κοινωνικής βιωσιμότητας. Μια δυναμική παρουσία των Οικολόγων Πράσινων στις ευρωεκλογές στοχεύει όχι μόνο στην εκλογή πρασίνων ευρωβουλευτών για πρώτη φορά στην πολιτική ιστορία της χώρας αλλά και στην ισχυροποίηση του ευρωπαϊκού νότου στα πλαίσια των Ευρωπαίων Πράσινων.

Η Εκτελεστική Γραμματεία

26 Νοε 2008

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Πλούτωνος 1 35100 Λαμία
Τηλ 2231021007 6977261256
e-mail: sstamell@otenet.gr
http://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.com

Λαμία, 26.11.2008

ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΤΗ
Πρέπει άμεσα να μπουν οι στόχοι για τη βιώσιμη προοπτική της Οίτης


Αν, πράγματι, ο κ. Νομάρχης και οι δήμοι της περιοχής έχουν ξεκάθαρη θέση για την Οίτη και εναντιώνονται στη λειτουργία και την επέκταση των μεταλλείων, δεν έχουν παρά να πάρουν την πρωτοβουλία για ένα Συνέδριο για την ΗΠΙΑ, ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΟΡΕΙΝΟΥ ΟΓΚΟΥ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ. Η ενημέρωση, συνεργασία και υποστήριξη συλλόγων και φορέων της περιοχής θα βοηθήσουν, ώστε:

Να μπουν οι στόχοι και να δοθεί το περίγραμμα μιας οργανωμένης προσπάθειας για την προοπτική της Οίτης μέσα απ’ τον οικοτουρισμό, την οικολογική γεωργία και τα παραδοσιακά προϊόντα. Να αναπτυχθούν οι δυνατότητες που δίνει ο ιαματικός, ο ορειβατικός, ο φυσιολατρικός, ο θρησκευτικός και ο πολιτιστικός της τουρισμός.
Να οριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο βουνό.

Να αναλυθούν τα επενδυτικά εργαλεία και τα προγράμματα και γενικά να οργανωθεί ένα σχέδιο δράσης με τις κατάλληλες επιτροπές και υπηρεσίες, που θα φέρουν σε πέρας μια ολοκληρωμένη πρόταση σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα.

Κι αυτό πρέπει να γίνει άμεσα. Διαφορετικά όλα τα άλλα μοιάζουν με ευχολόγια και μεγάλα λόγια χωρίς περιεχόμενο.








-------------------------------------------------------------
Πληροφορίες: Στέφανος Σταμέλλος τηλ 2231021007 κιν 6977261256

20 Νοε 2008

Έκτακτο Συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων
στην Αθήνα 5,6 και 7 Δεκεμβρίου

Στην Αθήνα θα διεξαχθεί το έκτακτο συνέδριο των Οικολόγων Πράσινων την Παρασκευή 5, το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2008. Κύρια θέματα είναι η ολοκλήρωση των θέσεων των Οικολόγων Πράσινων για την ευρωπαϊκή καμπάνια (εκλογική διακήρυξη, θέσεις για Ευρωπαϊκή Συνθήκη, τακτική και χρονοδιάγραμμα της εκλογικής καμπάνιας, θέσεις της κοινής καμπάνιας του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος). Η έναρξη του συνεδρίου θα γίνει στις 17.30 της Παρασκευής 5/12, στο ξενοδοχείο Classical Athens Imperial (Αχιλλέως 2-6 & Μεγ. Αλεξάνδρου, Πλατεία Καραϊσκάκη) με εκδήλωση-συζήτηση για την Οικονομία με τη συμμετοχή και Ευρωπαίων Πράσινων, ενώ το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7/12 οι εργασίες θα διεξαχθούν στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Συνεδρίου είναι:

Παρασκευή 5/12

17.00 - 17.30: Αφίξεις – εγγραφές συνέδρων

17.30 – 18.00: Χαιρετισμοί εκπροσώπων κομμάτων και φορέων

18.00 Στρογγυλό τραπέζι με θέματα «Η Πράσινη απάντηση στην Οικονομική και Οικολογική Κρίση», με προσκεκλημένους ομιλητές/ομιλήτριες:

- Monica Frassoni, συμπρόεδρος της Ομάδας Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο

- Βούλα Τσέτση, γραμματέας της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο

- Urlike Lunacek, εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος, βουλευτής των Αυστριακών Πρασίνων, υπεύθυνη για θέματα εξωτερικής πολιτικής και ανάπτυξης

- Μαρία Βασιλάκου, αντιπρόεδρος των αυστριακών Πρασίνων, βουλευτής στο κοινοβούλιο της Βιέννης

- εκπρόσωποι των Οικολόγων Πρασίνων.


Σάββατο 6/12

Πρωί Σαββάτου

09.00-12.00: Συζήτηση σε ομάδες εργασίας (α) Εκλογική διακήρυξη

(β) Τακτική και Χρονοδιάγραμμα της προεκλογικής καμπάνιας των ΟΠ για τις ευρωεκλογές (γ) κείμενα κοινής καμπάνιας με πράσινους (Κοινωνική Ευρώπη, κλίμα, μετανάστες, εισήγηση ΠΣ για Συνταγματική Συνθήκη)

12.00-13.00: προετοιμασία για εκδήλωση

13.00-14.00: Συμβολική εκδήλωση στο Σύνταγμα για την προστασία του κλίματος. Συνέντευξη Οικολόγων Πράσινων και εκπροσώπων του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος για την καμπάνια των ευρωπαίων πράσινων για την προστασία του κλίματος. –αναγγελία της κοινής προεκλογικής καμπάνιας των Πρασίνων

15.00 -17.00: συνεδριάσεις Θεματικών Ομάδων των Οικολόγων Πράσινων

διάλειμμα – φαγητό

17.00-21.00: Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ομάδων εργασίας για τα κύρια πολιτικά θέματα της καμπάνιας – Ψηφοφορία: Εκλογική διακήρυξη, Τακτική και Χρονοδιάγραμμα


Κυριακή 7/12:

09.30-13.00: Κείμενα Κοινής Καμπάνιας των ευρωπαίων πρασίνων (Κοινωνική Ευρώπη-ποια Ευρώπη θέλουμε, προστασία κλίματος, μετανάστες-δικαιώματα, διαφθορά, πράσινη απάντηση στην οικονομική και οικολογική κρίση).

- Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εσωτερικής ψηφοφορίας – Επικύρωση της λίστας των ΟΠ για τις ευρωεκλογές και επίσημη παρουσίαση της - Ομιλίες υποψηφίων.

19 Νοε 2008

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
http://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.com
email: sstamell@otenet.gr

Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ
ΝΑ ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΕΙ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ UNESCO


Η ανατίναξη της Γέφυρας του Γοργοποτάμου (25 Νοέμβρη 1942) ήταν μια από τις μεγαλύτερες πράξεις δολιοφθοράς, το μεγαλύτερο σαμποτάζ σε όλη τη σκλαβωμένη Ευρώπη, κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Καθυστέρησε τους Γερμανούς να μεταφέρουν εφόδια στο εκστρατευτικό τους σώμα, το οποίο πίεζε τους Συμμάχους στη βόρεια Αφρική. Έδωσε κουράγιο στον δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό, σε μία κρίσιμη φάση του συμμαχικού αγώνα και προκάλεσε το θαυμασμό όλης της κατεχόμενης Ευρώπης.

Το 1982, με απόφαση της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, καθιερώθηκε η επέτειος της ανατίναξης της Γέφυρας ως επίσημη γιορτή της Εθνικής Αντίστασης στην Ελλάδα. Όμως αυτό δεν αρκεί. Είναι καιρός, και υποχρέωση της τοπικής κοινωνίας, να προωθήσει την πρόταση για την ανακήρυξη της ιστορικής Γέφυρας του Γοργοποτάμου ως στοιχείου της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, διότι η ανατίναξή της συνέβαλε τα μέγιστα στον τερματισμό του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Και, επιπλέον, διότι ο «Γοργοπόταμος» ανταποκρίνεται στα κριτήρια που θέτει η Έκθεση 2000/2036(ΙΝΙ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς στα Ευρωπαϊκά κράτη: «να αποτελεί σημαντικό παράδειγμα τύπου κτηρίου, αρχιτεκτονικού ή τεχνολογικού συνόλου ή τοπίου που απεικονίζει σημαντική ή σημαντικές φάσεις της ανθρώπινης ιστορίας» και επίσης «να συνδέεται άμεσα ή διακριτά με γεγονότα κ.λ.π. εξέχουσας παγκόσμιας σημασίας»

Στη σύγχρονη εποχή δεν θέλουμε η γέφυρα του Γοργοποτάμου να θυμίζει απλώς τον πόνο και την καταστροφή, που προκάλεσε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και ο φασισμός, αλλά να λειτουργήσει και ως σύμβολο για έναν ειρηνικό κόσμο και ως πρόσκληση για την προετοιμασία όλων μας για την ειρήνη, καθώς και ως γέφυρα διαλόγου μεταξύ των πολιτισμών. Ως γέφυρα, επίσης, μεταξύ της κοινωνίας και της φύσης, ιδιαίτερα σήμερα που η ανθρωπότητα οδηγεί το κλίμα και τα οικοσυστήματα σε μια πρωτοφανή κρίση, η οποία θα πλήξει πρώτα από όλα τις ανθρώπινες κοινότητες.
Λαμία, 19.11.2008

--------------------------------------------------------------------------------------
Πληροφορίες: Στέφανος Σταμέλλος τηλ 2231021007 6977261256

15 Νοε 2008

ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΣΤΗ ΓΚΙΩΝΑ: Μια μόνιμη απειλή

Η Γκιώνα είναι το πέμπτο βουνό της Ελλάδας σε ύψος (2510μ) μετά τον Όλυμπο, τον Σμόλικα, το Βόρρα (Καιμακτσαλάν), και τον Γράμμο. Είναι από τα πιο αγαπημένα βουνά τον ορειβατών και των αναρριχητών. Πολύπαθο βουνό με πλούσια ιστορία τόσο από την τουρκοκρατία, όσο κι από την Εθνική μας Αντίσταση και τα γνωστά λημέρια της Γκιώνας. Πολύπαθο κι από την σκοπιά της εκμετάλλευσης του υπόγειου πλούτου της, του βωξίτη, που έχει σαν συνέπεια το ξεκοίλιασμα και την κατασπατάληση της φυσικής της ομορφιάς.

Δείτε ολόκληρο το κείμενο εδώ